eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 21. Data: 2022-01-18 10:39:24
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jan 2022 20:27:01 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 17 Jan 2022 19:05:51 +0100, J.F
    >
    >> Film niewyrazny, to trudno mi ocenic bicie :-)
    >> zobacz jak panu lata obwod ponizej oslony
    >> https://youtu.be/m-_uJ_ib5xY?t=97
    >
    > Ledwo się kiwa.

    Jak ci solidnie wybulilo, to kiwa mocno,
    ale przyjrzyj sie w przyszlosci w czasie wywazania
    jak bujaja opony uzywane, a jak nowe.

    J.


  • 22. Data: 2022-01-18 10:40:49
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jan 2022 10:28:43 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 18-01-2022 o 10:14, J.F pisze:
    >> No coz, musimy sie kiedys spotkac, przewieziesz mnie 140, zobaczymy
    >> jak z ta glosnoscia.
    >
    > Nie mają jazd próbnych elektrykami?

    Moze i maja, ale skoro nie zamierzam teraz kupic,
    to nie bede d* zawracal :-)

    Poza tym musielibysmy na autostrade wyskoczyc ... no fakt, mam bardzo
    blisko :-)

    J.


  • 23. Data: 2022-01-18 11:08:30
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2022 o 10:40, J.F pisze:
    > On Tue, 18 Jan 2022 10:28:43 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 18-01-2022 o 10:14, J.F pisze:
    >>> No coz, musimy sie kiedys spotkac, przewieziesz mnie 140, zobaczymy
    >>> jak z ta glosnoscia.
    >>
    >> Nie mają jazd próbnych elektrykami?
    >
    > Moze i maja, ale skoro nie zamierzam teraz kupic,
    > to nie bede d* zawracal :-)

    Ale grupowiczom możesz?
    Przejedź się, albo przestań truć.

    >
    > Poza tym musielibysmy na autostrade wyskoczyc ... no fakt, mam bardzo
    > blisko :-)

    No właśnie.


  • 24. Data: 2022-01-19 22:46:58
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Jan 2022 10:14:31 +0100, J.F

    >> Kluczem jest stiwerdzenie "przy dużej prędkości", tymczasem mnie średnia
    >> prędkość wychodzi na poziomie 40km/h. Ile wychodzi u Ciebie?
    > Jak jade po miescie, to moje auto jest relatywnie glosne,

    Czyli jaką masz prędkość średnią? Bo rozpatrywanie tylko jakichś
    absurdalnych prędkości chwilowych jest tak samo głupie jak wyliczanie
    zapotrzebowania domu na ciepło tylko dla minimalnej temperatury -20sC
    chociaż średnia zimowa to okolice 0sC.

    > ale tylko relatywnie - nie przeszkadza mi ten halas.

    No właśnie, to że tobie nie przeszkadza nie znaczy że go nie ma. Mnie też
    nie przeszkadzał mój klekot z segmentu D, dopóki się nie przejechałem
    dłużej o segment niższą oktawią z TFSI. Jak wsiadłem bezpośrednio z oktawki
    do mojej Mazdy to szok przeżyłem. A jeszcze większy szok był po PHEV. W
    życiu do klekota nie wsiądę z własnej nieprzymuszonej woli, bo szkoda
    życia.

    > Jak jade 90 to tez nie przeszkadza.

    Że masz nisko ustawiony próg komfortu to już ustaliliśmy.

    > Zreszta sie przyzwyczailem i lubie slyszec pomruk silnika.
    > Bez niego czuje sie dziwnie, ale moze bym sie dal rade odzwyczaic
    > szybko, szczegolnie w elektryku, gdzie nie ma potrzeby sluchac.
    > Ale jak jade 140 to jest juz glosno i przeszkadza.

    Czyli nadal trujesz "lubię", "przyzwyczaiłem", "dziwnie się czuję bez tego"
    -- nie potrafisz rzetelnie spojrzeć na temat, stosujesz typowe wyparcie dla
    okopańca.

    > Przeciez ci pisze, ze to nie silnik tak mocno halasuje.

    Hałasuje także, ale że "lubisz" i się "przyzwyczaiłeś", to po prostu to
    podświadomie ignorujesz. Doprawdy tak ciężko ci to zrozumieć?

    > A przekladnie u siebie pewnie tez masz - naped bezposredni to jeszcze
    > nie teraz.

    Nie mam, jest tylko sprzęgło na koła i sprzęgło na prądnicę, ale do kół się
    podpina dopiero przy >70.

    > No coz, musimy sie kiedys spotkac, przewieziesz mnie 140, zobaczymy
    > jak z ta glosnoscia.

    Ja pier*ole, ale z ciebie beton silnie uzbrojony. ;P Ja tyle na
    autostradzie w trasie nawet nie jeżdżę, bo to niekomfortowe, 120 to maks.
    podróżna. W większości jeżdżę poniżej 80, a średnią mam, jak wspominałem,
    40/h. W takich warunkach jest przepaść pomiędzy EV a spaliniakiem,
    szczególnie jeśli jest to rozdygotany kelkot.

    140 jeszcze PHEV może lecieć na samym EV, po uruchomieniu ICE słychać
    różnicę przy benzyniaku, a co dopiero jakby pod maską był klekot. Tylko
    oczywiście nie można mieć gumowego ucha jak ty.

    >> Nawet HEV jest znacznie bardziej
    >> komfortowy właśnie dlatego że nie jest bezpośrednio podpięty.
    > W wiekszosci jest tez bezposrednie podpiecie.

    Bezedura. A niby czemu Toyotka z zientarem twierdzi w reklamie, że, ich
    supersamoładującymisięhybrydami, 75% można przejechać wyłącznie na silniku
    elektrycznym*? Bo ICE działa tylko jako prądnica.

    *) oczywiście dają znowu złudne wrażenie, że 75% jedzie na prądzie, co jest
    oczywistą bzdurą skoro prąd pochodzi ze spaliny.

    > Film odrzucilem z gory.

    Wiem, stosujesz typowe wyparcie.

    > Skalibrowany magnetofon i mikrofon moze mnie przekona, na pewno nie
    > film z telefonu.

    Głowę sobie skalibruj. ;P Skoro na nagraniu w PHEV szumy i otoczenie było
    bardziej słyszalne to znaczy że w PHEV dźwięk był _podbity_ w stosunku do
    nagrania z klekota gdzie dźwięk był _wyciszany_ do nadmiernego poziomu
    generowanego przez spalinę. Twoja teoria nie trzyma się założenia jakie
    niesie ze sobą normalizacja poziomu zapisu dźwięku. I tak można ci to tłuc
    w kółko -- ty jeszcze na łożu śmierci będziesz bronił tego swojego klekota.
    :P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 25. Data: 2022-01-19 22:50:26
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Jan 2022 10:40:49 +0100, J.F

    > Moze i maja, ale skoro nie zamierzam teraz kupic,
    > to nie bede d* zawracal :-)
    >
    > Poza tym musielibysmy na autostrade wyskoczyc ... no fakt, mam bardzo
    > blisko :-)

    Co ty z tą autostradą, tylko tam dostajesz orgazmu, czy co? :P

    Pytam ponownie, jaką masz średnią prędkość, bo zaraz się okaże że to jak z
    twoją średnią kilometrówką, gadasz w kółko o mizernym zasięgu w EV, że
    samochód bezwględnie musi mieć 800km zasięgu przy 140/h a jak cię docisnąć
    to się okazuje że sam ledwo 40km dziennie przejeżdżasz i ten zasięg to od
    święta jest ci potrzebny.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 26. Data: 2022-01-20 07:18:36
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2022 o 22:46, Myjk pisze:

    >>> Nawet HEV jest znacznie bardziej
    >>> komfortowy właśnie dlatego że nie jest bezpośrednio podpięty.
    >> W wiekszosci jest tez bezposrednie podpiecie.
    >
    > Bezedura. A niby czemu Toyotka z zientarem twierdzi w reklamie, że, ich
    > supersamoładującymisięhybrydami, 75% można przejechać wyłącznie na silniku
    > elektrycznym*? Bo ICE działa tylko jako prądnica.

    Bzdura.
    Po prostu elektryk włącza się często, więc dużo jedzie tylko na nim (po
    mieście).
    Ale jak spaliniak działa, to zazwyczaj jednak napędza koła, a nie tylko
    ładuje akumulator.
    To nie jest szeregowa hybryda.

    Na autostradzie np. działa tylko spaliniak i nic nie ładuje.

    Owszem, zdarzało się, ze spaliniak działał jako prądnica, nawet na
    wolnych obrotach, ale stosunkowo rzadko.


  • 27. Data: 2022-01-20 12:37:19
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jan 2022 22:50:26 +0100, Myjk wrote:
    > Tue, 18 Jan 2022 10:40:49 +0100, J.F
    >> Moze i maja, ale skoro nie zamierzam teraz kupic,
    >> to nie bede d* zawracal :-)
    >>
    >> Poza tym musielibysmy na autostrade wyskoczyc ... no fakt, mam bardzo
    >> blisko :-)
    >
    > Co ty z tą autostradą, tylko tam dostajesz orgazmu, czy co? :P

    Po prostu nie przeszkadza mi halas silnika i reszty jak jezdze po
    miescie. Nie przeszkadza mi, jak jade 90.

    Natomiast przeszkadza mi halas jak jade 130 i szybciej.

    W elektryku bedzie ciszej? Z belkami albo rowerem na dachu?

    A autostrady mam i nie waham sie ich uzyc :-)

    > Pytam ponownie, jaką masz średnią prędkość, bo zaraz się okaże że to jak z

    Ale co cie interesuje moja srednia predkosc, jesli np 1/4 czasu
    rozpedzam do 80km/h, a 3/4 czasu stoje na luzie?

    > twoją średnią kilometrówką, gadasz w kółko o mizernym zasięgu w EV, że
    > samochód bezwględnie musi mieć 800km zasięgu przy 140/h a jak cię docisnąć
    > to się okazuje że sam ledwo 40km dziennie przejeżdżasz i ten zasięg to od
    > święta jest ci potrzebny.

    A co cie interesuje moj sredni przebieg?
    Dzis przejade 2*5km. A jutro np 40km.
    A pojutrze pojade na narty, i bede potrzebowal 2*130km.
    Albo 2*180km.
    A za miesiac pojade na narty do Austrii i bede potrzebowal 2*1200km.

    To jaki mi zasieg naprawde potrzebny?
    Uwzglednij, ze w aucie ma byc cieplo.

    W przyszlosci moze gniazdka beda powszechne, no i OZE moze beda
    powszechne i wystarczy polowa tych km ...

    J.




  • 28. Data: 2022-01-20 14:07:20
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jan 2022 22:46:58 +0100, Myjk wrote:
    > Tue, 18 Jan 2022 10:14:31 +0100, J.F
    >>> Kluczem jest stiwerdzenie "przy dużej prędkości", tymczasem mnie średnia
    >>> prędkość wychodzi na poziomie 40km/h. Ile wychodzi u Ciebie?
    >> Jak jade po miescie, to moje auto jest relatywnie glosne,
    >
    > Czyli jaką masz prędkość średnią? Bo rozpatrywanie tylko jakichś
    > absurdalnych prędkości chwilowych jest tak samo głupie jak wyliczanie
    > zapotrzebowania domu na ciepło tylko dla minimalnej temperatury -20sC
    > chociaż średnia zimowa to okolice 0sC.

    A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
    -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
    i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
    kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
    I co wtedy zrobisz?
    Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?

    >> ale tylko relatywnie - nie przeszkadza mi ten halas.
    >
    > No właśnie, to że tobie nie przeszkadza nie znaczy że go nie ma. Mnie też
    > nie przeszkadzał mój klekot z segmentu D, dopóki się nie przejechałem
    > dłużej o segment niższą oktawią z TFSI. Jak wsiadłem bezpośrednio z oktawki
    > do mojej Mazdy to szok przeżyłem. A jeszcze większy szok był po PHEV. W
    > życiu do klekota nie wsiądę z własnej nieprzymuszonej woli, bo szkoda
    > życia.
    >
    >> Jak jade 90 to tez nie przeszkadza.
    > Że masz nisko ustawiony próg komfortu to już ustaliliśmy.
    >
    >> Zreszta sie przyzwyczailem i lubie slyszec pomruk silnika.
    >> Bez niego czuje sie dziwnie, ale moze bym sie dal rade odzwyczaic
    >> szybko, szczegolnie w elektryku, gdzie nie ma potrzeby sluchac.
    >> Ale jak jade 140 to jest juz glosno i przeszkadza.
    >
    > Czyli nadal trujesz "lubię", "przyzwyczaiłem", "dziwnie się czuję bez tego"
    > -- nie potrafisz rzetelnie spojrzeć na temat, stosujesz typowe wyparcie dla
    > okopańca.

    To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)

    Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
    stale gapic?

    No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)

    A twoja analiza rzetelniejsza?
    Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
    bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
    gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)

    Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
    srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
    to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)

    >> Przeciez ci pisze, ze to nie silnik tak mocno halasuje.
    > Hałasuje także, ale że "lubisz" i się "przyzwyczaiłeś", to po prostu to
    > podświadomie ignorujesz. Doprawdy tak ciężko ci to zrozumieć?

    Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?

    Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
    Duzo ciszej sie robilo?

    P.S. Ale cos sie zepsulo i teraz mam jakby glosniej :-(

    >> A przekladnie u siebie pewnie tez masz - naped bezposredni to jeszcze
    >> nie teraz.
    > Nie mam, jest tylko sprzęgło na koła i sprzęgło na prądnicę, ale do kół się
    > podpina dopiero przy >70.

    I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.

    Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.

    >> No coz, musimy sie kiedys spotkac, przewieziesz mnie 140, zobaczymy
    >> jak z ta glosnoscia.
    >
    > Ja pier*ole, ale z ciebie beton silnie uzbrojony. ;P Ja tyle na
    > autostradzie w trasie nawet nie jeżdżę, bo to niekomfortowe, 120 to maks.
    > podróżna.

    No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)

    > W większości jeżdżę poniżej 80, a średnią mam, jak wspominałem,
    > 40/h.

    No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
    Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
    na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...

    > 140 jeszcze PHEV może lecieć na samym EV, po uruchomieniu ICE słychać
    > różnicę przy benzyniaku, a co dopiero jakby pod maską był klekot. Tylko
    > oczywiście nie można mieć gumowego ucha jak ty.

    Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
    Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?

    Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
    halasuje. I wlacza sie co chwila :-)

    No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
    po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.

    >>> Nawet HEV jest znacznie bardziej
    >>> komfortowy właśnie dlatego że nie jest bezpośrednio podpięty.
    >> W wiekszosci jest tez bezposrednie podpiecie.
    >
    > Bezedura. A niby czemu Toyotka z zientarem twierdzi w reklamie, że, ich
    > supersamoładującymisięhybrydami, 75% można przejechać wyłącznie na silniku
    > elektrycznym*? Bo ICE działa tylko jako prądnica.

    Bo to reklama.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

    Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.

    Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
    przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
    I komfort rosnie. Halas tez :-)

    > *) oczywiście dają znowu złudne wrażenie, że 75% jedzie na prądzie, co jest
    > oczywistą bzdurą skoro prąd pochodzi ze spaliny.

    A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
    laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
    baterii.
    Tylko Cavallino pisze, ze hybrydy lubia sobie zimą uruchomic silnik,
    aby go podgrzac :-)

    >> Film odrzucilem z gory.
    > Wiem, stosujesz typowe wyparcie.

    Jakie znow wyparcie (epitet), ile razy mam ci pisac, ze nie bede
    wierzyl nagraniom, ktore maja automatyczną regulacje poziomu
    a na filmie to moze jeszcze automatyczna redukcja szumow - czy to
    celowo, czy w kompresji.

    >> Skalibrowany magnetofon i mikrofon moze mnie przekona, na pewno nie
    >> film z telefonu.
    >
    > Głowę sobie skalibruj. ;P Skoro na nagraniu w PHEV szumy i otoczenie było
    > bardziej słyszalne to znaczy że w PHEV dźwięk był _podbity_ w stosunku do
    > nagrania z klekota gdzie dźwięk był _wyciszany_ do nadmiernego poziomu
    > generowanego przez spalinę.

    Byc moze. Czyli w ogole nie mozna temu wierzyc.

    A te szumy otoczenia to naprawde z otoczenia, czy wiatr szumi na
    karoserii od predkosci?

    > Twoja teoria nie trzyma się założenia jakie
    > niesie ze sobą normalizacja poziomu zapisu dźwięku.

    Dlatego u mnie leciala muzyczka z CD, aby byl jakis poziom
    odniesienia.

    > I tak można ci to tłuc
    > w kółko -- ty jeszcze na łożu śmierci będziesz bronił tego swojego klekota.
    > :P

    No gdzie, przeciez pisze, ze jest za glosny ... przy duzych
    predkosciach.
    Ale poniewaz to nie tylko silnik halasuje, wiec skad mam wiedziec czy
    jakis elektryczny samochod nie bedzie tak samo halasowal?

    Od ciebie sie nie dowiem, bo ty 80km/h nie przekraczasz :-)

    J.


  • 29. Data: 2022-01-20 14:40:35
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 17:00, Myjk pisze:


    > pęknięte zbrojenie przez co na bieżniku powstał guz.
    [cut]
    > Ktoś się spotkał z taką sytuacją,
    > niekonieczne w tych konkretnych oponach?


    Tak. Kilka lat temu dojeżdżałem latem stare stwardniałe Dębice Frigo i
    też się guzy zrobiły na bieżniku.


  • 30. Data: 2022-01-20 14:41:29
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 20.01.2022 o 12:37, J.F pisze:
    > On Wed, 19 Jan 2022 22:50:26 +0100, Myjk wrote:
    ...
    >
    > A co cie interesuje moj sredni przebieg?
    > Dzis przejade 2*5km. A jutro np 40km.
    > A pojutrze pojade na narty, i bede potrzebowal 2*130km.
    > Albo 2*180km.
    > A za miesiac pojade na narty do Austrii i bede potrzebowal 2*1200km.

    Nie lepiej w domu siedzieć? :-)

    >
    > To jaki mi zasieg naprawde potrzebny?

    Nieograniczony, to jasne. Bo może jutro wymyślisz sobie wyprawę dookoła
    świata a pojutrze kto więcej razy ją okrąży. :-)

    > Uwzglednij, ze w aucie ma byc cieplo.

    Jak wchodzisz czy jak wychodzisz? :-)

    >
    > W przyszlosci moze gniazdka beda powszechne, no i OZE moze beda
    > powszechne i wystarczy polowa tych km ...

    A ja boję się, że ktoś kupi drugie Twizy i zajmie mi miejsce parkingowe :-)

    Co jest bardziej prawdopodobne? :-)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: