  • 41. Data: 2021-02-26 13:10:41
    Temat: Re: Miernik energii potrzebny, taki domowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 21:50, Michal Jankowski wrote:
    > Np. LE-03MP, 60A to chyba wystarczy każdemu.

    Prąd bazowy: 5A. No i jak to rozumieć? Cena niby ok, mozliwości też.

  • 42. Data: 2021-02-26 13:13:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 13:10, heby wrote:
    > Prąd bazowy: 5A. No i jak to rozumieć?

    Chyba znalzłem w innym pdf:

    [...]Prąd bazowy- określa wartość prądu, przy którym procentowy błąd
    pomiarowy jest bliski zeru. Jeśli prąd płynący przez licznik jest
    większy od bazowego, wówczas błąd pomiarowy ma znak ujemny, co działa na
    korzyść płatnika za energię elektryczną. Natomiast, jeśli prąd płynący
    przez licznik jest mniejszy od bazowego, wówczas procentowy błąd
    pomiarowy ma znak dodatni, co działa na niekorzyść płatnika ze energię
    elektryczną. Powyższe stwierdzenia wynikają z charakterystyki
    metrologicznej (procentowy błąd pomiarowy w funkcji prądu), dołączanej
    do instrukcji obsługi licznika energii elektrycznej. Oczywistym jest, że
    licznik mierzy poprawnie energię elektryczną z dokładnością klasy
    licznika w całym zakresie pomiarowym.[...]

    No dobra, czemu tego nie kompensują softwareowo? Nie da się?

  • 43. Data: 2021-02-26 13:15:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 12:55, Marek wrote:
    > Ile sezonów masz ten basen?

    Ten? Drugi. W ogóle basen grzany druciarstwem z c.o.? Z jakieś 8 lat.
    Spodziewam się mieć nastepne 8, z róznicą taką że jak dzieci się zmyją
    to bedzie 3x mniejszy.

    > Daj znać kiedy zaczniesz myśleć o rabatce w
    > tym miejscu... :).

    Myślę o wkopaniu go.

  • 44. Data: 2021-02-26 13:20:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.02.2021 o 13:10, heby pisze:

    > Prąd bazowy: 5A. No i jak to rozumieć? Cena niby ok, mozliwości też.

    LE-03MP to akurat jest jednokierunkowy. Jak chcesz mierzyć
    import/export, to bierzesz LE-03MQ

    Prąd bazowy to jest prąd najmniejszych błędów pomiaru. Ale do
    obciążalności bierzesz prąd maksymalny. Typowe liczniki domowe mają
    5(60)A albo 5(80)A i używa się ich przy zabezpieczeniach 16/25/30A, co
    tam kto ma.

    MJ

  • 45. Data: 2021-02-26 14:02:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 13:20, Michal Jankowski wrote:
    > LE-03MP to akurat jest jednokierunkowy. Jak chcesz mierzyć
    > import/export, to bierzesz LE-03MQ

    Oba muszę kupić, osobny pójdzie na pompę ciepła, dedykowany. Mając
    pomiar dodatkowo w falowniku PV, mam możliwosć szacowania wszystkiego, w
    tym poboru w domu. Przyda się do optymalizacji.

    Jak by ktoś pytał po co: bo mogę. Racjonalnie uzasadnić nawet nie będę
    się starał.

  • 46. Data: 2021-02-26 14:36:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 26/02/2021 13:10, heby wrote:

> [...]

    >dokładnością klasy licznika w całym zakresie pomiarowym.[...]

    >No dobra, czemu tego nie kompensują softwareowo? Nie da się?

    Zdanie moze pochodzic z licznika tarczowego. Bo czemu mialoby tak sie
    dziac w elektronicznych ?

    A i w tarczowych ... dziwne troche to zawyzanie przy malych pradach,
    bo przeciez jak bierzemy zero, to powinien zliczac zero ...

    J.

  • 47. Data: 2021-02-26 19:50:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.02.2021 o 14:02, heby pisze:

    > Jak by ktoś pytał po co: bo mogę. Racjonalnie uzasadnić nawet nie będę
    > się starał.

    A to nie ma sprawy. Załóż jeszcze takie malutkie jednofazowe na każde
    gniazdko. :)

    MJ

  • 48. Data: 2021-02-26 20:26:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2021 19:50, Michal Jankowski wrote:
    > A to nie ma sprawy. Załóż jeszcze takie malutkie jednofazowe na każde
    > gniazdko. :)

    Są takie. Może nie mieszczą się w puszce, ale mam jeden sonoff ;) Nie,
    nie uzywm w tej chwili do niczego konkretnego. Miał być do UPSa, ale nic
    z tego nie wyszło.