  • 11. Data: 2021-02-25 19:40:55
    Temat: Re: Miernik energii potrzebny, taki domowy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 19:27 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie. Muszę mierzyć to co mierzy energetyka. Aby nie mieć nastepnej
    > zagadki typu ile prądu ciągnie życie.

    > Łomatko, tylko nie technologia z epoki kamienia łupanego :D

    za kilka miesięcy będę miał ten sam dylemat i sobie wymyśliłem, że dołożę
    2 takie liczniki (jeden przy PC już mam). To najprostsze i najtańsze
    rozwiązanie. Impulsy można policzyć czymkolwiek i wystawić np. do xls.
    Czyli licznik do PV, licznik do PC i licznik do wszystkiego. Poniżej 500
    zł całość i masz wszystko policzone.

    TG

  • 12. Data: 2021-02-25 19:46:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 19:40, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > najtańsze rozwiązanie. Impulsy można policzyć czymkolwiek i wystawić np.
    > do xls.

    Nie wspominałem. Chciałbym, po wykryciu produkcji, uruchomić grzanie
    basenu automatycznie... to na tyle oczywista opcja, że nie zakładałem w
    ogóle pomiarów impulsami. To niewygodne, choć mogę zeszyć kawałek
    elektroniki który to odczyta. Ostateczność.

  • 13. Data: 2021-02-25 19:51:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 19:46 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > ogóle pomiarów impulsami. To niewygodne, choć mogę zeszyć kawałek
    > elektroniki który to odczyta. Ostateczność.

    masz prosumenta? - po co takie karkołomne rozwiązania?
    Co za różnica, że PV teraz produkują czy nie?

    TG

  • 14. Data: 2021-02-25 19:53:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 19:51, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Co za różnica, że PV  teraz produkują czy nie?

    20%.

  • 15. Data: 2021-02-25 19:57:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 19:53 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > 20%.

    czyli off-grid, jaka moc?

    TG

  • 16. Data: 2021-02-25 20:32:10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Swoją drogą, oglądałem instrukcje do jakiegoś ze spisem rejestrów. Do
    > dyspozycji tylko energia i w dodatku aktualizowana co kilka minut.
    > Średniowiecze.
    > Ale chyba mam za duże wymagania aby czytać co sekundę *moc* ;)

    Dlatego podlinkowałem Ci PDF-a, gdzie masz m.in. energię, częstotliwość, moc
    czynną, moc bierną, napięcie i prąd :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2021-02-25 20:35:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 19:27, heby pisze:

    > Nie. Muszę mierzyć to co mierzy energetyka. Aby nie mieć nastepnej
    > zagadki typu ile prądu ciągnie życie.

    > Łomatko, tylko nie technologia z epoki kamienia łupanego :D

    Akurat technologia z epoki kamienia łupanego pokazuje prawdziwą energię,
    która przepłynęła przez licznik. Elektroniczne niestety oszukują,
    szczególnie przy odkształconej sinusoidzie.

  • 18. Data: 2021-02-25 20:36:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 19:57, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > czyli off-grid, jaka moc?

    On. 20% dotyczy haraczu elektrowni.

    10kWp.

  • 19. Data: 2021-02-25 20:37:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 20:35, t-1 wrote:
    > Akurat technologia z epoki kamienia łupanego pokazuje prawdziwą energię,
    > która przepłynęła przez licznik. Elektroniczne niestety oszukują,
    > szczególnie przy odkształconej sinusoidzie.

    Nie do końca czaję dlaczego by tak miało być. Czy taki czy siaki, rózna
    tylko forma prezentacji. Te migające mają w środku tarcze, że
    dokładniejsze ;) ?

  • 20. Data: 2021-02-25 20:40:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 20:32, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Dlatego podlinkowałem Ci PDF-a

    Tak, borę ten licznik pod uwagę jak najbardziej.

    >, gdzie masz m.in. energię, częstotliwość,
    > moc czynną, moc bierną, napięcie i prąd :)

    Luksus. Mam nadzieje że obsługuje również odczyt osobnych mocy/prądów na
    fazy. Róznica w moich obliczeniach może wskazywać na brak równoważenia
    międzyfazowego licznika dostawcy. Było by miło to również podliczyć.