  • 11. Data: 2009-03-22 20:26:52
    Temat: Re: Modelowanie systemow w UML
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Michal Kleczek wrote:

    > Inzynierowie innych specjalnosci, np. architekci, mechanicy, elektronicy
    > juz wiele lat temu sie nauczyli, ze jeden obrazek wart jest tysiac slow.
    > Informatycy widac jeszcze nie...

    Nie we wszystkich dziedzinach obrazki są przydatne. Załóżmy, że jakiś
    inżynier dobiera proporcje poszczególnych składników oraz sposób ich
    obróbki, aby uzyskać beton o założonych cechach.
    O ile bardzo łatwo jestem w stanie sobie wyobrazić opisanie tej procedury
    zdaniami, o tyle nie potrafię sobie wyobrazić, jak to w prosty i
    jednoznaczny sposób przedstawić na rysunku.

  • 12. Data: 2009-03-22 20:34:32
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >A co to ma wspolnego z programowaniem albo generalnie inzynieria?

    A co ma wspólnego z programowaniem architektura?

    --
    Kruk@ -\ | Chlorofil - człowiek odczuwający pociąg do
    }-> epsilon.eu.org | pijaków

  • 13. Data: 2009-03-23 05:42:58
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia 2009-03-21, sob o godzinie 22:30 +0100, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >
    > Narysuj mi sonet. Albo vilanellę.

    Albo przypadek użycia.

  • 14. Data: 2009-03-23 08:16:10
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Mariusz Kruk wrote:

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >
    > A co ma wspólnego z programowaniem architektura?

    I jedno i drugie to inzynieria.

    --
    Michal

  • 15. Data: 2009-03-23 08:25:07
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >I jedno i drugie to inzynieria.

    Skąd wiedziałem, że to napiszesz?
    Zresztą pisanie sonetów, czy vilanelli ma dużo z inżynierii.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Niejeden baran zostaje czarną owcą.(Wojtek
    .\....@e...eu.org.\.\. Moszko)

  • 16. Data: 2009-03-23 08:25:17
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    A.L. wrote:

    > Problem jest taki ze w informatyce obrazki niosa bardzo malo
    > informacki jezeli sie ich nie otyozy paroma stronami tekstu

    Nie bardzo widze na czym polega problem. Projekt hali sportowej zawiera
    zarowno obrazki czy diagramy, jak i tekst pisany (bardzo duzo tekstu
    pisanego). Nawet glupi projekt domu jednorodzinnego zawiera mase tekstu
    pisanego. Co nie oznacza, ze diagramy sa nieprzydatne.

    > A.L.
    >
    > P.S. Proponuje pogoglwoac na Oslo modeling language

    Czytalem - mam mieszane uczucia. Czym jezyk M sie rozni od dowolnego jezyka
    programowania wysokiego poziomu? Wydaje mi sie, ze bez jezyka obrazkowego
    (raczej obrazkowo-tekstowego) nie wymyslimy nic nowego ponad jezyki 3GL.

    --
    Michal

  • 17. Data: 2009-03-23 08:27:35
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Mariusz Kruk wrote:

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >
    > Skąd wiedziałem, że to napiszesz?

    Nie wiem :)

    > Zresztą pisanie sonetów, czy vilanelli ma dużo z inżynierii.

    To pewnie sie przydaja diagramy... :)

    --
    Michal

  • 18. Data: 2009-03-23 08:29:19
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >To pewnie sie przydaja diagramy... :)

    Zanotować - "inżynieria - coś, przy czym przydają się diagramy".

    --
    [------------------------] Wilczy apetyt miewają też ofiary losu.(Woj-
    [ K...@e...eu.org ] tek Moszko)

  • 19. Data: 2009-03-23 08:40:01
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Mariusz Kruk wrote:

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >
    > Zanotować - "inżynieria - coś, przy czym przydają się diagramy".

    :)

    W jednym z dzialow do ktorego trafil Dilbert, powiedziano mu "wlasciwie to
    uzywamy diagramow z zeszlego roku".

    --
    Michal

  • 20. Data: 2009-03-23 15:19:23
    Od: szkaradnik <s...@g...com>

    UML często wygląda dobrze na spotkaniach managerii, a w z
    rzeczywistościa ma niewiele wspólnego.

    Im bliżej końca projektu, tym rzadziej aktualizuje się UML-ową
    biurokrację, a po zamknięciu z reguły jej się nie aktualnia. Niejedną
    firmę zwiedziłem, z opowiadań znajomych wynika, że wszędzie jest
    podobnie..

    A nawet jak się tworzy owe UML-owe szlaczki, to wiele osób zupełnie
    inaczej rozumie znaczenie poszczególnych elementów, i połączenie UML z
    firm podwykonawców jest nierealne przy próbie prostej integracji.