  • 11. Data: 2020-06-19 17:50:18
    Temat: Re: Myjka ultradźwiękowa... jaka?
    Od: a...@g...com

    Witam
    polecam Firme Elma-ultrasonic, klasa swiatowa, drogie ale dzialaja 4-6 tys godzin.
    pzdr

  • 12. Data: 2020-06-19 18:54:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-06-19 o 15:33, J.F. pisze:

    >To akurat działa mi nieźle już parę miesięcy. Inna sprawa, że co tam
    >może się zepsuć?

    IMO - wszystko. Piezo moze popękać.
    Albo wilgoc zlapac. Albo uszczelki puszcza.
    Albo kabelki sie urwa.
    Albo driver spali.

    No dobra - moze zaryzykuje i opisze :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-06-20 09:44:01
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Taniego "Chińczyka" mam. W środku jest element piezoelektryczny jak w
    > syrenach alarmowych. Skuteczność mycia taka, jak byś głośno krzyczał
    > "umyj się";-)

    Właśnie takiego chcę uniknąć, a z drugiej strony mam tak małe
    zapotrzebowanie, że zwyczajne nie bardzo chcę wydać kilka tysięcy na myjkę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2020-06-20 10:23:49
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 19/06/2020 17:37, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > To akurat działa mi nieźle już parę miesięcy. Inna sprawa, że co tam
    > może się zepsuć?

    Jeżeli się wyłącza na wodzie destylowanej (bo stwierdza, że nie ma wody)
    to może się zakamienić.

  • 15. Data: 2020-06-20 10:29:29
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 20/06/2020 09:44, Irek.N. wrote:

    > Właśnie takiego chcę uniknąć, a z drugiej strony mam tak małe
    > zapotrzebowanie, że zwyczajne nie bardzo chcę wydać kilka tysięcy na myjkę.

    Co chcesz / potrzebujesz myć?

    Do małych płytek używam już długo jednego dość typowego chińczyka
    (takiego bez spustu) - kosztował jakieś niecałe 400zł bodajże. Do małych
    wystarcza i jest dość solidnie wykonany

    O takiego:

    http://www.3tech-dental.fr/en/our-range/ultrasonic-c
    leaner/#
    https://www.wpiinc.com/504495-digital-ultrasonic-cle
    aner

    oczywiście innej ,,marki" :-)

  • 16. Data: 2020-06-20 10:43:06
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 19/06/2020 14:06, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Taniego "Chińczyka" mam. W środku jest element piezoelektryczny jak w
    > syrenach alarmowych. Skuteczność mycia taka, jak byś głośno krzyczał
    > "umyj się";-)

    :-D

    Kiedy planowałem zacząć używać to się naczytałem jakie to wspaniałe
    mycie ultradźwiękowe. Że wystarczy zwykła woda i wszystko błysk w
    najgłębszych zakamarkach... A w praktyce to wszystko windows prawda. Bez
    dobrego środka myjącego, dostosowanego do tego co chcesz umyć to przy
    małej mocy można sobie co najwyżej odkurzyć na mokro a nie umyć (przy
    czym gorzej niż w zmywarce do naczyń). Przy dużej mocy trochę lepiej ale
    za to można dość łatwo pouszkadzać to co chcesz umyć...

    Przez lata nauczyłem się co jakimi środkami mogę w miarę skutecznie myć
    ultradźwiękowo, żeby łatwiej i trochę lepiej niż np. pędzelkiem ;-) ale
    nauka nie była bezpolesna..

  • 17. Data: 2020-06-20 12:50:55
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Silver Dream ! <s...@n...net>
    w artykule <news:rcki6r$f1a$1@dont-email.me> pisze:

    > Przez lata nauczyłem się co jakimi środkami mogę w miarę skutecznie myć
    > ultradźwiękowo, żeby łatwiej i trochę lepiej niż np. pędzelkiem ;-) ale
    > nauka nie była bezpolesna..

    A patelnię zarośniętą nagarem umiałbyś umyć?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 18. Data: 2020-06-20 15:21:32
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 20/06/2020 12:50, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > Osoba podpisana jako Silver Dream ! <s...@n...net>

    > A patelnię zarośniętą nagarem umiałbyś umyć?

    Ultradźwiękowo? Nie. Moje doświadczenia ograniczają się głównie do ESPU
    i okolic.

    Niemniej zasada będzie pewnie taka sama: myjka mechanicznie sama
    niewiele zdziała (o ile nie przyłożysz powierzhni do elementu
    drgającego). Może natomiast dobrze wspomóc działanie odpowiedniego
    środka myjącego. Jeżeli masz coś co ten nagar jest w stanie rozpuścić to
    można znacząco wspomóc jego działanie dzięki ultradźwiękom.

  • 19. Data: 2020-06-21 08:42:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 10:17, Irek.N. pisze:
    > Chyba przyszedł czas na zakup. Pojawia się pytanie, jaką wybrać?

    Pytanie na marginesie tematu. Czy myjka ultradźwiękowa + jakaś
    ogólnodostępna chemia nadawała by się do mycia drobnych części
    mechanicznych, np. łożysk rowerowych ? Mycie w benzynie nie jest
    efektywne, a i nie wiadomo co zrobić ze zużytą benzyną.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2020-06-21 10:21:50
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.06.2020 o 08:42, PeJot pisze:

> [...]
    > mechanicznych, np. łożysk rowerowych ? Mycie w benzynie nie jest
    > efektywne, a i nie wiadomo co zrobić ze zużytą benzyną.

    Tetrahydrofuran.

    P.P.