  • 11. Data: 2021-01-27 09:35:12
    Temat: Re: NAS do domu - QNAP, Zyxel, Synology
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do migawek QTS wymaga zdaje się 4 GB RAM, na co łapią się nowsze i droższe modele.

    -----
    > QNAP ma nawet bardziej zaawansowane metody - czytaj migawki - i Ransomware nie
    takie straszne

  • 12. Data: 2021-01-27 10:37:47
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 26.01.2021 11:08, ąćęłńóśźż wrote:
    > Z SSD nie odzyskasz danych w razie zonka, a z HDD (nienadpisanego) da
    > się dane wyrzeźbić i to jest wielka przewaga dysków magnetycznych.

    z HDD sprzętowo szyfrowanych też uda się wyrzeźbić?

    JaceK

  • 13. Data: 2021-01-27 16:27:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2021 20:53:53 +0000, 2late napisał(a):

    > To lepiej bedzie zewnetrzny dysk USB kupic.

    Ale wtedy upierdliwe jest korzystanie z jego zawartości z innych urządzeń.
    Wolę coś, co sobie pracuje niezależnie od komputerów.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2021-01-27 16:33:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 09:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > Do migawek QTS wymaga zdaje się 4 GB RAM, na co łapią się nowsze i
    > droższe modele.

    hmm.. nie wiem jak bardzo "nowsze"... Mam staruszka chyba 5 letniego
    TS-253A i bez problemu ma 16GB RAM (dołożyłem, bo było 4).

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2021-01-27 16:36:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 03:24, Poldek pisze:

    > NASy uchodzą za zbyt słabo zabezpieczone do
    > tego, żeby przechowywać na nich dane wrażliwe. Dysk zewnętrzny USB

    Są tak bezpieczne jak je skonfiguruje interfejs białkowy który go obsługuje

    > zapisujesz danymi, odłączasz i chowasz wyłączony do szuflady.

    NAS'a przecież też tak możesz.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2021-01-27 17:06:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No widzisz, a niewiele starszy x69 na Atomie dał się rozbudować tylko do 3 GB
    (wlutowane 1 GB + 2 GB dołożone w wolne gniazdo).
    Z tym że 16 GB RAM to haubica na wróble dla trzymania 50 MB archiwum na 1 TB RAID-1.
    Swoją drogą przy dwudyskowym NAS wolę oba dyski mieć jako pojedyncze bez RAID i na
    drugim trzymać backup pierwszego (ważne pliki,
    nie backup internetu).

    -----

  • 17. Data: 2021-01-27 17:19:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W takiej sytuacji lepszy tani prawdziwy NAS (czyli QNAP/Synology) w tym z rynku
    wtórnego, niż pseudo-Nasy innych firm (w rodzaju WD
    Cloud czy podobnych).
    QNAP QTS w domu i małym biurze ma dla mnie więcej plusików dodatnich niż Synology DS
    (no chyba, że jako serwerek do zdjęć i filmów,
    tu Synek ma lepsze apki DS Photo oraz DS Video).
    Nawet taka rzecz jak forum użytkowników:
    Jakieś półtora roku temu zostało zamknięte doskonałe forum Synka i przejął to
    producent na swojej stronie, nie umywa się nawet w
    ćwierci do starego forum i do doskonałego forum QNAP (piszę o anglojęzycznym, bo
    polskie to tradycyjne nadwiślańskie TWA).

    Zaletą dysku w obudowie (jak WD Essentials czy My Book) jest cena sporo niższa niż
    dysku luzem, taka polityka producenta.

    -----

  • 18. Data: 2021-01-27 17:50:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 26.01.2021 o 09:57, Maciek pisze:

    > Czołem,
    >
    > Chcę postawić w domu NAS-a, który będzie głównie archiwum plików. Filmów
    > raczej nie przewiduję. Wydaje mi się, że wystarczy mi 1 TB pojemności i
    > RAID 1.
    >
    > W rankingach prostych NAS-ów przewijają się marki QNAP, Synology i czasem
    > Zyxel. Którą markę (niekoniecznie z tych trzech) i ewentualnie model byście
    > polecali?
    > Czy warto przy takich zastosowaniach dopłacać do dysków SSD?

    Bierz Asustor firmy Asus.

    --
    MN

  • 19. Data: 2021-01-27 19:15:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 17:06, ąćęłńóśźż pisze:

    > Swoją drogą przy dwudyskowym NAS wolę oba dyski mieć jako pojedyncze bez
    > RAID i na drugim trzymać backup pierwszego (ważne pliki, nie backup
    > internetu).

    I tak też mam.
    Backup z kompa robi się na udział, a apka w QNAP sobie kopiuje na drugi
    dysk. Te ważne oczywiście. 6TB filmów nie jest ważne, mogę odtworzyć.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2021-01-27 19:31:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 19:15, Irokez pisze:

    > I tak też mam.
    > Backup z kompa robi się na udział, a apka w QNAP sobie kopiuje na drugi
    > dysk. Te ważne oczywiście. 6TB filmów nie jest ważne, mogę odtworzyć.

    Udział na hasło oczywiście, podane tylko w apce do backupu (Cobian
    Gravity). Windows, czy nawet po wejściu z poziomu zarządzania QNAP nie
    ma tam dostępu bez podania kolejnego hasła. To tak jakby coś chciało po
    sieci kopać, co najwyżej bajki dla dzieciaków sobie obejrzy/zaszyfruje.

    --
    Irokez