  • 21. Data: 2021-01-27 22:30:57
    Temat: Re: NAS do domu - QNAP, Zyxel, Synology
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-01-27 o 16:36, Irokez pisze:

    > Są tak bezpieczne jak je skonfiguruje interfejs białkowy który go obsługuje

    Czyli mało bezpieczne.

    > NAS'a przecież też tak możesz.

    Tak i wychodzi około 3 razy drożej.

  • 22. Data: 2021-01-28 08:53:10
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.01.2021 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ale wtedy upierdliwe jest korzystanie z jego zawartości z innych urządzeń.
    > Wolę coś, co sobie pracuje niezależnie od komputerów.

    Możesz zrobić bieda-NASa podłączając dysk USB
    do routera.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 23. Data: 2021-01-28 10:13:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dobrze jest tam trzymać hasła do banków i nagie zdjęcia żony ;-)

    -----

  • 24. Data: 2021-01-28 14:20:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Jan 2021 07:53:10 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Możesz zrobić bieda-NASa podłączając dysk USB
    > do routera.

    Musiałbym zmienić router, bo obecny TP-link nie ma portu USB.
    Ma to finansowy sens?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 25. Data: 2021-01-28 14:57:11
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 28/01/2021 13:20, Maciek wrote:
> [...]

    Dokladnie, super pomysl.

    > Musiałbym zmienić router, bo obecny TP-link nie ma portu USB.
    > Ma to finansowy sens?

    Tak, routery z USB i Samba kosztuja +100 zl jakies uzywki. A NASy moga
    isc w tysiace. No i router moze zastapic twoj obecny, a wiec jedno
    urzadzenie mniej.

    Alternatywa to zbudowanie bieda PC-serwera, ja tak zrobilem, komp chodzi
    24/7 od poltora roku, troche ten domowy serwer rozbudowalem po drodze.
    2x SSD, 2x HDD, 64GB RAM ECC i Ryzena wlozylem a wiec nie jest juz bieda
    NASem, tylko wielozadaniowcem, z udostepnianiem NFS, serwerem DNS dla
    calego domu, LAMPem i szeregiem innych uslug.

    --
    pozdrawiam, pioruns

  • 26. Data: 2021-01-28 16:03:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zwróć uwagę, że musisz mieć USB 3.0 (inaczej byś się zachlastał).

    -----