  • 21. Data: 2023-02-15 15:02:23
    Temat: Re: NAS z modułem SIM
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lecę po colę i czipsy czekając na pierwszy pozew o 2 miliardy dolarów za utratę
    wzroku na ekranie 13''.
    Dodatkowo skrzywienie kręgosłupa od targania lapków i zespół cieśni od gumowych
    klawiszy.

    -----

  • 22. Data: 2023-02-15 21:32:20
    Od: "Pablo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
    <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> napisał w wiadomości

    > Wg mnie jego firmowy komputer też jest nieczynny w owe łikendy.
    > (skoro NASa chce synchronizować ze swym komputerem)

    > -=-
    >
    > Chyba wątkotwórca usiłuje rozwiązać nierozwiązywalny
    > problem -- wyważenia nieistniejących drzwi... ;)
    >
    > --
    > `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    > (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    > `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,t
    > -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

    Heh.. sw sumie to tak trochę jest.
    Moje dane to pliki typu word, pdf, generalne tekst, bez wrażliwych danych
    osobowych.
    zbiea się tego w ciągu roku na ok 10 GB i taki nośnik by mi wystarczył.
    Wiem, że bezkosztowo to VPN.
    Serwer jest wyłączany, żeby oszczędzić te 2 zł na prądzie, tyle, że razem z
    resztą serwerowni i paroma innymi biurami, nawet z piecem do grzania.
    Moja praca, to terminy.. coś muszę dokończyć np, w weekend, by na
    poniedziałek przedstawić rano wynik i by można było działać dalej w danym
    temacie.
    Pogadam z szefem, czy widzi potrzebę by mi ułatwić robotę, czy woli bym na
    początku tygodnia zapierdalał bardziej i bym szybciej osiwiał ;)

  • 23. Data: 2023-02-16 00:26:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-15, Pablo <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Serwer jest wyłączany, żeby oszczędzić te 2 zł na prądzie, tyle, że razem z
    > resztą serwerowni i paroma innymi biurami, nawet z piecem do grzania.

    Nb. to się może choć nie musi zemścić. Tego typu elektronika nie lubi
    takich wyłączeń, a jeszcze jak brak ogrzewania to w ogóle. Tyle że
    niewiedza jest jak wiadomo błogosławieństwem i pewnie nikt nie pomyśli,
    że coś tam padło 3x szybciej z tego powodu. Zaoszczędzicie przez 3 lata
    1000zł na prądzie, zapłacicie 2000zł za wymianę dysków/czegokolwiek i
    obsługę techniczną tej wymiany.

> [...]
    > Pogadam z szefem, czy widzi potrzebę by mi ułatwić robotę, czy woli bym na
    > początku tygodnia zapierdalał bardziej i bym szybciej osiwiał ;)

    No to rób to w chmurze lub synchronizuj do chmury. 10GB to niewiele.
    Pliki worda, pdfy, są zazwyczaj wysoko kompresowalne. Te, na których
    pracujesz na bieżąco trzymaj w tej chmurze, resztę (jeśli się nie
    mieści) na jakimś pendrajwie w domu. Przy danych małowrażliwych używanie
    np. onedrive (bo pewnie pracujesz pod jakimś Windows) jest MZ ok.
    Windows ma mechanizmy pozwalające na synchronizację. Możesz np. ustawić,
    że co parę minut będzie synchronizowało do chmury lokalne drzewko z
    dukumentami, które zostały w międzyczasie zmodyfikowane.

    Chmura ma prawdę mówiąc w Twojej sytuacji wydaje się mieć dużo więcej
    sensu niż NAS i ja bym nawet przedstawił to szefowi jako główną opcję.
    To, o ile nie wystaczy Ci te standardowe 5GB.
    Za jakieś 20zł miesięcznie możesz mieć 1TB. A może macie już np.
    wykupiony jakiś plan typu Office 365 o czym nie wiesz?

    NAS, taki w miarę porządny, nie jest wcale tani. Jakiś podstawowy,
    dwukieszeniowy qnap czy synology z 2TB dyskiem mechanicznym to ~1500zł.
    I to pobiera 10-15W prundu :) Do tego router, modem, cudowanie z sim
    (abonament lub doładowania). MZ szkoda czasu.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2023-02-16 02:43:46
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > I to pobiera 10-15W prundu :) Do tego router, modem, cudowanie z sim
    > (abonament lub doładowania). MZ szkoda czasu.

    Mam pendrive 64 GB i sporo danych się na nim mieści.
    Tylko wkurzył mnie, bo bez mojej wiedzy założył sobie drugą partycję.
    Nie wiem jakim cudem!

    --
    animka

  • 25. Data: 2023-02-18 05:08:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 lut 2023 o 19:32, news pisze:

    > Chcę przekonać szefa do zakupu niewielkiego NASa, który synchronizowałby

    Możesz zbudować tani NAS na bazie starego terminala...
    https://youtu.be/d7fqGYs-SLc
    Takich (i podobnych) filmów znajdziesz całe mrowie...
    Teraz tylko dorzucasz coś z SIMką -- i masz. ;)

    Autorzy niektórych filmów o budowaniu NAS zapewniają
    dodatki własnej produkcji wydrukowane drukarkami...
    Oferują:
    - wszelkie wsparcie [duchowe też]
    - wszelki potrzebny soft
    - pomoc (także doradztwo) przy znalezieniu terminala
    - wszelkie potrzebne wydruki 3D
    - kosztorysy
    - porady

    Pragniesz -- i masz!!!! ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 26. Data: 2023-02-18 12:02:11
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    > Możesz zbudować tani NAS na bazie starego terminala...
    >   https://youtu.be/d7fqGYs-SLc
    > Takich (i podobnych) filmów znajdziesz całe mrowie...
    > Teraz tylko dorzucasz coś z SIMką -- i masz. ;)

    Kolejny niewiele warty jedno dyskowy nas.
    To równie dobrze możesz ten mały dysk podpiąć pod USB w routerze.
    Dzięki temu masz o jeden zasilacz mniej.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2023-02-22 09:56:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 lut 2023 o 12:02, RadoslawF pisze:

    > Kolejny niewiele warty jedno dyskowy nas.

    Na Jutubie są filmy do różnych biedaNASów -- nawet kilkanaście
    dysków można podpiąć... Są tanie przejściówki PCIe SATA...

    Gotowe NASy potrafią także obsługiwać aż ;) dwa dyski...

    > To równie dobrze możesz ten mały dysk podpiąć pod USB w routerze.

    Owszem.

    > Dzięki temu masz o jeden zasilacz mniej.

    Ale trzeba mieć stosowny ruter.

    -=-

    HDD są teraz bardzo tanie. Można zbudować NAS z masy HDD...
    Stosowne połączenie dać może: krótki czas dostępu, duże
    transfery, niezawodność, dużą pojemność, niezbyt ;) niski
    koszt elektryczności...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c