  • 21. Data: 2020-07-25 09:20:02
    Temat: Re: Nie ma końca durnemu stopu na zielonej strzałce
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-07-24 20:49, Shrek wrote:

    > Dlatego ja jestem za tym, żeby go usensownić a potem jebać, karać i nie
    > wyróżniać. Za nieustąpienie pieszemu 500 PLN. Kamery się szybko zwrócą.
    > Ale jebać z sensem a nie "panie kierowco - na praktycznie to pan się
    > zatrzymał, ale kolka się jednak kręciły"

    Byle nie bylo to traktowane tak jak kulsony sobie uwazaja. No bo co to
    jest to nieustapienie? Przeciez wcale nie trzeba sie zatrzymac aby
    pieszy mogl przejsc i nie bylo zadnaych znamion nieustapienia
    pierwszenstwa w mysl tego jak ustapienie/nieustapienie jest okreslone w
    przepisach. Tak samo jak wcale nie trzeba sie zatrzymac aby nie bylo
    nieustapienia pierwszenstwa w kazdym innym przypadku.
    Nawet jak pieszy wejdzie na przejscie to przeciez brak zatrzymania sie
    nie jest rownoznaczny z nieustapieniem. To sensowne i spojne.
    Inne sytuacje gdzie koniecznie trzeba sie zatrzymac reguluja przepisy -
    np. ten, ze nie wolno omijac (ale znow - wymijanie zaleznie od sytuacji
    moze byc dopuszczalne) pojazdu, ktory zatrzymal sie przed przejsciem
    celem przepuszczenia pieszego. Podobnie z wyprzedzaniem na i przed
    przejsciami.

    Tak wiec owszem, karac ale z sensem i adekwatnie do faktycznej sytuacji
    a nie wedle nie majacej nigdzie umocowania interpretacji kulsonerii

    --
    mk4

  • 22. Data: 2020-07-25 11:04:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 19:08, Shrek pisze:

    > Dlatego mowię, że kierowców trzeba wziąć za ryje w okolicach przejść.
    > Ale jak sam zauważyłeś problemem jest to, że ktoś pierwszeństwa nie
    > ustępuje, a nie to, że przejeżdza 10km/h obok strzałki zamiast się
    > zatrzymać do zera.

    policja w Polsce nie jest od tego. policja w Polsce jest od tego, żeby
    pobierać podatki. Dlatego ustawiają się tam, gdzie łatwo złapać jeleni z
    powodu debilnego ograniczenia, a nie tam, gdzie jest to niebezpieczne.

    Lukasz

  • 23. Data: 2020-07-25 11:42:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.07.2020 o 09:20, mk4 pisze:

    > Byle nie bylo to traktowane tak jak kulsony sobie uwazaja. No bo co to
    > jest to nieustapienie?

    To akurat jest dośc jasno opisane- nieustąpienie pierwszeństwa to
    zmuszenie do zmiany kierynku lub szybkości poruszania się.

    Ale masz rację - średni kulson móglby tego nie ogarnąć. No ale kilkuset
    można by przeszkolić;)

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2020-07-25 11:44:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.07.2020 o 11:04, ddddddddddddd pisze:

    > policja w Polsce nie jest od tego. policja w Polsce jest od tego, żeby
    > pobierać podatki. Dlatego ustawiają się tam, gdzie łatwo złapać jeleni z
    > powodu debilnego ograniczenia, a nie tam, gdzie jest to niebezpieczne.

    Zgadzam się z tobą (choć nie do konca - oni nie robią tego dla kasy z
    mandatów - to pomijalna ilość - robią bo tak robili poprzedni i poprzeni
    - w zasadzie chuj wie po co,m ale taka tradycia - widać ważne), ale stop
    na strzałce to nie jest rozwiązanie tego problemu:(

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-07-26 17:19:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzexs,

    Friday, July 24, 2020, 5:28:06 PM, you wrote:

    > Ostatnio tu był wątek, że wchodzą ułatwiające przepisy. A ja się bym
    > chciał zapytać, kiedy wreszcie ktoś wpadnie na dwa genialne pomysły:
    > 1) Usunięcie durnego przepisu nakazującego traktować zieloną strzałkę w
    > prawo jak zieloną strzałkę plus znak stopu. Generalnie nikt się do tego
    > nie stosuje, a jak już się ktoś zastosuje, to naraża się na a)
    > rozwalenie pojazdu, b) wkurw jadących za nim, c) w rzadkich
    > przypadkach - na uniknięcie mandatu (po i Policja w ma ten przepis za
    > idiotyczny).

    Z jakiej choinki się urwałeś? Zielona strzałka zazwyczaj jest włączana
    w czasie, gdy na przejściu mogą się znajdować piesi. Zawsze się
    zatrzymuję i jakoś nikt mi w tyłek nie wjechał.

> [...]
    > Światło czerwone oznacza, że pociąg niebawem przejedzie (zazwyczaj tak
    > jest, choć znalazłbym kilka przykładów, gdzie czerwone światła świecą
    > sobie a muzom, bez związku z ruchem kolejowym - ale to dość rzadka
    > awaria), natomiast brak świateł - to na dwoje babka wróżyła - albo
    > pociągu nie będzie w najbliższym czasie, albo jest awaria i wjeżdżając
    > na tory narażamy się na dzwon. Tymczasem wzorem naszych południowych
    > sąsiadów dodanie sygnału oznaczającego ,,sygnalizacja sprawna" (tam jest
    > białe pulsujące światło) znacząco polepszyłoby bezpieczeństwo.

    Ale Czesi nie zlikwidowali czerwonego światła - ono nadal jest.
    Natomiast białe pulsujące jest rzeczywiście pomocne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2020-07-26 18:08:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Z jakiej choinki się urwałeś? Zielona strzałka zazwyczaj jest włączana
    > w czasie, gdy na przejściu mogą się znajdować piesi. Zawsze się
    > zatrzymuję i jakoś nikt mi w tyłek nie wjechał.

    Zatrzymanie się jest istotne jeśli trzeba kogoś przepuścić.
    Jak skrzyżowanie jest puste, widoczność idealna i
    nie widać ani pieszych ani innych pojazdów, to wtedy też się zatrzymujesz?
    Tzn czy przestrzegasz tego przepisu zawsze i bezwzględnie?

  • 27. Data: 2020-07-27 00:59:41
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Z jakiej choinki się urwałeś? Zielona strzałka zazwyczaj jest włączana
    > w czasie, gdy na przejściu mogą się znajdować piesi. Zawsze się
    > zatrzymuję i jakoś nikt mi w tyłek nie wjechał.

    W mieście, gdzie mieszkam, zielona strzałka w prawo jest zazwyczaj wtedy
    wyświetlana, gdy w przeciwnym kierunku jest zielone światło w lewo - mam
    na myśli kierunek ,,po krzywej". Na pasach wtedy nie powinno być ani
    jednego pieszego na całym skrzyżowaniu. Na sygnalizatorach
    przyoszczędzili, czy co?

    > Ale Czesi nie zlikwidowali czerwonego światła - ono nadal jest.
    > Natomiast białe pulsujące jest rzeczywiście pomocne.

    Nie piszę nigdzie o likwidacji czerwonego.

    --
    Grzexs

  • 28. Data: 2020-07-27 07:43:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z jakiej choinki się urwałeś? Zielona strzałka zazwyczaj jest włączana
    > w czasie, gdy na przejściu mogą się znajdować piesi.

    Podobnie jak zielone światło - na przejściu (tym razem drugim) są po
    skręcie piesi. I to słabiej widoczni co z tyłu.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-07-27 11:54:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/07/2020 19:02, Jacek Maciejewski wrote:

    > Wlaściwie podobnie głupią zaczepkę powinienem zignorować ale czytają też
    > inni i dla nich jest dojaśnienie. Żywotność żarówek samochodowych jest o
    > jakieś 3 rzędy mniejsza od ledów samochodowych, jeśli ktoś wie co to
    > rzędy. A ponadto, żywotność źródeł światła w krytycznych zastosowaniach
    > jest o kolejny rząd a może i dwa większa od tych w samochodach.

    No wlasnie, czy wspolczesne reflektory (mozna je nadal nazywac
    reflketorami?) ledowe to zrodla swiatla w krytycznych zastosowaniach czy
    nie?

  • 30. Data: 2020-07-27 12:09:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-24 o 20:08, Shrek pisze:

    > Dlatego mowię, że kierowców trzeba wziąć za ryje w okolicach przejść.
    > Ale jak sam zauważyłeś problemem jest to, że ktoś pierwszeństwa nie
    > ustępuje, a nie to, że przejeżdza 10km/h obok strzałki zamiast się
    > zatrzymać do zera.

    > Tak po prawdzie, to i tak zwalniają, bo przecież nie skręcą o 90 stopni
    > nawet 30km/h. Więc z tą pełną pizdą bym nie przesadzał. Zresztą co za
    > różnica - jak ma przejechać na pełnej piździe to przejedze - przepis o
    > zatrzymywaniu się jest martwy.

    > Martwy przepis nic nie wnosi.

    Nie dość, że martwy, to jeszcze głupi, bo często się trzeba zatrzymać
    przed strzałką, podczas gdy:

    - żadnego przejścia nie ma

    lub

    - z punktu widzenia bezpieczeństwa pieszych wypadałoby się zatrzymać
    kilka metrów dalej (czego już tym bardziej nikt nie robi, skoro
    zatrzymywał się 5 metrów wcześniej).

    --
    Liwiusz