  • 21. Data: 2023-01-23 16:12:33
    Temat: Re: Niemcy wprowadzają za rok ograniczenia w dostępie do energii. Ładowanie elektryka tylko na 50 km...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > skoro panele w domu sie oplacają, to i w samochodzie sie oplacają.

    Bzdrura. Samochody w domu, to płaskie powierzchnie, które nie
    podlegają uderzeniom i przyśpieszeniom. W samochodzie masz
    powierzchnie obłe. Panele muszą byc elastyczne i są znacznie droższe w
    produkcji.

    > No chyba, zeby tak zażądać podnosnika i obrotnicy - to bedzie drozej
    > :-)

    I kila i kotwicy przy okazji. W razie sztormu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2023-01-23 16:26:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Jan 2023 16:12:33 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > produkcji.

    > I kila i kotwicy przy okazji. W razie sztormu.

    Tylko na parkingu.

    J.

  • 23. Data: 2023-01-23 17:00:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 500W w szczycie, czyli będzie 2.5 kWh. Czyli dla kogoś, kto jeździ 12
    > km dziennie po mieście styknie. Na słoneczne dni.

    Jeszcze musi jeździć tylko w lato i parkować na słońcu;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-01-23 18:52:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    [...]

    ^^^^^^^^^ panele a nie samochody
    > Tylko na parkingu.

    W czasie jazdy kil i miecz - żeby kierunek zachować i się nie
    wywrócić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2023-01-23 21:20:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ogniwa w szybach mają sprawność poniżej 10%.

    Ale za rok, dwa, dekadę może będą takie, co będą miały 15%, a może 20%?

    > Dobre ogniwa krzemowe - 20% przy założeniu prostopadłego padania
    > promieni słonecznych, braku jakichkolwiek zabrudzeń i przy idealnej
    > pogodzie oraz czystości powietrza.

    No widzisz, a dobre ogniwa oparte na galu mają 30% i więcej.
    Że drogie? No samochody elektryczne są w ogóle drogie.
    Prostopadłością padania promieni, brudem i czystością powietrza na nie
    zawracają sobie głowy miliony właścicieli paneli na dachach czy farmach
    słonecznych, więc i w samochodach bym się tym nie przejmował. To nie ma
    być główne, a wspomagające, źródło zasilania.

    > I wychodzi max 500W dla osobówki,
    > lepiej dla busa - tu rzeczywiście może wyjści ponad 1 kW.
    > I to wystarczy na klimę i nic poza tym.

    No są tu tacy, co twierdzą, że w ich elektrowozach kima zużywa akurat
    kilkaset wat.

    > Gdzieś się doliczył kilowata?

    Powierzchnia dachu, maski przedniej i szczątkowej tylnej mojego
    samochodu to około 3m2. Dokładnie nie chce mi się mierzyć i liczyć. Do
    tego dochodzą szyby. Niech będzie 900W? Na prawdę to taka różnica gdy
    samochód czy to stoi, czy to jedzie będzie produkował prąd na
    autokonsumpcję?

  • 26. Data: 2023-01-24 09:24:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Jan 2023 21:20:23 +0100, nadir wrote:

    > Ale za rok, dwa, dekadę może będą takie, co będą miały 15%, a może 20%?

    > No widzisz, a dobre ogniwa oparte na galu mają 30% i więcej.

    Chyba nie na galu. "Triple" czy juz "multiple junction".

    > Że drogie? No samochody elektryczne są w ogóle drogie.

    Ale te chyba kosmicznie drogie.
    I tylko w kosmos latają :-)

> [...]
    > kilkaset wat.

    > Powierzchnia dachu, maski przedniej i szczątkowej tylnej mojego

    1.5m*4.5 = ponad 6m kw.

    Bedzie taka tafla nad samochodem :-)

    > Dokładnie nie chce mi się mierzyć i liczyć. Do
    > tego dochodzą szyby. Niech będzie 900W? Na prawdę to taka różnica gdy
    > samochód czy to stoi, czy to jedzie będzie produkował prąd na
    > autokonsumpcję?

    Jak jedzie to na pewno zabraknie.

    Ale chodzi o to, zeby sobie produkowal na parkingu.
    A potem parking bedzie pietrowy, podziemny lub w cieniu :-(

    J.

  • 27. Data: 2023-01-25 12:00:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Jan 2023 18:52:26 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Monday, January 23, 2023, 4:26:38 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    > ^^^^^^^^^ panele a nie samochody
    >
    > W czasie jazdy kil i miecz - żeby kierunek zachować i się nie
    > wywrócić.

    W czasie jazdy poziomo bedzie.

    Nawiasem mowiac - widzialem w czasie jakiegos silnego wiatru,
    jak ktos na przyczepce wiozl ... chyba basenik ogrodowy, ze 3m wysokie
    (bo na boku wiozl) i z 5m dlugie.

    Nie wywrocilo, nie polamalo ... a przeciez elektryczny samochod
    ciezki, stabilny, to nie lekka przyczepka :-)

    J.

  • 28. Data: 2023-01-25 17:25:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 19.01.2023 o 10:04, T. pisze:
    > Jak znam życie chodzić będzie o to, żeby ładować auta za ciężkie
    > pieniądze w publicznych ładowarkach, na których łapę położą gminy.
    > T.

    Niemiaszkom pod koniec roku stuknął milion elektryków w kraju, samych
    elektryków bez hybryd i innych wynalazków. Jak to uciągnęli do tej pory
    to sobie poradzą, niech testują rozwiązania, będziemy mieć potem łatwiej ;)
    U nas póki co chyba niecałe 30 tys. elektryków, więc do kryzysu nam
    daleko :]

    L.

  • 29. Data: 2023-01-26 02:08:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > 500W w szczycie, czyli będzie 2.5 kWh. Czyli dla kogoś, kto jeździ 12
    > km dziennie po mieście styknie. Na słoneczne dni.
    >
    > Krótko: koszt takiego rozwiązania przekroczy obliczalne zyski.

    2,5kWh=2zł

    *3 miesiące=200zł

    5 lat=1000zł

  • 30. Data: 2023-01-26 10:21:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 02:08:46 +0100, ii wrote:

    > 2,5kWh=2zł
    > *3 miesiące=200zł
    > 5 lat=1000zł

    Ostatnie cos chyba nie wyszlo.
    rocznie 800zl, w 5 lat 4 tys.

    Ale ... licz po cenie prądu na ładowarkach :-)

    A moze i po nowej cenie prądu domowego :-(

    J.