  • 21. Data: 2020-07-16 23:03:22
    Temat: Re: O co chodzi z tymi małymi bączkami?
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-16 o 22:17, JDX pisze:

    > Ja nigdzie nie napisałem, że jestem przewidujący. W zasadzie to jestem
    > nieprzewidujący, bo czasami nawet rowerem jeżdżę po ruchliwych
    > krajówkach. Bez kasku oczywiście. :-)

    Ja napisałem że jesteś przewidujący. Przewidziałeś że jak pójdę
    do lasu na spacer to mi może gałąź na głowę spaść. Albo i cale drzewo.
    A może to nie ty tylko ktoś się podszył?

    > A drzewa to nie tylko w lasach rosną. Np. był kiedyś w Polsce przypadek,
    > że parafia zbankrutowała, gdy na cmentarzu parafialnym jakieś kobiecie
    > gałąź na łeb spadła i mocno ją poturbowała, chyba została nawet
    > niepełnosprawną. A gdyby była w kasku, to być może sprawy potoczyłyby
    > się inaczej... A tak swoją drogą... Chyba nie brakuje przypadków, gdy
    > zapatrzony w smarkfona pieszy czy rowerzysta przywali łbem np. w
    > latarnię bądź wlezie pod samochód. Kaski pomagają... :-D

    To poproszę o twoją fotkę jak jedziesz bączkiem w kasku.
    I filmik jak w kasku spacerujesz, bo jak sam piszesz przypadków
    walnięcia łbem nie brakuje. :-)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2020-07-17 21:33:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-07-16 23:03, RadoslawF wrote:
    [...]
    > Ja napisałem że jesteś przewidujący. Przewidziałeś że jak pójdę
    > do lasu na spacer to mi może gałąź na głowę spaść. Albo i cale drzewo.
    > A może to nie ty tylko ktoś się podszył?
    Ja nie jestem przewidujący, bo bez kasku chodzę i jeżdżę. Przewidujący
    to jest ktoś, kto wybiera bezpieczne rozwiązania: ,,jak ktoś jest
    przewidujący to pojedzie na te parę kilometrów dwu tonowym pancerzem
    zamiast plastikowym maluchem". Wobec tego jest naturalne, że z powodu
    dbania o bezpieczeństwo nawet do ,,dwutonowego pancerza" musi zakładać
    kask, bo nawet taki pancerz nie podoła np. solidnemu drzewu, które może
    przecież zwalić się na auto jadące drogą podczas silnego wiatru. :-)

    > To poproszę o twoją fotkę jak jedziesz bączkiem w kasku.
    > I filmik jak w kasku spacerujesz, bo jak sam piszesz przypadków
    > walnięcia łbem nie brakuje.   :-)
    Nie, nie, to ty jesteś przewidujący i powinieneś zaprezentować fotkę,
    gdy jedziesz w kasku ,,dwutonowym pancerzem". :-D

  • 23. Data: 2020-07-17 21:47:42
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-17 o 21:33, JDX pisze:

> [...]
    > kask, bo nawet taki pancerz nie podoła np. solidnemu drzewu, które może
    > przecież zwalić się na auto jadące drogą podczas silnego wiatru. :-)

    Mam tylko jeden pojazd i nie jest nim plastikowy maluch.
    A ty ile masz samochodów?
    I czy jednym z nich jest plastikowy maluch?

    > Nie, nie, to ty jesteś przewidujący i powinieneś zaprezentować fotkę,
    > gdy jedziesz w kasku ,,dwutonowym pancerzem". :-D

    Twój pomysł to go zrealizuj i pochwal się fotką.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2020-07-18 09:29:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jul 2020 21:33:16 +0200, JDX napisał(a):
> [...]
    > kask, bo nawet taki pancerz nie podoła np. solidnemu drzewu, które może
    > przecież zwalić się na auto jadące drogą podczas silnego wiatru. :-)

    Po drodze do sklepu nie mam drzew :-)
    Ale juz przejazd drogą obsadzoną drzewami w czase wichury istotnie
    moze byc niebezpieczny.

    Tylko ... kask na to nie pomoze.

    https://youtu.be/Iuh2L-_yf3M?t=75

    Oni tam faktycznie w kaskach jezdza, czy to tylko wymysl scenariusza?

    Ale na rajdach kaski obowiazkowe ...

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kie
    rowca/news-drzewo-zmiazdzy-ci-samochod-i-nie-dostani
    esz-ani-grosza,nId,4279292

    J.

  • 25. Data: 2020-07-19 09:47:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-07-17 21:47, RadoslawF wrote:
    [...]
    > Twój pomysł to go zrealizuj i pochwal się fotką.
    Ja nie twierdzę, że lepiej wybrać duże auto bo jest bezpieczniejsze od
    małego plastikowego. A u tych, którzy tak twierdzą, zadziwia mnie brak
    konsekwencji w dbaniu o bezpieczeństwo. :-) Przecież dla nich jazda w
    kasku powinna być czymś naturalnym. :-)

  • 26. Data: 2020-07-19 10:02:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-07-18 09:29, J.F. wrote:
    [...]
    > Po drodze do sklepu nie mam drzew :-)
    Zdziwiłbyś się. Im większy sklep tym większe drzewa. :-) Pod osiedlowym
    mam takie, że rzeczywiście raczej nie wyrządziłyby jakichś poważnych
    szkód ludziom w aucie, ale te pod Kauflandem to spokojnie kabinę z
    klatką mogły by zmiażdżyć. Ale fakt, z 5 lat temu na odcinku DK19/DK66,
    który biegnie przez moje pueblo wycięto rząd potężnych topoli.

    > Ale juz przejazd drogą obsadzoną drzewami w czase wichury istotnie
    > moze byc niebezpieczny.
    >
    > Tylko ... kask na to nie pomoze.
    Zależy jak drzewo trafi. Poza tym w ,,prozaicznym" dachowaniu kask też
    pomoże. Zwłaszcza jeśli dach w pobliżu miejsca, w których znajduje się
    głowa człowieka natrafi np. na kamień.

  • 27. Data: 2020-07-19 17:24:30
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-19 o 09:47, JDX pisze:

> [...]
    > małego plastikowego. A u tych, którzy tak twierdzą, zadziwia mnie brak
    > konsekwencji w dbaniu o bezpieczeństwo. :-) Przecież dla nich jazda w

    A ja twierdzę że duże jest bezpieczniejsze.
    Przykłady testów zderzeniowych na grupie już były niejednokrotnie.
    Ale zawsze się trafi idiota negujacy prawa fizyki i zasłaniający
    się wymysłami w stylu jeździj autem w kasku. Prawda?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2020-07-19 18:52:27
    Od: z <...@...pl>

    Dopiero teraz tu zajrzałem. ;-)

    Mam Aixama. Znaczy Ojciec prawem jazdy T nim jeździ do sklepu.

    Do tej pory jeździł rowerem a to jak wiadomo bezpieczne nie jest ;-)

    Wady: cena, hałas, delikatny plastik, nie pojedziesz na ekspresówkach i
    autostradach

    Zalety: AUTOMAT, 3,3 l/100km ON ;-)

    Pancerny silnik japoński Kubota, daje radę w mieście. Wyciąga 65 na
    płaskim (bo się wyda) ;-)

    Nie ma wspomagania (nie potrzebne) klimatyzacji (no sorry) absów, sresów
    elektryki, poduszek, napinaczy, stref zgniotu i tego wszystkiego
    niepotrzebnego badziewia.
    NIE MA SIĘ CO PSUĆ ;-)

    Taka esencja przemieszczania się.

    Zamiast dotować elektryki ekolodzy powinni wymusić dotowanie
    czterokołowców lekkich.

    Zamiast pchać przez miasto do pracy SUWA można jechać czymś takim do
    pracy czy na zakupy.

  • 29. Data: 2020-07-20 02:00:59
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-07-19 17:24, RadoslawF wrote:
    [...]
    > A ja twierdzę że duże jest bezpieczniejsze.
    > Przykłady testów zderzeniowych na grupie już były niejednokrotnie.
    No dobrze, duży jest bezpieczniejszy. Ale skoro dbasz o bezpieczeństwo
    kupując z tego powodu duży samochód zamiast małego, to dlaczego go nie
    zwiększasz jeżdżąc w kasku? :-D

    > Ale zawsze się trafi idiota negujacy prawa fizyki i zasłaniający
    > się wymysłami w stylu jeździj autem w kasku. Prawda?
    Jak to idiota? Jakie wymysły? Chyba nie sugerujesz, że jazda autem w
    kasku jest idiotycznym pomysłem ponieważ nie jest bezpieczniejsza niż
    jazda bez kasku. :-D

  • 30. Data: 2020-07-20 05:32:40
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-20 o 02:00, JDX pisze:

    > No dobrze, duży jest bezpieczniejszy. Ale skoro dbasz o bezpieczeństwo
    > kupując z tego powodu duży samochód zamiast małego, to dlaczego go nie
    > zwiększasz jeżdżąc w kasku? :-D

    Jeżdżenie w kasku zostawiam grupowym idiotom którzy lansują
    taką metodę.

    > Jak to idiota? Jakie wymysły? Chyba nie sugerujesz, że jazda autem w
    > kasku jest idiotycznym pomysłem ponieważ nie jest bezpieczniejsza niż
    > jazda bez kasku. :-D

    Sugeruje że idiotą jest ktoś kto zmienia temat rozmowy i postuluje
    jazdę w kasku ale przez innych.
    To kiedy to foty jak jeździsz w kasku?