  • 11. Data: 2021-05-18 19:20:38
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar predkosci - czemu tak rzadko stosowany
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.05.2021 o 21:22, Zdzichu500 pisze:
    > Ostatnio parę razy jechałem budowaną austostradą A1 miedzy Częstochową a
    > Łodzią. Jest tam odcinkowy pomiar prędkości na 2 odcinkach. Jaki teraz
    > tam spokój w jeździe. Praktycznie wszyscy jeżdżą 70 km/h.....
    > No i pytanie dlaczego taki odcinkowy pomiar prędkości nie jest
    > standardem między węzłami A i S? Wydaje się to bardzo tanie rozwiązanie.
    > Dużo tańsze niż fotoradary. A do tego skuteczniejsze.
    Spokojnie, na to przyjdzie czas. Na razie nas przyzwyczajają.
    Niedługo można będzie wprowadzić system, gdzie każde auto ma lokalizację
    GPS i jest monitorowane 24/7, gdzie, kiedy i z jaką prędkością jedzie.
    Jeżeli delikwent na jakimś odcinku przekroczy dozwoloną prędkość, to
    informacja o tym natychmiast będzie w systemie.
    Można wtedy zrobić tak:

    A. GPS automatycznie zablokuje możliwość jazdy szybciej, niż na danym
    odcinku pozwalają znaki
    B. automatycznie naliczony zostanie mandacik i punkciki
    C. losowo zostaną wybrani "szczęśliwcy", którym nałoży się karę (i
    ewentualnie punkciki)

    Obstawiam, że dla Umiłowanych Przywódców opcja A niczego nie daje poza
    propagandowym walorem poprawy bezpieczeństwa.
    Opcja B spowoduje, że po kilku miesiącach nikt już nie będzie miał prawa
    jazdy z wyjątkiem paru kapeluszników, którzy jeżdżą tylko na Wszystkich
    Świętych i zwykle nie szybciej, niż 40 km/h. Chwilowy dopływ kasy z
    mandatów szybko by się skończył.
    Opcja C wydaje się być najbardziej obiecująca. Suweren będzie miał
    poczucie wolności i dreszczyk emocji podczas jazdy. Wpływy finansowe do
    kasy państwa wzrosną, a system może być tak zaprogramowany, aby nie
    "losował" kierowców, którzy mają powiedzmy więcej, niż 16 punktów, aby
    nie likwidować za szybko sponsorów budżetu.

    Jacek

  • 12. Data: 2021-05-18 19:37:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.05.2021 o 14:35, T. pisze:

    > Patrzysz na to wyłącznie z punktu widzenia kierowcy, który po tej drodze
    > jedzie. A to jest wciąż plac budowy. Rok temu na S8 zginął pracownik
    > budowy, bo jakiś zapierdalacz stwierdził, że ograniczenie do 70 km/godz.
    > jest tam niepotrzebne - prosta droga, dwie jezdnie po 2 pasy, co się
    > może wydarzyć...

    Jesteś pewien, że kierowca jest winny a nie robotnik?

    Mnie tam ostatnio robotnik na jezdnię wchodził, a że wszyscy jak cioty
    teraz jadą to i ja tak mniej więcej jechałem i podejrzewam że zawsze tak
    jest.

    Niezależnie od tego, ciężko się dziwić, że w końcu do wypadku doszło jak
    się prowadzi główną drogę przez budowę i latami tam kieruje ruch. Na
    50-kilometrowych odcinkach innych dróg też wypadki zdarzają się.

    No i rozumiem, że jak rok temu zginął to od roku cisza. A odcinkowy
    wprowadzili niedawno. Pomógł, Nie pomógł? Komu pomógł.

    A nawet nie wprowadzili go tam, gdzie naprawdę warunki do szybkiej jazdy
    są trudne.

    Naród pełen frajerów i tyle.

  • 13. Data: 2021-05-18 19:40:56
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 17.05.2021 21:22, Zdzichu500 wrote:
> [...]
    > standardem między węzłami A i S? Wydaje się to bardzo tanie rozwiązanie.
    > Dużo tańsze niż fotoradary. A do tego skuteczniejsze.

    Fajnie się wyprzedza na tych odcinkach.

    Gdyby tylko przed końcem odcinka co któryś kierowca nie walił w hamulec
    w nadziei, że mu to obniży średnią...

  • 14. Data: 2021-05-19 09:55:04
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Hello T.,
    >
    > Tuesday, May 18, 2021, 2:35:28 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W jaki sposób pracownik znalazł się na drodze pojazdu?
    >
    > Idąc Twoim tokiem myślenia powrócimy do Red Flag Act, bo jakiś
    > skacowany pracownik pobliskiej budowy może wyleźć pod koła na
    > autostradzie. Jeśli droga z założenia przeznaczona jest tylko dla
    > pojazdów samochodowych, to pieszy na nią wchodzący musi naprawdę
    > uważać - auto jadące 70 km/h też może zabić.

    Nie był skacowany - montowali ekrany. Ograniczenie było do 60.
    Szczegółów nie znam - poszukaj w necie, to było niedaleko Nadarzyna.
    Ps. Każdą sprawę można sprowadzić do absurdu. Moim zdaniem dopóki drogi
    się nie odda do użytku powinna być po prostu zamknięta. Tu wykonawca
    poszedł na rękę kierowcom i nie zamknął gierkówki i stało się jak się
    stało. To kierowcy byli tam gośćmi, a nie pracownicy, którzy tę drogę
    budowali. Ale nie do wszystkich to dociera.
    Proszę też pamiętać, że naprawdę organizacją ruchu zajmują się
    inżynierowie, a nie idioci i - poza naprawdę sporadycznymi przypadkami,
    kiedy zapomni się zdjąć znaki po jakimś ograniczeniu - zawsze są ku temu
    powody. Choćby zmiana przyczepności nawierzchni, hałas czy możliwość
    pozostawania kałuż, na których można "popłynąć". Ale u nas każdy ma się
    za fachowca, który wie, że ograniczenie jest durne.
    T.

  • 15. Data: 2021-05-19 10:45:04
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.05.2021 o 09:55, T. pisze:

> [...]
    > stało. To kierowcy byli tam gośćmi, a nie pracownicy, którzy tę drogę
    > budowali. Ale nie do wszystkich to dociera.

    Nonsens. Jest raczej dokładnie odwrotnie. Wykonawcy remontów dróg są
    usługodawcami, którzy prawnie zobowiązani są do organizowania na nich
    ruchu, organizowania ruchu innymi drogami a w razie potrzeby do
    wybudowania drogi zastępczej. Kryterium wyboru jest między innymi
    uciążliwość dla kierowców. Czyli są przepisy które ich do tego
    zobowiązują by ta uciążliwość była możliwie najmniejsza. Nie wiem do
    kogo to dociera a do kogo nie dociera, ale tak właśnie jest.

> [...]
    > pozostawania kałuż, na których można "popłynąć". Ale u nas każdy ma się
    > za fachowca, który wie, że ograniczenie jest durne.

    Weźże przestań pisać jakieś bzdury o tym by wszyscy kierowcy pamiętali o
    nieudolnych drogowcach bo to się kupy nie trzyma. Nie tylko w tym
    miejscu jest problem, że tysiące kierowców zmaga się z wielokilometrowym
    utrudnieniem ruchu. To są gigantyczne koszty społeczne. Wyobrazić sobie
    np, że zamiast prowadzenia prac na 50km istniejącej drogi prowadzi się
    je w danym momencie tylko na 1km. Bo co, na 50km praca wre? A widział to
    tam ktoś? Znaczy tu tam i ówdzie. To nie jest jedyne miejsce gdzie tak
    to wygląda, ale tu jest już naprawdę ekstremalnie. Np przez lata
    jeździliśmy na zachód drogą z płyt tracąc zawieszenie. Nadal przy
    granicy jest tam jedna taka droga.

    Główny problem polega na tym, że użytkownicy dróg nie szanują się. Już
    dawno należało przepędzić tych, co doprowadzili do wieloletnich
    zaległości w infrastrukturze drogowej. Naród frajerów.

  • 16. Data: 2021-05-19 13:21:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-19 o 10:45, ii pisze:

> [...]
    > dawno należało przepędzić tych, co doprowadzili do wieloletnich
    > zaległości w infrastrukturze drogowej. Naród frajerów.

    Podsumuję to tak:
    1. drogowcy zorganizowali ruch na remontowanej drodze, tylko jakiś debil
    nie przestrzega reguł tej organizacji i nieszczęście gotowe.
    2. kierowca ma nie oceniać sposób tej organizacji, tylko jej przestrzegać.
    3. Jak chcesz podyskutować na temat sensowności konkretnych ograniczeń -
    pisz do odpowiedniego zarządu dróg.
    T.

  • 17. Data: 2021-05-19 13:45:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-05-2021 o 13:21, T. pisze:

    > 3. Jak chcesz podyskutować na temat sensowności konkretnych ograniczeń -
    > pisz do odpowiedniego zarządu dróg.

    Po co?
    Żeby się dowiedzieć że ta zła organizacja jest zgodna z projektem?
    Tak właśnie debile odpisują.

  • 18. Data: 2021-05-19 14:22:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Podsumuję to tak:
    > 1. drogowcy zorganizowali ruch na remontowanej drodze, tylko jakiś debil
    > nie przestrzega reguł tej organizacji i nieszczęście gotowe.

    Kierowca czy robotnik? Naprawdę nie przestrzega czy tylko nieszczęśliwy
    zbieg okoliczności?

    > 2. kierowca ma nie oceniać sposób tej organizacji, tylko jej przestrzegać.

    Że co?! Jak najbardziej mamy prawo to oceniać. I możemy a w szczególnych
    sytuacjach nawet musimy ich nie przestrzegać. By lepiej było a nie gorzej.

    > 3. Jak chcesz podyskutować na temat sensowności konkretnych ograniczeń -
    > pisz do odpowiedniego zarządu dróg.

    Ty weź jak chcesz przekaż tę dyskusję "odpowiedniemu zarządowi dróg" a
    nie zawracasz gitarę. Tu się dyskutuje a nie pisze petycje.