    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 15 Sep 2021 17:00:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Odczyt zdalny licznika prądu
    From: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 14 września 2021 o 13:16:53 UTC-5 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > W skrzynce przed domem mam licznik Corax 3 z jak zrozumiałem "portem
    > optycznym". To to "oko" na froncie?
    >
    > Jest jakieś urządzenie do ~150zł które pozwoliłoby mi na odczyt zdalny?
    > Zależy mi tylko na chwilowym poborze mocy. Może być na baterie, mogę też
    > dociągnąć przedłużacz. Chce użyć tego w celu określenia co ile prądu w
    > domu zużywa aby wiedzieć czy jest sens ustawiać/zakładać
    > harmonogramy/włączniki zegarowe.
    >
    > W ostateczności mogę wyłączać każde urządzenie/bezpiecznik, biegać do
    > licznika (przeklikiwać się przyciskiem żeby wrócił na pozycję chwilową)
> [...]

    Nie kombinuj. Kup za 30-60pln miernik energii wpinany w gniazdko i pobiegaj po domu.
    Za dwa dni miernik sprzedasz za 30pln i bedziesz wiedzial ze:
    duzo energii bierze elektryczny bojler, lodowka, pompy z centralnego.

    Jak masz klime to i ona.

    Do tego posrodku stawki jest zmywarka, mikrofalowka i piec do gotowania jak jest
    elektryczny.
    Na koncu srodkowej stawki sa komputery.

    Na dole jest telewizor (nawet plazma duzo nie zre, chyba ze jedzie non stop), swiatlo
    i jakies inne pierdy.

    Ile z tego zaoszczedzisz? NIC.

    No chyba ze myjac sie wode sie puszcza prosto w odplyw, codziennie sie kąpie i gotuje
    dla 8 osobowej rodziny bez uzycia pokrywek.
    I tak dalej. Ale zakladam ze nie uskuteczniasz patologii wiec obwieszczam ci: NIe
    oszczedzisz nic i wiedza co i ile zuzywa pradu nie przyda ci sie na wiele.