  • 11. Data: 2020-10-17 19:40:16
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2020 o 18:39, Irokez pisze:

    > Jednak moje auto nie jest wyczynowe z setkami kucy, tylko typowy
    > japoński dupowóz, Avensis z 2 litrową benzyną, więc powinno być dobrze.
    > Do Alfy Romeo jaką miałem 2.4JTd nie szedł bym zdecydowanie w stronę
    > uniwersalnej opony tylko dedykowane, bo auto zdecydowanie agresywniej
    > jeździło.

    No właśnie dlatego że ma więcej koni to dostało letnie, żeby
    całorocznych w lato nie rwać, a poza tym całoroczne w lato są trochę
    upośledzone.

    Pytanie co lepiej na "zimę w mieście" - zmieniać w zimę letnie na
    zimówki czy całoroczne. Bo dochodzę do wniosku, że w mieście to lepiej
    się całoroczne spiszą. A że jest napęd na 4 koła to i w górach pewnie by
    dały radę.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-10-17 21:35:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f8aec19$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > Quatracki miałem i dupy nie urywały - zwłaszcza latem.
    > No ale potrzebuję na zimę.

    Nokian Weatherproof w passacie B5 1.6 który waży chyba 1400kg
    zamielał przy ruszaniu. W lecie wygląda miękko jak niedopompowany.

    Jestem ciekaw Firestone Winterhawk 3/4 dobrze mi się nimi jeździło na
    Fiorino.

    https://www.youtube.com/watch?v=lldXWXObfDc
    https://www.youtube.com/watch?v=_qxIPGF54Nw

    dziś mi się śniło, że na kupę tego covida
    spadł śnieg.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 13. Data: 2020-10-17 22:37:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-17 o 19:40, Shrek pisze:

> [...]
    > zimówki czy całoroczne. Bo dochodzę do wniosku, że w mieście to lepiej
    > się całoroczne spiszą. A że jest napęd na 4 koła to i w górach pewnie by

    Teraz zim nie ma, ja mam góry i to czasami ostro pod górke i też już od
    zeszłego sezonu jeżdżę na całorocznych Vredestein Quatrac 5 i dają radę.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2020-10-17 22:40:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-17 o 15:05, Shrek pisze:

    > Quatracki miałem i dupy nie urywały - zwłaszcza latem. No ale potrzebuję
    > na zimę.
    Bo całoroczne tak mają:) mi też się poślizgały jak na mokrym puściłem
    sprzęgło za szybko
    ale ogólnie dają radę.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2020-10-18 00:02:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Quatracki miałem i dupy nie urywały - zwłaszcza latem. No ale potrzebuję
    > na zimę.

    Podsumowując - bierz zimowe zwykłe.
    Letnie i tak masz, a zimą będziesz spokojny że w każdych warunkach da
    rady. I kasa mniejsza niż całoroczne.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2020-10-18 10:59:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Pomiar jest ten faktyczny zmierzony. W zeszłym roku założyłem zimówki
    > bardzo szybko, bo na początku października, a temperatury zmieniły się
    > dopiero miesiąc czy dwa później. Spalanie natomiast skoczyło
    > natychmiast - właśnie o te ok. 10%.

    A jak to realizujesz w praktyce?
    Komputer Ci pokazuje?
    Notujesz stany licznika i litry przy tankowaniu?
    A jeśli notujesz, to dlaczego to robisz?

  • 17. Data: 2020-10-18 13:53:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Na lato mam, bo silnik mocny, samochód trochę jako zabawkę kupiłem (na
    > codzień ja moto, żona tym samochodem)  i nie chciałem na całorocznych
    > jeździć. I teraz dylemat co na zimę - gdyby nie to że tym żona jeździ,
    > to bym przy letnich został, bo mam wrażenie, że przez większość zimy
    > letnie będą sprawować się lepiej od zimówek +5 stopni i deszcz:(

    jako uzytkownik zimówek i całorocznych (crossclimate):
    -jeśli spadnie śnieg lub błoto pośniegowe będzie na drodze, jeśli droga
    będzie oszroniona lub oblodzona (tak wiem, ze to dyskusyjne ale ja
    różnicę zauważyłem...) to bierz zimówki.

    całoroczne załóż tylko wtedy, kiedy albo jeździsz mało, tylko w ruchu
    miejskim - albo znaczym problemem jest wymiana opon lato-zima (np. brak
    miejsca na ich przechowywanie).

    moje całoroczne (po kilku latach) uważam, że na wodzie idą jak
    przecinaki i nie fruwają na wodzie przy prędkościach przy których inne
    już latały. Przyczepność na mokrym jest niezła, ale lepszą miały fuldy
    rainexpert (choć za miękkie jak dla mnie). Przyczepność na czymkolwiek
    śliskim jak śnieg czy lód jest znacznie gorsza niż na zimówkach (ale
    różnica w stosunku do letnich jest zauważalna).

    Generalnie jak skończą swój żywot to na 90% wracam do opon lato/zima.

    W twoim przypadku zimówki będą zdecydoiwanie gorsze na suchym asfalcie
    (droga hamowania). Zużycia paliwa w ogóle nie brałem pod uwagę w
    rozważaniach. Zimówki nad letnimi są lepsze nawet w postaci nadlewek!

  • 18. Data: 2020-10-18 14:08:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 18 Oct 2020 13:53:06 +0200, w <rmhada$a0la$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    sirapacz <n...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > różnica w stosunku do letnich jest zauważalna).
    >
    > Generalnie jak skończą swój żywot to na 90% wracam do opon lato/zima.

    Bo kupiłeś sobie crossclimate, czyli letnie z opcją zimową. A nie całoroczną.

  • 19. Data: 2020-10-18 15:03:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 13:53, sirapacz pisze:

    > W twoim przypadku zimówki będą zdecydoiwanie gorsze na suchym asfalcie
    > (droga hamowania).

    No właśnie - na suchym gorsze, na mokrym też gorsze od całorocznych, a
    śniegu to nie będą specjalnie widziały. Dlatego zastananawiam się nad
    niekonwencjonalnym połączeniem letnie i całoroczne;)

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2020-10-18 15:27:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 15:28, r...@k...pl pisze:

    > Przejmowałbym się tym, gdyby nie fakt, że i tak zazwyczaj ciągnę się za kimś...

    Ale tu nie chodzi o to, żeby się za kimś nie ciągnąć, a żeby nie
    zaparkować mu w dupie. I nie ja, tylko żona;)

    --
    Shrek