    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: PCB w Chinach (lub gdzie indziej)
    Date: Sun, 21 May 2023 19:32:43 -0000 (UTC)

    Cześć,

    Mam do zrobienia płytkę. Jedna sztuka (bo i urządzenie będzie jedno, nie
    potrzebuję więcej), jednostronna, ok. 60 x 85 mm. Nie potrzebuję
    soldermaski. W zasadzie wierceń też nie potrzebuję (powiercę sobie,
    otworów nie ma dużo).

    Zawsze robię płytki w domu (metodą fotochemiczną), ale tutaj rozmiar
    przerósł moją technologię (albo po prostu przerósł kalkę techniczną i/lub
    folię fotopolimerową). Na płytce jest układ w TQFP44, od niego odchodzą
    ścieżki rozmiaru jego padów (20 mil). Między ścieżkami jest 12 mil odstępu
    (32 mil między środkami ścieżek) i to się już zaczyna zlewać, nie jestem w
    stanie tak wywołać fotopolimeru, żeby to wylazło spomiędzy ścieżek na
    całym obszarze płytki.

    Mogę zmniejszyć grubość ścieżek, ale wtedy pewnie fotopolimer zacznie
    odłazić podczas wywoływania (przećwiczone ze ścieżkami 12 mil).

    Mogę jeszcze trochę poeksperymentować (może laminat z fabrycznie
    naniesioną warstwą światłoczułą dałby radę), ale chciałbym tym razem dać
    komuś zarobić i mieć po prostu zrobioną płytkę, bo już za dużo czasu na to
    straciłem.

    I tu pojawia się pytanie komu...

    Który z chińskich (lub innych) dostawców będzie w tym przypadku najtańszy
    (wliczając wysyłkę) i nie przerośnie go to (w zasadzie bardzo proste dla
    płytkarni) zadanie? Nie zależy mi specjalnie na czasie, o ile nie będzie
    to ponad miesiąc.

    W jakim formacie dostarcza im się pliki? Ja to mam w formacie AutoTrax,
    ale mogę wygenerować inne (PostScript, PDF, Gerber, pewnie coś innego też
    się da). Tylko muszę wiedzieć, czy odwrócić obraz, czy nie (projektuję od
    strony elementów THT, więc jak drukuję do wytrawienia warstwę ścieżek, to
    odwracam).

    Dodatkowo -- chińczycy potrafią wysyłać na paczkomaty?

    --
    Słoń i mrówka wloką się przez pustynie. Skwar, żar i ani kropli wody.
    - Już nie mogę - jęczy słoń - Umrę z pragnienia!