  • 11. Data: 2020-10-05 18:51:31
    Temat: Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2020 18:37, ToMasz wrote:
    > Idea inteligentnego domu jest zajebista. tyle że ja mam bliżej do...
    > kotła co, niz do telefonu, którym miałbym sterować kotłem. Nie mam
    > potrzeby robienia takich kombinacji, choć akurat właśnie zastanawiam się
    > czy właśnie jakaś automatyzacja pracy pieca (wykraczająca poza 1
    > przekaźnik sonoffa) mogła by mi się przydać.

    Mocujesz na ścianie tablet, na nim wyświetlasz HomeAssistanta i masz to
    w kotłowni, w sypialni masz telefon, chromecast w salonie, laptop na
    biurku, wszędzie to samo, spójne i zsynchronizowane. Tak będzie lepiej?

    Problem w tym że masz to robic z rozmachem. Jeśli tego nie zrobisz od
    razu dobrze to ugrzęźniesz w jakiejś bezuzytecznej samoróbce z której
    nie będziesz zadowolony bo się znowu czegoś oczywistego nie da zrobić.

  • 12. Data: 2020-10-05 20:38:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.10.2020 o 18:37, ToMasz pisze:

    > co za różnica? Nie chcę być zależny od jakiegokolwiek serwera.

    To kup sobie jakąś kamerkę z termometrem pt: Niania, wyłącz P2P,
    przekieruj port i masz :)

    Nie szukałem ale chyba są jakieś stacje pogodowe WiFi chociaż ztcw to
    również wspomagają się serwerem zewnetrznym :/ czy nawet całe zestawy
    pogodowe.

    > nie chce stawiać serwera! żeby sprawdzać temperaturę?

    j/w Są termometry IP ale cena jest raczej pojebana :)

    > https://www.supla.org/pl/faqrasbery pi. dziękuję postoję. temperaturę
    > chcę mierzyć. i o ile mój mózg
    > to jeszcze da radę ogarnąć, to zrobie to sam. tak abym umiał każdą linię
    > kodu skomentować po swojemu.

    Hmm, sam kiedyś szukałem i opcja z sonoffem/supla wydała mi się jednak
    zadowalająca. Wali mnie gdzie stoi serwer i w dupie miałem jakieś
    kody/skrypty...ale jednak skorzystałem ze skryptów tylko po to, aby
    sobie poustawiać alarmy czy zapis skoków temperatury (historia), który
    bez serwera raczej jest kłopotliwy. Ponadto możliwość dodatkowego
    (czegoś) włączenia/wyłączenia i podpięcia kontaktronu, dała mi możliwość
    stworzenia systemu alarmowego, temperatury i historii za kilka złotych w
    sumie na 2 urządzeniach (dwoje drzwi do pilnowania) Pyk i działa :)
    Później dokupiłem jeszcze jeden moduł z 2 przekaźnikami i działa nawet z
    google home, więc gadam sobie co ma włączyć/wyłączyć a w skryptach
    poustawiałem sobie zależności. Nie mam żadnego serwera i raczej nie chcę
    mieć bo każde urządzenie jest autonomiczne i niezależne od siebie. Jak
    padnie to jedno a nie całość. Możesz oczywiście skorzystać z wielu
    projektów ale każdy inny to już większa zabawa i jak zaczniesz brnąć to
    miną czasem lata świetne nim to ruszy tak jak powinno. Tutaj kupujesz,
    łączysz i działa od ręki.>

    > wiem, mam 2 sonoffy, ale konto trzeba mieć, hasło podać, pamiętać je.
    > przecież nie podam takiego samego jak w banku.

    To sobie ustal Admin123 albo odwrotnie 321nimdA :) Myślisz, że ktoś Ci
    to ukradnie zdalnie albo się włamie i będzie się egzaltował temperaturą
    w Pcimiu Dolnym? :D

> [...]
    > czy właśnie jakaś automatyzacja pracy pieca (wykraczająca poza 1
    > przekaźnik sonoffa) mogła by mi się przydać.

    Pytałeś: podałem jak można prosto. Twój wybór :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 13. Data: 2020-10-05 20:52:46
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 02.10.2020 23:25, heby wrote:

    > Wersja minimum: ESP8266 + tasmota oraz darmowy serwer MQTT,
    Kompilowałeś Tasmotę pod TLS?
    Interesuje mnie prosty klient MQTT z TLS na ESP8266.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2020-10-05 20:59:32
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 5 października 2020 o 08:43:36 UTC+2 ToMasz napisał(a):
    > Ty się pytaj czy to potrafi cokolwiek bez serwera w chinach.

    Tu zgoda - jeśli serwer to tylko mój własny lokalny i na nim soft z otwartym kodem
    źródłowym.
    Przykładowo całkiem sporo falowników do fotowoltaiki jest podłączanych do Internetu i
    "wuj wie" co tam przesyłają...
    Mocno się uzależniliśmy od Chińczyków, mogą nas załatwić zdalnie bez jednego
    wystrzału - wystarczy że jak już będzie całkiem zielono i zamkniemy już ostatnią
    elektrownię węglową, nawet tylko część tych falowników nagle na komendę z zewnątrz
    odmówi współpracy.

  • 15. Data: 2020-10-05 21:54:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.10.2020 o 20:59, M M pisze:

> [...]
    źródłowym.
    > Przykładowo całkiem sporo falowników do fotowoltaiki jest podłączanych do Internetu

    Pewnie obraz z ukrytej kamerki i rozmowy :)
    Dziwne, że userzy nie obawiają się co ich smartfony/routery przesyłają a
    skupiają się na falownikach, sonoffach, lodówkach, TV itp :D
    Kiedyś jeszcze były obawy co Amerykanie zbierają z Windowsów :) Pewnie
    wszystko :D

> [...]
    elektrownię węglową, nawet tylko część tych falowników nagle na komendę z zewnątrz

    Nie zauważyłem, żeby falownik zdechł z powodu zapluskiwnia zdalnie. Nie
    ma tutaj żadnych obwodów wykonawczych w tym celu (fizycznie) :)
    Inna sprawa, to nie podłączać, skoro są obawy i zawsze jest rozwiązanie
    alternatywne, wystarczy skorzystać.

    --
    LordBluzg(R)

  • 16. Data: 2020-10-05 22:05:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2020 21:54, LordBluzg(R) wrote:
    > Nie zauważyłem, żeby falownik zdechł z powodu zapluskiwnia zdalnie.

    Nie można wykluczyć zwykłego dziadostwa. Pewnego dnia pijany chińczyk
    wyśle błędną aktualizajcę softu i najzwyczajniej ubije kilkadziesiąt
    gigawatów na świecie. Broń? Może i broń, ale wcześniej będzie chińska
    kontrola jakości, równie śmiercionośna.

  • 17. Data: 2020-10-05 22:27:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2020 20:52, Mirek wrote:
    > Kompilowałeś Tasmotę pod TLS?

    Nie kompilowałem Tasmoty, generyczny wsad do pobrania zawiera DS1820 w
    standardzie, wiec nie ma potrzeby.

    > Interesuje mnie prosty klient MQTT z TLS na ESP8266.

    Po co Ci TLS?

  • 18. Data: 2020-10-05 22:47:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.10.2020 o 22:05, heby pisze:

> [...]
    > wyśle błędną aktualizajcę softu i najzwyczajniej ubije kilkadziesiąt
    > gigawatów na świecie. Broń? Może i broń, ale wcześniej  będzie chińska

    Nie wiem dlaczego uważasz, że chińczyk jest tutaj powodem. Microsoft też
    ma chyba swoich pijaków w Redmont :)...podobnie jak w każdej
    aktualizacji, która uwaliła sprzęt a nie była chińska. Chinole też
    korzystają ze swojego sprzętu ale rozumiem, że może to być "broń" w
    końcu to zupełnie inna struktura myślenia niż w Europie czy w Amerykach,
    no dobra, Australii też. Wcale nie uważam, że należy bazować na
    chińskich rozwiązaniach ale więcej bym miał zastrzeżeń do nie chińskich,
    jeśli chodzi o błędne aktualizacje, lecz do historycznych już padów
    wszelakiej maści urządzeń. OK, sfokusowani jesteśmy obecnie, że Chiny
    będą "nam" (całemu światu) robić pod górkę i koronawirusa wymyślili
    specjalnie, żeby potestować resztę świata:) Więc powinniśmy wziąć się do
    roboty i olać chinoli, postawić jeszcze winkszy "Mur Europejski" i
    odgrodzić się od tej szarańczy. Problemem jednak pozostaje to, że wiele
    rozwiązań i projektów zaczyna mieć korzenie w chinach i chyba zaczniemy
    okradać chińczyków, tak jak oni kiedyś nas okradali :)

    Jeśli jednak chodzi o poziom, do którego obecnie doszły Chiny, łącznie z
    kontrolą jakości, to dorównali spokojnie europie (nie wszyscy i nie
    wszystko) ale w kluczowych dziedzinach zaczynają wychodzić na lidera i
    dlatego trzeba to rozróżniać i oddzielać badziewie od dobrego i nie
    wrzucać wszystkiego do jednego wora.
    --
    LordBluzg(R)

  • 19. Data: 2020-10-05 23:09:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Oct 2020 22:27:17 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Po co Ci TLS?

    Paranoja staje się modą:)
    Za kilka lat to co będzie nadawane przez ekscentryków nieużywającyxh
    TLS/SSL bedzie nie do rozszyfrowania bo systemy nie będą dostosowane
    do odbioru transmisji nie szyfrowanych.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-10-05 23:55:07