  • 21. Data: 2021-06-15 12:11:16
    Temat: Re: Paliwo jest tak drogie ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2021 11:27:19 +0200, ii wrote:

    > Zamykają sklepy, zamykają autobusy. Niech sobie w tygodniu jeżdżą, a co.

    A w niedziele na msze :-)

    Ale jak rozumiem - kolega gdzies "pod miastem" mieszka, komunikacji
    publicznej nie ma, jest publiczna-prywatna, ale tracic w niedziele nie
    zamierza.

    > Coś przesadzasz, ale tak, optymizm tu nie jest właściwy.

    Nic a nic.

    Powiedzmy, ze masz pociag o 7:00. Chcialbym dojechac planowo
    6:45 ... ale akurat takiego autobusu pewnie nie ma.
    Powiedzmy ze jest taki co planowo przyjezdza 6:55 .. ryzykowac, czy
    celowac w taki co przyjezdza 6:25?
    Spod domu on mi odjezdza ok 6:00, wiec na przystanku chce warowac
    5:55, wyjsc musze 5:50.
    A jak nie przyjedzie? Wyjsc 5:20 na poprzedni,
    czy trzymac taksowke w rezerwie?

    Przy czym ... moge jechac tramwajami, wieksza szansa, ze jakis
    nastepny podjedzie w dobrym kierunku, choc tez wieksza, ze wszystko
    bedzie stalo :-)
    Tylko to musze od razu wyjsc na inny przystanek, dojazd moze byc
    kombinowany (te przesiadki z bagazami), mozliwe, ze dalej od dworca
    stanie ...

    > No ale ... jak twój samochód elektryczny będzie miał realny zasięg przy
    > twoich prędkościach np 200km i będziesz chciał jechać na wybrzeże 600km
    > to ... nie będzie miało większego znaczenia że autostrada bliżej :-)

    No, bedzie ciezko :-)

    let/u-konduktora-w-pociagu.html

    > Chcę spokojnie sobie pojechać pociągiem nie czytając niczego i nie
    > martwiąc się niczym. Jakbym chciał to wszystko czytać co na dworcu pisze
    > to bym musiał cały dzień tam spędzić.

    Bys czesciej jezdzil, to bys wiedzial :-)

    J.

  • 22. Data: 2021-06-15 12:11:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.06.2021 o 08:12, ToMasz pisze:
    > jechałeś 500km, czy dwa razy 500km? Bo jeśli 1000km i 400zł za paliwo to
    > jakieś nie za oszczędne auto....
    > (chyba że wliczasz koszty eksploatacji)

    Jeśli samochód pali średnio 10l/100km i jest do przejechania 500km, to
    trzeba kupić 50 litrów. To daje około 250zł. Jeśli chcę jechać 6h to
    przynajmniej miejscami muszę użyć tych 300 kucy i już nie będzie 250zł.
    No i wyszło właśnie gdzieś 400. Zwykle jeżdżę pyr pyr pyr, wychodzi te
    250, ale wtedy trwa to 8h.

    > kto Ci powiedział że pociąg jest eko?

    Kto Tobie powiedział, że nie jest. To oczywiste.

    > Są gdzieś dostępne wyliczenia?

    Tak, są gdzieś dostępne wyliczenia.

    3-krotnie mniej emisji dwutlenku węgla niż samochód i 8-krotnie mniej
    niż samolot. Na podstawie tego oszacowania można zobaczyć w wyszukiwarce
    połączeń ile konkretnie dany pociąg emituje czy jakoś tak. Pociągów z
    napędem wodorowym jeszcze chyba nie liczą inaczej.

    Możesz oczywiście konia sobie kupić, ale nie oszukujmy się ... koń jaki
    jest każdy widzi.

  • 23. Data: 2021-06-15 12:27:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/06/2021 16:12, J.F wrote:

    > Ja tam na cichy pociag jeszcze nie trafilem.
    > Chyba same kola na szynach halasuja.

    Raczej konstrukcja wozkow. Nowsze konstrukcje tak, ze 20 lat wstecz maja
    poduszki jak w naczepach.

  • 24. Data: 2021-06-15 12:41:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2021 11:27:05 +0100, K wrote:

    > Raczej konstrukcja wozkow. Nowsze konstrukcje tak, ze 20 lat wstecz maja
    > poduszki jak w naczepach.

    Niemcy kiedys montowali obrecze na kolach na gumowej warstwie.
    Juz tej glupoty nie robia :-)

    J.

  • 25. Data: 2021-06-15 13:06:28
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2021 11:41, J.F wrote:

    > Niemcy kiedys montowali obrecze na kolach na gumowej warstwie.
    > Juz tej glupoty nie robia :-)
    >
    > J.

    Gdyby nie wypadek to by dalej robili.

  • 26. Data: 2021-06-15 14:56:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z Centralnego, Wschodniego i Zachodniego jeździ metro?
    Fiu fiu...

    -----

  • 27. Data: 2021-06-15 17:58:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2021 o 11:38, ii pisze:

    > To to nie jest to porównanie o jakie mi chodziło.

    No trudno - musimy z tym żyć;)

    > Ja chciałem rozważyć
    > czy da się zastąpić samochód transportem publicznym nie tylko w
    > szczególnym przypadku gdy wystarczy "wsiąść i wysiąść".

    W ogólności się da (choć często nie warto). W szczególności zawsze
    znajdziesz przypadek gdzie się nie da - i to w dwie strony - są miejsca
    gdzie prywatnym samochodem nie dojedziesz a transportem publicznym się da.

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-06-15 18:02:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2021 o 14:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Z Centralnego, Wschodniego i Zachodniego jeździ metro?
    > Fiu fiu...

    Tak - z mojego punktu widzenia z centralnego jeździ.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-06-15 18:51:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jeśli samochód pali średnio 10l/100km
    Jeśli.
    O ile ktoś chce tanio jeździć, to jego samochód nie pali 10litrów!!!!.
    mały/średni diesel na takiej trasie spali w okolicach 5 litrów, tym
    bardziej jak pojedziesz wspomniane 70, a nie 140. 2.0hdi jadący ze
    śląska nad morze, szacował 1100km na baku. Auto na gaz pojedzie jeszcze
    taniej.

    wikipedia, która twierdzi ze wyprodukowanie energii elektrycznej z węgla
    potrzebnej do przejechania 100km, wytwarza o wiele więcej co2 niż
    nowoczesny silnik spalinowy na tym samym dystansie. kilka razy więcej.
    Skoro twierdzisz ze to ekologiczne, sądziłem że masz dane ile zużywa
    rocznie zużywa PKP i ile robi pasażero kilometrów.

    > 3-krotnie mniej emisji dwutlenku węgla niż samochód i 8-krotnie mniej
    > niż samolot. Bez względu na sposób zasilania? w przeliczeniu na pasażera
    wiezionego?
    możliwego do przewiezienia? Daj linka proszę

    ToMasz

  • 30. Data: 2021-06-15 22:09:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.06.2021 o 12:11, J.F pisze:

    > A w niedziele na msze :-)
    >
    > Ale jak rozumiem - kolega gdzies "pod miastem" mieszka, komunikacji
    > publicznej nie ma, jest publiczna-prywatna, ale tracic w niedziele nie
    > zamierza.

    No w niedzielę bus nie pojedzie. Taksówka pojedzie. Zasadniczo
    akceptowalne, ale tak sobie założyłem, że ma być czymś eko włączając w
    to zbiorkom. Taksówka na i z dworca również znacznie podroży przejazd a
    niższa cena ma być rekompensatą za dłuższy czas jazdy i generalnie
    pieprzenie się z tym wszystkim.

> [...]
    > 5:55, wyjsc musze 5:50.
    > A jak nie przyjedzie? Wyjsc 5:20 na poprzedni,

    Hulajnogę jeszcze można zabrać ze sobą. :-)

> [...]
    > Tylko to musze od razu wyjsc na inny przystanek, dojazd moze byc
    > kombinowany (te przesiadki z bagazami), mozliwe, ze dalej od dworca

    Z bagażami to w ogóle tego nie widzę.

    > No, bedzie ciezko :-)

    let/u-konduktora-w-pociagu.html

    > Bys czesciej jezdzil, to bys wiedzial :-)

    Tak, z nudów przeczytałbym wszystko. :-)