  • 21. Data: 2022-06-17 19:49:40
    Temat: Re: Piękna, ekologiczna katastrofa...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Jun 2022 00:36:56 +0200, r...@k...pl wrote:
    > Sprzedali za dużo "ekologicznych" samochodów i mają teraz same problemy...

    > "Norwegia: pojeździliście sobie autami elektrycznymi? To fajnie, a teraz je
    > zostawcie"
    >
    > Ograniczenia dla samochodów elektrycznych w kraju, który zasłynął z gwałtownego
    > wzrostu popularności takich pojazdów? Jak najbardziej. Norwegia ma plan.
    >
    > Norwegia chce wprowadzić ograniczenia dla samochodów elektrycznych, bo jest ich
    > zbyt dużo i zanieczyszczają miasta. Jaka piękna zielona katastrofa.
    >
    > https://spidersweb.pl/autoblog/norwegia-ograniczenia
    -dla-samochodow-elektrycznych/

    A ile ich sprzedali?

    Bo podejrzewam, ze podobnie jak dawniej spalinowych, to teraz
    "mogą jeździć buspasami, a maksymalna wysokość podatku drogowego,
    opłat za parkowanie, prom itd. wynosi 50 proc. wysokości stawki dla
    samochodu spalinowego."

    Moze jakis hejter pisal artykul, a Norwegia po prostu wroci
    do "normalnosci" - samochody beda drogie, podatki na elektryki
    co najmniej 2x - bo rzad sie musi z czegos utrzymac (na spalinowe byly
    3x), przywileje sie skonczą, liczniki akcyzowe pojawią :-)

    Ewentualnie ... elektrykom bedzie wolno wjezdzac do miast, a
    spalinowym sie zabroni. :-)

    J.

  • 22. Data: 2022-06-17 20:47:57
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.06.2022 o 00:36, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > zbyt dużo i zanieczyszczają miasta. Jaka piękna zielona katastrofa.

    "..
    Ale im więcej samochodów elektrycznych jeździ po norweskich drogach, tym
    bardziej zaczynają przeszkadzać.

    W końcu to nadal samochód, który wymaga dróg, miejsc parkingowych i
    zajmuje drogocenną przestrzeń.
    ..."

    Aha aha

    "
    Samochody elektryczne generują sporo unosu wtórnego - pyłu ze
    ścierających się opon i tego wytwarzanego na skutek hamowania.
    "

    A pyłu z pisania i czytania takich bzdetów nie generują?

  • 23. Data: 2022-06-17 20:51:33
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.06.2022 o 11:02, Cavallino pisze:

    > Jasne, bo przecież największym problemem osobówek jest zużywanie opon i
    > klocków, a nie smrodzenie spalanym syfem.....

    Właściciele smrodzących samochodów są wyjątkowi, nie czują tego smrodu.

  • 24. Data: 2022-06-17 20:55:04
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.06.2022 o 12:45, _Master_ pisze:

    > Poszukaj w archiwum z czego tak na prawdę składa się SMOG.

    Na razie nikt nie pisał o smogu. Do wykrycia smrodu samochodu wystarczy
    nos. Nie trzeba żadnej ideologii uprawiać. Niczego mierzyć. Wystarczy po
    prostą wąchać.

  • 25. Data: 2022-06-17 20:57:25
    Od: ii <i...@o...invalid>

    -dla-samochodow-elektrycznych/

    > Jakiś komuch to pisał: ,,Jest jeden sposób na przywrócenie chwały
    > transportowi publicznemu - to zakaz jazdy prywatnym samochodem, ale
    > nie wiem, czy Norwegowie są już na tyle zdyscyplinowanym i oświeconym
    > społeczeństwem, żeby się na to zgodzić."
    >
    > 30 jak poznawałem komunistyczne ,,oświecenie". I wystarczy. Ale skoro
    > pokolenie moich niedoszłych wnuków chce znów cierpieć - mam nadzieję,
    > że nie dożyję.

    A chce? Artykuły pisze się na każdą okazję. Na złą pogodę, na dobrą,
    śnieg, upał, umiarkowaną. Nie ma znaczenia. Ktoś na pewno załapie się a
    resztę oburzy.

  • 26. Data: 2022-06-17 21:01:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.06.2022 o 12:48, _Master_ pisze:

    > Jak chcesz mniej smrodu w mieście to PROMUJ LPG.

    Konie, łyse konie!

    > To daje konkretne efekty i szybko się przyjmie po małych kosztach.

    Tak, moja 18-letnia Tigra śmierdziała na LPG dokładnie tak samo jak na
    E95. No ale spalała 1 litr oleju na 1000km.

    > Tak wiem... Dziś putin zamknął gaz dla Niemiec, Francji i Włoch.
    >
    > DOBRZE. Niech poczują skutki swojej pazerności.

    Tę Rosję chyba w końcu świat najedzie.

  • 27. Data: 2022-06-17 23:25:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 17 Jun 2022 11:02:04 +0200, w <t8hfuc$24b$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Jasne, bo przecież największym problemem osobówek jest zużywanie opon i
    > klocków, a nie smrodzenie spalanym syfem.....

    Pył wtórny to ponoć 50% zanieczyszczeń od-samochodowych, więc elektryk tylko
    ogranicza (i to tylko lokalnie).
    A że w Norwegii mocno przybyło aut (elektrycznych) to problem wrócił z nową
    siłą.

  • 28. Data: 2022-06-18 07:10:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2022 o 19:44, J.F pisze:

    > W zaleznosci od wersji - wolales CP/M, czy terminal od "mainframe"?
    >
    > Sądząc po cenach, to musialy sie do czegos nadawac.

    Nie jestem przekonany.

    > Przy czym "w firmie" to sie nie uzywalo do byle czego,
    > ale np do sprzedazy biletow lotniczych, spekulowania na gieldzie,
    > czy projektowania ...

    Mówimy o Polsce.
    Jestem ciekaw co takiego mogłeś sobie na Odrze zaprojektować i jak.
    Toż to miało wydajność kalkulatora, gorszą niż obecny smartwatch.

  • 29. Data: 2022-06-18 07:14:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2022 o 23:25, r...@k...pl pisze:

    > Pył wtórny to ponoć 50% zanieczyszczeń od-samochodowych, więc elektryk tylko
    > ogranicza (i to tylko lokalnie).

    Z naciskiem na "ponoć".
    I jeśli ogranicza o 50% to to jest nie "tylko", ale potężny skok.

    > A że w Norwegii mocno przybyło aut (elektrycznych) to problem wrócił z nową
    > siłą.

    Żeby powrócić do najpierw trzeba gdzieś pójść.
    A tu się nic nie zmieniło, w kwestii zużycia opon, najpierw zużywały się
    w spalinówkach, teraz w elektrykach, poziom pozostał niezmieniony.
    Choć IMO powinno być lepiej, bo klocków w bev idzie dużo mniej.

    Inna sprawa, że ten ich problem jest TYLKO w Oslo, więc jak dla mnie ten
    niby syf z opon jakoś się kłóci z korkami.
    Jak się stoi to się opon nie zużywa.

  • 30. Data: 2022-06-18 14:22:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-17-czerwca-2022 o 20:55, ii pisze:
    > Na razie nikt nie pisał o smogu. Do wykrycia smrodu samochodu wystarczy
    > nos. Nie trzeba żadnej ideologii uprawiać. Niczego mierzyć. Wystarczy po
    > prostą wąchać.

    Jednemu przeszkadza drugiemu nie. Jeden potrafi pracować w drukarni a
    drugi NIE.

    Jeszcze nie ma prawa które karałoby za smród. Oczywiście nie mówimy o
    zakładach przemysłowych w środku miasta.

    Nie podoba Ci się smród to się przeprowadź.

    Nie podoba Ci się pylenie drzew, to się przeprowadź.

    Nie podoba Ci się pogoda to się przeprowadź.