  • 31. Data: 2022-06-18 14:37:21
    Temat: Re: Piękna, ekologiczna katastrofa...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-18-czerwca-2022 o 07:14, Cavallino pisze:
    > Z naciskiem na "ponoć".

    Są na to badania. Poszukaj sobie.

    Nie. Nie wśród ekoterrystycznych aktywistów.

    A najlepiej tu na opozycyjnym portalu:

    https://oko.press/czy-samochody-odpowiadaja-za-smog/

  • 32. Data: 2022-06-18 16:47:51
    Temat: Re: Pi?kna, ekologiczna katastrofa...
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Cavallino <C...@k...pl> wrote:

    > Nie jestem przekonany.

    > M?wimy o Polsce.
    > Jestem ciekaw co takiego mog?e? sobie na Odrze zaprojektowa? i jak.
    > To? to mia?o wydajno?? kalkulatora, gorsz? ni? obecny smartwatch.

    Nie doceniasz mozliwosci wszesnych komputerow.
    Smartwatchy wtedy nie bylo. Reczny kalkulator to kilka
    sekund na operacje, Odra to dziesiatki tysiecy operacji
    na sekunde, dramatycznie szybciej niz kalkulator.

    "Standartowe" programy na Odre to np. bylo wyliczanie obciazen
    w belkach i plytach, uzywane przez budownictwo ale pewnie
    pomoglyby tez przy projektowaniu samochodu. Inny program
    byl do projektowania sieci elektrycznych, dla energetyki.
    Rakiety Meteor byly projektowane na wczesniejszych komputerach
    ktore mialy ulamek mozliwosci Odry. Kolo 1960 roku Amerykanie
    uzywali komputery znacznie slabsze od Odry do projektowania
    reaktorow jadrowych. Te wszyskie obliczania byly niemozliwe
    do zrobienia w rozsadnym czasie recznie czy na owczesnych
    kalkulatorach.

    --
    Waldek Hebisch

  • 33. Data: 2022-06-18 17:05:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Jun 2022 10:26:43 +0200, r...@k...pl

    > Ale teraz jeździ więcej aut, bo mogą buspasami, więc generalnie popularność
    > elektryków spowodowała taki sam syf.

    Znaczy buspasów jest więcej niż "zwykłych" pasów że nagle jeździ więcej
    samochodów? Logika ci (standardowo) szwankuje, tak samo jak temu dzbanowi
    co pisał ten pożalsięborze artykuł.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2022-06-18 17:09:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Jun 2022 23:25:32 +0200, r...@k...pl

    > A że w Norwegii mocno przybyło aut (elektrycznych)
    > to problem wrócił z nową siłą.

    Przybyło aut elektrycznych, ale jeżdżą zamiast spalinowych, siłą
    rzeczy mniej emitują (bo ponoć jest ich tak dużo, że stoją w korkach,
    a jak stoją to nie powodują wtórnej emisji) , więc wnioski "ałtora",
    jak i twoje, są kompletnie bzdurne.

    To że przywileje elektryków się kiedyś skońćzą było wiadome
    i tylko idiota może (mógł) twierdzić że będą trwać
    w nieskończoność.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2022-06-18 17:11:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Jun 2022 19:49:40 +0200, J.F

    > Moze jakis hejter pisal artykul, a Norwegia po prostu wroci
    > do "normalnosci" - samochody beda drogie, podatki na elektryki
    > co najmniej 2x - bo rzad sie musi z czegos utrzymac (na spalinowe byly
    > 3x), przywileje sie skonczą, liczniki akcyzowe pojawią :-)

    Może standardowo zapomnieli że niska emisja EV mniej ludzi truje i co za
    tym idzie więcej zostaje w kasie bo nie trzeba ludzi leczyć ze SMOGu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2022-06-18 18:47:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Jun 2022 07:14:17 +0200, w <t8jmv8$fr5$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Z naciskiem na "ponoć".
    > I jeśli ogranicza o 50% to to jest nie "tylko", ale potężny skok.

    Teoretycznie tak, ale jak widać ten skok wyszedł im bokiem, bo obywatele bogaci
    to sobie pokupowali elektryków (by nimi śmigać po mieście) i kółko się
    zamknęło.

  • 37. Data: 2022-06-18 18:55:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Jun 2022 17:09:46 +0200, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

> [...]
    > rzeczy mniej emitują (bo ponoć jest ich tak dużo, że stoją w korkach,
    > a jak stoją to nie powodują wtórnej emisji) , więc wnioski "ałtora",

    Ty już się dałeś poznać jako expierd, więc skoro nic nie wiesz i wyciągasz
    wnioski z dupy, to po co piszesz?

  • 38. Data: 2022-06-18 18:56:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Jun 2022 17:05:50 +0200, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Znaczy buspasów jest więcej niż "zwykłych" pasów że nagle jeździ więcej
    > samochodów? Logika ci (standardowo) szwankuje, tak samo jak temu dzbanowi

    Jak będę chciał poznać twoje ułomne zdanie, to zapytam. Możesz siedzieć cicho
    póki co.

  • 39. Data: 2022-06-18 19:28:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Jun 2022 18:55:31 +0200, r...@k...pl

    > Ty już się dałeś poznać jako expierd, więc skoro nic nie wiesz i wyciągasz
    > wnioski z dupy, to po co piszesz?

    Znaczy czego (znowu!) nie zrozumiałeś?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2022-06-18 19:33:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Jun 2022 18:56:01 +0200, r...@k...pl

    > Jak będę chciał poznać twoje ułomne zdanie, to zapytam.
    > Możesz siedzieć cicho póki co.

    Jak się nauczysz, że to jest grupa publiczna i mogę dowolnie
    komentować twoje ułomne wypociny, to wtedy wróć do poważnej
    dyskusji.

    --
    Pozdor
    Myjk