  • 41. Data: 2017-05-10 10:14:31
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszego....
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Był sobie taki dzień: 9 maj (wtorek), gdy o godzinie 11:09 *quent*
    naskrobał(a):

    > Całkowite zatracenie instynktu samozachowawczego i zdrowego rozsądku w
    > imię oczywiście, błędnie rozumianego, ucywilizowania.

    To jest realizacja doktryny A. Gramsci-go i "szkoły frankfruckiej", a
    nie "ucywilizowania".

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 10-05-2017 10:12:38

  • 42. Data: 2017-05-10 16:59:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-05-2017 o 21:41, nadir pisze:

    > No nie musi, choć większość z czasem się dowiaduje i wie jak zachować.

    > W zasadzie tak obecnie jest, pieszy czasem nawet na zielonym ryzykuje.

    > W ogólności, to kierowca nie jest karany gdy pieszy wtargnie na jezdnię,
    > wiec o co Ci chodzi?

    Żeby było tak pięknie jak piszesz....
    Ale to raczej kierowca musi udowadniać, że pieszy wtargnął, a i tak bywa
    że nie da się tego udowodnić i jednak karany jest kierowca.

    > Jak przejdzie na czerwonym, to może zostać w najróżniejszy sposób
    > ukarany, włącznie ze śmiercią.

    O tym piszę.
    Plus jakiegoś posła zamknąć do pierdla, że głosował za tym, żeby pieszy
    miał pierwszeństwo.....

  • 43. Data: 2017-05-11 03:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > To prawda, ale formalnie nie ma z tego żadnych egzaminów i nie nadaje
    > żadnych uprawnień. Poza mandatem, kalectwem lub śmiercią nic innego nie
    > grozi pieszemu przechodzącemu na czerwonym świetle, w każdym razie za
    > permanentne łamanie tego przepisu do więzienia jeszcze nie wsadzają.
    > Choć kto wie co może człowieka spotkać, podobno ostatnio wsadzili do
    > więzienia gościa za niezapięte pasy.

    Zadnej kary poza smiercia i kalectwem... fajnie... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 44. Data: 2017-05-11 16:39:38
    Temat: Pierwszeństwo pieszego....
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Klasyczny przyklad zidiocenia jest na dzisiejszej interii. Wszystko co potrzeba. Dwa
    samochody, piesza i przejscie dla pieszych.

  • 45. Data: 2017-05-11 17:53:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Z czego wynika ten przepis? Jakie przesłanki przy jego stworzeniu
    >były brane pod uwagę, by delikatny żywy organizm miał prawo pierwszy
    >konkurować z (niebezpiecznym) pojazdem?
    >Logiczne by bardziej było, by dla jego bezpieczeństwa (w starciu
    >szans nie ma) jednak ustępował pierwszenstwa?

    No nie, dla niektorych logiczne jest wlasnie, ze bezpieczniej bedzie,
    jak nie bedzie musial konkurowac, bo bedzie mial pierwszenstwo.
    To sie samochody zatrzymaja i ryzyka nie bedzie.

    No coz, ja tam uwazam ze czasem kierowcom zdarzy sie nie udzielic
    pierwszenstwa, a wtedy pieszy dluzej pozyje, jak rozejrzy sie przed
    wejsciem na jezdnie.

    J.

  • 46. Data: 2017-05-12 00:30:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 May 2017 00:32:43 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Jako kierowca zostałeś wcześniej na tą okoliczność zbadany przez
    > okulistę, oraz masz obowiązek:
    > a) poruszać się sprawnym pojazdem(oświetlenie, wycieraczki, hamulce)
    > b) przed przejściem dla pieszych zachować szczególną ostrożność
    > c) dostosować prędkość do warunków jazdy

    Tak? Proszę, w tym przypadku kierowca z sokolim wzrokiem nie miałby
    szans jej zauważyć:

    http://www.tvn24.pl/lodz,69/piesza-potracona-przez-t
    ira-miala-duzo-szczescia,738500.html

    --
    Marek

  • 47. Data: 2017-05-12 08:52:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-12 o 00:30, Marek pisze:

    > Tak? Proszę, w tym przypadku kierowca z sokolim wzrokiem nie miałby
    > szans jej zauważyć:
    >
    > http://www.tvn24.pl/lodz,69/piesza-potracona-przez-t
    ira-miala-duzo-szczescia,738500.html

    I twierdzisz, że ona przechodziła przez przejście dla pieszych?

  • 48. Data: 2017-05-12 16:18:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 12 May 2017 08:52:05 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    > I twierdzisz, że ona przechodziła przez przejście dla pieszych?

    nie, nie ma znaczenia przez co przechodzi.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2017-05-12 16:48:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-12 o 16:18, Marek pisze:

    > nie, nie ma znaczenia przez co przechodzi.

    Nie ma sensu dyskusja z kimś, kto najpierw pyta o to z czego wynika
    przepis o pierwszeństwie pieszych na przejściu, a potem stwierdza, że
    "nie ma znaczenia przez co przechodzi".

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 50. Data: 2017-05-12 16:58:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-12 o 16:18, Marek pisze:

    > nie, nie ma znaczenia przez co przechodzi.

    Rozumiem, że jakbyśmy odwrócili sytuację i to ciężarówka przyhaczyłaby
    tą babę na chodniku, to też by było bez znaczenia i winy kierowcy byś w
    tym nie widział żadnej, tak?