  • 21. Data: 2020-11-27 20:05:41
    Temat: Re: Pierwszenstwo pieszego
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2020 18:20:57 +0100, ToMasz napisał(a):

    > skoro ja i ty musimy się spotkać, to niech zatrzyma się ten kto ma
    > mniejsza masę. taka zasada działa na morzach i oceanach

    Jeśli masz o ruchu drogowym takie pojęcie jak o ruchu morskim, to musisz
    się sporo douczyć:
    http://armator-i-skipper.pl/woda/zeglowanie/jak-to-j
    est-z-tym-pierwszenstwem/
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 22. Data: 2020-11-27 22:50:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.11.2020 o 17:40, J.F. pisze:

    > Rzad kisi przepisy wprowadzajce pierwszenstwo pieszego ... wiec piszcie
    > do  poslow, poki jeszcze nie jest za pozno :-)
    Powinno się wykazać, że pojazd hamując przez przejściem i potem ruszając
    emituje dodatkowo znaczne ilości złowrogich gazów cieplarnianych (w
    porównaniu z tym, jakby jechał bez zatrzymania), więc to pojazd powinien
    mieć pierwszeństwo przed pieszym, żeby bronić Planetę i Klimat.
    No chyba, że już "góra" wie, że to koniec motoryzacji spalinowej i
    pozostają nam tylko rowery komunikacja publiczna.
    Jacek

  • 23. Data: 2020-11-27 22:57:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2020 22:50:40 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > porównaniu z tym, jakby jechał bez zatrzymania), więc to pojazd powinien
    > mieć pierwszeństwo przed pieszym, żeby bronić Planetę i Klimat.

    Daruj sobie przekąs. Z powodu ludzkich strat na przejściach dla pieszych
    emituje się porównywalną ilość gazów cieplarnianych co z tytułu
    ostrożności kierowców na tych przejściach.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 24. Data: 2020-11-28 00:10:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jeśli masz o ruchu drogowym takie pojęcie jak o ruchu morskim, to musisz
    > się sporo douczyć:
    > http://armator-i-skipper.pl/woda/zeglowanie/jak-to-j
    est-z-tym-pierwszenstwem/

    panowie moze inaczej. oglądaliście podlinkowany film? Może w Waszych
    miastach nie ma problemu. ale w aglomeracji śląskiej, są pasy co
    kwartał. Droga krajowa 94 Bytom, Piłsudskiego, 7 przejść na 520m
    (policzyłem za Was) Na drodze krajowej!!! jak sobie wyobrażacie płynne
    przejechanie przez miasto? 30 lat temu taką samą drogą jeździliśmy na
    urlop, nad morze czy w góry. Ze sklepu wychodzi się wprost na pasy. jak
    niema pandemii, to o barjerki obok przejścia opierają się ludzie. Gdyby
    taką droga jeździli ci którzy ustalają owe przepisy - nie sądzę aby one
    weszły w życie.

    Ostatnio w Bytomiu oddano pól kilometra wyremontowanej drogi wraz ze
    skrzyżowaniami - taka sama sytuacja jak powyżej. tempo 30 i BRAK pasów.
    wiecie jakie są jaja? JAde autem i nagle piesi wypadają ze sklepu na
    chodnik, dwa kroki i stopa na ulicy. ja po hamulcach, piesi do tyłu - z
    uwagami do siebie - tu przeca niema pasów. Ja bym ich puscił. ale nie
    jeden ich nie puści, bo nie zdąży, czy pasy będą czy nie. W obecnym
    przypadku, wkońcu się nauczą że trzeba sie rozejrzeć, jak domalują pasy
    - sprawa losowa. Jedynie tempo 30 ograniczy ilośc zgonów.
    Cały czas mi wytykacie jakieś błędy nie związane z tematem. ja się pytam
    po raz ostatni. co ma zmienić poprawić zakaz korzystania z telefonu na
    pasach.

    ToMasz

  • 25. Data: 2020-11-28 00:18:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Daruj sobie przekąs. Z powodu ludzkich strat na przejściach dla pieszych
    > emituje się porównywalną ilość gazów cieplarnianych co z tytułu
    > ostrożności kierowców na tych przejściach.
    z powodu ludzkich starat...
    te straty można w zasadzie pstryknięciem palca wykluczyć z naszej
    przyszłości. ale to pstryknięcie jest po stronie pieszych

    ToMasz

  • 26. Data: 2020-11-28 00:25:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2020 o 00:18, ToMasz pisze:

    > te straty można w zasadzie pstryknięciem palca wykluczyć z naszej
    > przyszłości. ale to pstryknięcie jest po stronie pieszych

    Nieprawdą jest jakoby. Nigdzie to się nie udało. Co więcej im bardziej
    pieszy nie ma pierwszeństwa i nie jest świętą krową na psach tym więcej
    ich ginie. Nie ma siły - trzeba wybrac albo aspirujemy do europy albo
    wzorujemy się na azji. Do niedawna wynik był oczywisty;)

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2020-11-28 08:33:38
    Temat: Re: Pierwszenstwo pieszego. bóg stworzył.
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

    > z powodu ludzkich starat...
    > te straty można w zasadzie pstryknięciem palca wykluczyć z naszej
    > przyszłości. ale to pstryknięcie jest po stronie pieszych
    >
    > ToMasz

    Do tego potrzebni są mądrzy ludzie.
    Niestety mnóstwo jest głupich, bo to bóg stworzył
    święte krowy.
    Można trochę poprawić boga poprzez edukację, infrastrukturę
    i prawo.

  • 28. Data: 2020-11-28 09:04:20
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.11.2020 o 23:25, Shrek pisze:

> [...]
    > ich ginie. Nie ma siły - trzeba wybrac albo aspirujemy do europy albo
    > wzorujemy się na azji. Do niedawna wynik był oczywisty;)

    musisz dodać: albo inspirujemy do europy _lewicowej_

    W UK pieszy NIE MA pierwszeństwa na przejściu*, chyba że przejście
    oznaczone jest błyskającym pomarańczowym światłem - ale i tam pieszy
    jest zwykle przyzwyczajony, żeby zachować ostrożność i przepuścić
    samochody, które nie widać żeby się zatrzymywały.
    *-Być może ma pierwszeństwo na pasach, tyle że tych pasów nigdzie nie
    malują...

    Lukasz

  • 29. Data: 2020-11-28 09:58:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Nov 2020 08:04:20 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

    > musisz dodać: albo inspirujemy do europy _lewicowej_

    Co za matoł z ciebie. Do wątku o przjściach dla pieszych wtrącasz
    politykę. I jeśli lewicowa Europa to aborcja na życzenie, Konwencja
    Stambulska, brak kasy dla rządów robiących pośmiewisko z prawa czy
    bezpieczeństwo na drogach to ja się piszę obiema rękoma. Ciekawe co cię
    odstręcza w lewicy?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 30. Data: 2020-11-28 10:14:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprzedaż kamer i rejestratorów pójdzie w górę.

    -----
    > TERAZ żaden pieszy nie dostaje mandatu za korzystanie z pasów jak ciele - bez
    patrzenia czy kierowca samochodu zdąży wyhamować,