  • 1. Data: 2020-11-27 10:49:44
    Temat: pytanie do blacharzy / lakierników
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    Czołem. Jaka jest skuteczność masek z pochłaniaczami stosowanymi przy
    pracach lakierniczych: czy one całkowicie neutralizują zapach lakieru,
    czy może trochę coś czuć?

  • 2. Data: 2020-11-27 18:24:50
    Temat: Re: pytanie do blacharzy / lakierników
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    taka maska

    https://tiny.pl/788vg

    powoduje ze czuć, śmierdzi ale da sie wytrzymać. po zdjęciu tej maski
    nos urywa dużo bardziej. Albo inaczej. wydaje mi się ze skuteczniej
    chroni w czasie samego lakierowania, mniej skutecznie podczas zabawy
    rozpuszczalnikiem, podczas mycia.
    ToMasz

  • 3. Data: 2020-11-27 20:15:06
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 27.11.2020 o 18:24, ToMasz pisze:
    > taka maska
    >
    > https://tiny.pl/788vg
    >
    > powoduje ze czuć, śmierdzi ale da sie wytrzymać. po zdjęciu tej maski
    > nos urywa dużo bardziej.

    O, właśnie o taką z filtrami z brązową opaską mi chodziło. Dziękuję za
    odpowiedź. Kurcze, miałem cichą nadzieję, że stuprocentowo chroni przed
    smrodem...

  • 4. Data: 2020-11-27 21:14:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5fc1503a$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    user zhbick pisze tak:

    > O, właśnie o taką z filtrami z brązową opaską mi chodziło.
    > Dziękuję za odpowiedź. Kurcze, miałem cichą nadzieję, że
    > stuprocentowo chroni przed smrodem...

    podobną szarą kupiłem w 2009 roku za 155zł
    nic nie było czuć nitro i nabijanych sprayow

    https://www.obi.pl/ochrona-drog-oddechowych/lux-tool
    s-maska-podwojna-z-filtem-a1/p/3235439

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 5. Data: 2020-11-27 22:59:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.11.2020 o 10:49, zhbick pisze:
    > Czołem. Jaka jest skuteczność masek z pochłaniaczami stosowanymi przy
    > pracach lakierniczych: czy one całkowicie neutralizują zapach lakieru,
    > czy może trochę coś czuć?
    Tu masz klasyfikacje filtrów:
    https://www.icd.pl/poradnik/post/klasyfikacja-filtro
    w-i-pochlaniaczy
    Ja używam maski z filtrem A1 na przykład przy myciu różnych rzeczy w
    rozpuszczalnikach i różnica jest kolosalna.
    Pewnie pochłaniacz A2, albo A3 byłby jeszcze skuteczniejszy, ale nie
    próbowałem, bo A1 mi wystarcza.
    Jacek

  • 6. Data: 2020-11-28 00:32:25
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 27.11.2020 o 22:59, Jacek pisze:

> [...]
    > Ja używam maski z filtrem A1 na przykład przy myciu różnych rzeczy w
    > rozpuszczalnikach i różnica jest kolosalna.

    Ale mi chodzi o organoleptyczne: śmierdzi, czy nie śmierdzi...

  • 7. Data: 2020-11-28 20:52:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Ale mi chodzi o organoleptyczne: śmierdzi, czy nie śmierdzi...

    to zależy tylko od zastosowanego pochłaniacza

    jak zastosujesz abek2 p3 to przy normalnych stężeniach typowych
    rozpuszczalników nic nie poczujesz chyba że masz luźną maskę albo
    uszkodzony zawór wylotowy

    żeby mieć jakąś sensowną żywotność stosuje się też filtry wstępne które
    wyłapią ci cząsteczki lakieru z powietrza i zapobiegną zaklejeniu się filtra

  • 8. Data: 2020-11-28 22:07:24
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 28.11.2020 o 20:52, m4rkiz pisze:

    > jak zastosujesz abek2 p3 to przy normalnych stężeniach typowych
    > rozpuszczalników nic nie poczujesz chyba że masz luźną maskę albo
    > uszkodzony zawór wylotowy

    A czy ABEK nie będzie krócej pochłaniał, niż dedykowany do farb i
    lakierów A?

  • 9. Data: 2020-11-28 22:41:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-11-28 22:07, zhbick wrote:
    > A czy ABEK nie będzie krócej pochłaniał, niż dedykowany do farb i
    > lakierów A?

    nie wiem, używałem takich bo były najbardziej uniwersalne a z reguły
    potrzebowałem ich na godzinkę co miesiąc czy kilka miesięcy więc
    najczęściej za każdym razem wrzucałem nowe i tyle

    obudowy wyglądają na takie same gabarytowo więc prawdopodobnie samo A
    wytrzyma dłużej (jeżeli są wypełnione w podobnym stopniu), ale
    najprościej to ocenić szukając specyfikacji producenta czy po prostu
    rozbierając filtr

    jeżeli chcesz używać tylko do 'malowania' to teraz są fajne 3m a2 ze
    wskaźnikiem zużycia

  • 10. Data: 2020-11-29 08:55:54
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 28.11.2020 o 22:41, m4rkiz pisze:

    > jeżeli chcesz używać tylko do 'malowania' to teraz są fajne 3m a2 ze
    > wskaźnikiem zużycia

    Dzięki. A zużycie takiego filtra przejawia się w postaci wzrostu oporów
    oddychania, czy zmniejszenia skuteczności filtrowania (bardziej śmierdzi)?