  • 11. Data: 2021-09-20 22:21:35
    Temat: Re: Podłaczenie licznika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 19:49:32 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:190knfbrrfdyr.15ak690hftzh.dlg@40tude.net>

    > trzeba szkolenie u nich wykupić za 780zł + vat

    Albo kupic inny licznik.

    > ilekroć coś podejrzewałem w pracy inżynier wygrywał
    > tylko, że mu się tak narysowało :)

    Wyglada jednak na to, ze licznik potrafi troche amperow zmierzyc
    bezposrednio. Tylko czy moga byc na wysokim potencjale sieci ?

    J.

  • 12. Data: 2021-09-20 22:56:02
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.09.2021 23:32, heby wrote:

    > Przekładniki?

    Może są w zestawie te przekładniki?
    A nie możesz zadzwonić do nich i dopytać?
    Nie ma w ogóle działu technicznego ani serwisu - darował bym sobie.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2021-09-21 08:04:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/09/2021 22:56, Mirek wrote:
    > Może są w zestawie te przekładniki?

    Nie kupuje ze sklepu, tylko "od kogoś". Nie ma. Sprawdziłem też, że
    tanie nie będą + straty.

    > A nie możesz zadzwonić do nich i dopytać? > Nie ma w ogóle działu technicznego ani
    serwisu - darował bym sobie.

    Po jakosci istrukcji przypominającej "Istrustion Manuel" z chin, raczej
    nie warto.

  • 14. Data: 2021-09-23 17:05:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Sunday, September 19, 2021, 11:32:58 PM, you wrote:

    > Głupia sprawa.
    > Jest sobie licznik. Taki:
    > https://www.pasaz24cdn.pl/web3155/files/LCD-3F%20MB%
    20instrukcja.pdf

    Fajne.

    > No i spoko, tylko z obu schematów widać, że na obwodach prądowych są
    > "cusie" o których nie wspomina instrukcja.
    > Przekładniki?

    Przekładniki.

    > Jak wiec mam rozumieć dopuszczalny prąd 10A na fazę?

    Jako zakres pomiaru prądu przez licznik. Przekładniki sieciowe
    zazwyczaj pracują na znamionowym prądzie wyjściowym 5A...

    > Zakładałem, może błednie, że tego typu licznik posiada pomiar prądu w
    > środku.

    Posiada, ale niekoniecznie na potencjałach L - stąd przekładniki
    zapewniające izolację przy okazji mnożnika.

    > Mógłby mi ktoś podpowiedzieć o co chodzi z tym schematem?
    > Jeśli miernik potrafi mierzyć prąd samodzielnie, to wtedy po co
    > dodatkowe zaciski napięciowe? Wydawało mi się, że 6/7 zacisków było by
    > wtedy wystarczające.

    Żeby nie mierzyć na wysokim potencjale i przenosić to na potencjał
    niski. Dla układu mnożącego potrzebujesz sygnałów wejściowych na
    poziomie zbliżonym do N, jako potencjałem odniesienia. Możesz to
    osiągnąć albo stosując wewnętrzne przekładniki prądowe, które potem
    niekoniecznie dobrze pracują z zewnętrznymi albo stosując rezystory
    pomiarowe na potencjale odniesienia i bezwzględnie stosując izolację
    przekładnikami. Ale to powinno być opisane w instrukcji.

    Dodatkowo, przy 10 zaciskach masz możliwość użycia zwykłego licznika
    do pomiaru mocy biernej - choć to nie jest dokładna metoda.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2021-09-23 17:10:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Monday, September 20, 2021, 8:45:51 AM, you wrote:

    > Ok, liczyłem że to zwykłe dziadostwo ludzi piszących dokumentacje,
    > sądząc po napianiu na odp... części dotyczącej modbusa ;)
    > No nic, miałem okazję go kupić za grosze i wykorzystać, ale w tej
    > sytuacji pozwole sobie jednak nie wdepnąc w mało uzyteczny złom.

    Przekładniki stanowią jakiś problem?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2021-09-23 17:11:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Monday, September 20, 2021, 5:49:29 PM, you wrote:

> [...]
    -pomiaru-polposredniego.html
    > Boczniki na 2kA też nie są małe...
    > Mam gdzieś bocznik 2kA 60mV to dobre 8kg wagi i pół
    > cegłówki objętości jeden oraz 120W strat na maksymalnym prądzie...

    To się robi na przekładnikach a nie bocznikach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2021-09-23 17:36:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 17:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Przekładniki stanowią jakiś problem?

    a) kosztują
    b) wytraca się na nich energia którą tracę
    c) przy pradach o jakich mowa (10A max) są zbędne w innych licznikach

  • 18. Data: 2021-09-23 19:11:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Sep 2021 17:05:03 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > zapewniające izolację przy okazji mnożnika.

    > Żeby nie mierzyć na wysokim potencjale i przenosić to na potencjał

    No ale jesli tak nie wolno - to chyba powinno byc wyraznie napisane.
    A jak wolno ... to tez wyraznie :-)

> [...]
    > pomiarowe na potencjale odniesienia i bezwzględnie stosując izolację
    > przekładnikami. Ale to powinno być opisane w instrukcji.

    No wlasnie ... czyli takie "zwykle liczniki elektroniczne" maja w
    srodku przekladniki?

    J.

  • 19. Data: 2021-09-23 19:12:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Thursday, September 23, 2021, 5:36:26 PM, you wrote:

    > a) kosztują

    Wbudowane też kosztują.

    > b) wytraca się na nich energia którą tracę

    Na wbudowanych też tracisz.

    > c) przy pradach o jakich mowa (10A max) są zbędne w innych licznikach

    W innych licznikach są wbudowane. Po raz kolejny: przekładnik to
    najprostsza i najmniej energochłonna możliwość przeniesienia sygnału
    prądowego na wspólny potencjał.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2021-09-23 19:14:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, September 23, 2021, 7:11:45 PM, you wrote:

    [...]

    > No wlasnie ... czyli takie "zwykle liczniki elektroniczne" maja w
    > srodku przekladniki?

    To najtańsze rozwiązanie.

    --
    Best regards,