  • 41. Data: 2021-09-24 19:36:20
    Temat: Re: Podłaczenie licznika
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Friday, September 24, 2021, 5:29:03 PM, you wrote:

    > Nic nie kupiłem.

    No to po co jojczysz? Kup taki, jaki potrzebujesz.

    > Misio heby upewnia się na grupie, czy instrukcja obejmuje wszystkie
    > przypadki podpięcia, bo instrukcja ta jest skrajnie niskiej jakości.

    Instrukcja jest po to, żeby była. Fachowiec jej nie potrzebuje.

    > Czy ja szukam miernika labolatoryjnego, czy podlicznika do mierzenia
    > dupereli, ale z modbusem?

    Laboratoryjny to ma klasę 0.2 a nie 2. A jak potrzebujesz wygibasy, to
    za nie zapłać.

    > I z jakiejś przyczyny ciezko znaleźc miernik z wbudowanym przekłądnikiem
    > i modbusem. Nie to, że nie ma. Jak są, kosztują kilka razy drożej.

    Rynek, misiu heby, rynek. Jak zechcesz w Ferysterze jeden malutki
    transformatorek, to dopłacisz 200 PLN netto za przygotowanie
    produkcji. Ale jak zachcesz kupić ich 50+ - dopłaty nie będzie.

    Jak coś się sprzedaje milionami - jest tańsze od tego, co sprzedaje
    się na sztuki. U mnie inkasent odczytał licznik i wpisał ręcznie do
    terminala. Bo to szybciej niż podpinać interfejs i motać się z
    kablami. Taki paradoks.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2021-09-24 19:37:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Friday, September 24, 2021, 7:00:26 PM, you wrote:

    > I dosyć trudno go ukatrupić.

    Łatwo ukatrupić tanią chińszczyznę - wystarczy nie obciążyć strony
    wtórnej...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2021-09-24 20:10:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2021 19:36, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > No to po co jojczysz?

    Co to ejst jojczenie? Na grupie istnieje już zakaz zadawania pytań?

    > Kup taki, jaki potrzebujesz.

    Dokładnie tak zrobię.

    A że przy okazji podyskutować można...
    > Instrukcja jest po to, żeby była. Fachowiec jej nie potrzebuje.

    No no ;) Jak bym słyszał swojego hydraulika który wpiął mi przeciwsobnie
    dwie pompy i wyjasnił że bedzie większe ciśnienie. Nie mylił się.

    > Laboratoryjny to ma klasę 0.2 a nie 2. A jak potrzebujesz wygibasy, to
    > za nie zapłać.

    Nie potrzebuję dokładności. Potrzebuję podlicznik liczący pierdoły, ale
    z komunikacją. Wpał mi w ręce taki dziwak, to grzecznie zapytałem na
    grupie. Przepraszam, że obudziłem szanownego Pana, z taką pierdołą.

  • 44. Data: 2021-09-24 23:36:11
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2021-09-24 o 17:29, heby pisze:

    > I z jakiejś przyczyny ciezko znaleźc miernik z wbudowanym przekłądnikiem
    > i modbusem. Nie to, że nie ma. Jak są, kosztują kilka razy drożej.

    To za ile masz ten licznik bez przekładników? I jaki prąd chcesz mierzyć?

    Pozdrawiam

    DD

  • 45. Data: 2021-09-24 23:50:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2021 23:36, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > To za ile masz ten licznik bez przekładników?

    Już nie mam, zrezygnowałem z zakupu. Mogłem go brać za 120zł.

    > I jaki prąd chcesz mierzyć?

    Max 10A na fazę.

  • 46. Data: 2021-09-25 10:22:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2021-09-24 o 23:50, heby pisze:

    > Już nie mam, zrezygnowałem z zakupu. Mogłem go brać za 120zł.

    No to faktycznie.
    Ale na pocieszenie dodam, że zanim na cokolwiek się zdecydujesz, to
    musisz dobrze przestudiować instrukcję, a najlepiej znaleźć układ na
    którym dany licznik jest zrobiony. Informacje, które są dostępne, czasem
    są mało użyteczne do czegokolwiek poza rozliczaniem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 47. Data: 2021-09-25 11:54:53
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > Już nie mam, zrezygnowałem z zakupu. Mogłem go brać za 120zł.

    > Max 10A na fazę.

    Coś mi tu nie pasuje...
    Nie ma liczników na 10A.
    Jeżeli szukasz na małe prądy, to szukaj 25A, prąd bazowy 5A.
    Szukając 10 amperowych znajdujesz takie które mają wejście na przekładnik.

    --
    Desoft

  • 48. Data: 2021-09-25 12:07:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/09/2021 11:54, Desoft wrote:
    > Coś mi tu nie pasuje...
    > Nie ma liczników na 10A.

    Ale są odbiorniki. W zasadzie jeden.

    > Jeżeli szukasz na małe prądy, to szukaj 25A, prąd bazowy 5A.
    > Szukając 10 amperowych znajdujesz takie które mają wejście na przekładnik.

    Tak też się spodziewam, że przy 10A to kłopot, ale też liczyłem, że od
    lat 60 coś w tej sprawie drgnęło :/

    Ostatecznie kupię licznik stosowany w domach, z łaczem optycznym, jeśli
    nie znajdę nic gotowego. Choć problem z czytaniem przez to łacze jest,
    jak widze po internetach, rocket science.