  • 21. Data: 2021-04-29 15:04:26
    Temat: Re: Podwyzki
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 kwi 2021 o 11:53, Liwiusz pisze:

    > Mam wrażenie, że ludziom, w swojej masie, przestało się chcieć szukać
    > lepszych ofert. Wydaje mi się, że kilkanaście lat temu dyskusje o "grosz
    > taniej" wywoływały o wiele większe emocje. Może to być śmieszne, ale
    > właśnie te walki o grosz powodowały, że ceny spadały, bo telekomom
    > naprawdę opłacało się dać cenę nawet 1gr niższą niż konkurencja. A
    > teraz? Człowiek nie odróżnia nolimitu 30zł od 40zł, a o tym, że może
    > mieć taki za 15z-20zł nawet nie wie.

    %00+, 300+, trzynastka, czternastka, klęska Rebtel, brak bezpłatnych
    dziewic... Rejestracje, inwestycje w 5G... Podwyżki płac w Lidlu czy
    w Biedronce zachęcają do inwestowania w pracowników... Inflacja...
    Zdalna praca dająca wzrost popytu... Masa czynników!

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 22. Data: 2021-04-29 17:49:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

> [...]

    > naprawdę opłacało się dać cenę nawet 1gr niższą niż konkurencja. A
    > teraz? Człowiek nie odróżnia nolimitu 30zł od 40zł, a o tym, że może

    Orange daje właśnie 5GB na 5 dni.
    Do tego NL rozmów i SMSów.

    Play za zgodę daje 5GB na 30 dni.
    [wiadomo -- zgoda buduje]
    Zgodę można wystornować.
    [po niecnym wykorzystaniu -- storno zrujnuje]

    Co inni dają?
    I gdzie teraz zaparkować numerki?
    [przecież nie w garażu]

    Mam 11+1 w Orange i 4 w Play.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 23. Data: 2021-04-30 03:25:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 608933df$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > Mnie natomiast od zawsze zastanawiał fakt, że ludzie
    > kompletnie nie ogarniaja sytacji własnej lokacji
    > i nie mają bladego pojęcia jakie BTS są w ich
    > pobliżu najlepsze w sensie dostępu czy przepustowości.

    Na Pogodnej miałem prawie 60Mb/s D i prawie 5Mb/s U z Play.
    Na Krętej (niespełna 400m w prostej linii) miałem nieco
    ponad zero parę godzin wcześniej...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2021-04-30 11:36:53
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > Orange na karte sms przyslalo - od 1 czerwca rosnie cena minuty i sms.
    >
    > Strategia marketingowa, aby ludzie pakiety no-limit kupili, czy nastapil koniec
    pewnej epoki i teraz beda juz tylko podwyzki a
    > nie obnizki ?

    Mnie martwi coś innego. Mam SIM pre-paid Orange zainstalowany w mobilnym routerze,
    którego zabieram na wyjazdy razem z laptopem. Uruchamiam wtedy pakiet Internetowy
    w wymaganym rozmiarze i o określonej ważności. Aby kasa pozostała po
    urlopach/wyjazdach,
    dotychczas przedłużałem ważność konta o rok (SMS o treści Start na 8002).
    Wyjazdy w czasie pandemii ustały i aby nie stracić kasy jak i ważności tej karty
    SIM, bezproblemowo
    wykonywałem przedłużenie. Ale do czasu. Teraz takie przedłużenie za pomocą SMS'a
    kosztuje 6 zł.
    Niedużo, ale jak długo? Po zalogowaniu na to konto jest możliwość przedłużenia
    ważności środków
    o 365 dni za ...29 zł. Założę się, że przedłużanie SMS'em za jakiś czas zniknie.....
    Już mam w to miejsce naszykowaną kartę SIM Play....
    Pozdrowienia.
    Piotr W.

  • 25. Data: 2021-04-30 12:10:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Apr 2021 11:36:53 +0200, Piotr W. wrote:
    > Mnie martwi coÂś innego. Mam SIM pre-paid Orange zainstalowany w mobilnym routerze,
    > kt򱤧o zabieram na wyjazdy razem z laptopem. Uruchamiam wtedy pakiet Internetowy
    > w wymaganym rozmiarze i o okreÂślonej waÂżnoÂści. Aby kasa pozostaÂła po
    urlopach/wyjazdach,
    > dotychczas przed³u¿a³em wa¿noœ䟍onta o rok (SMS o treœci Start na 8002).
    > Wyjazdy w czasie pandemii usta³y i aby nie straci䟍asy jak i wa¿noœci tej
    karty SIM, bezproblemowo
    > wykonywaÂłem przedÂłuÂżenie. Ale do czasu. Teraz takie przedÂłuÂżenie za pomocÂą
    SMS'a kosztuje 6 zÂł.
    > NieduÂżo, ale jak dÂługo?
    > Po zalogowaniu na to konto jest mo¿liwo¶估rzed³u¿enia wa¿no¶ci ¶rodk򵋊o
    365 dni za ...29 zÂł.
    > Za³o¿蟳i誠¿e przed³u¿anie SMS'em za jakiœ czas zniknie.....
    > Ju¿ mam w to miejsce naszykowan± kart輓IM Play....

    No coz:
    -zasieg play ... imo taki sobie, czasem przydaje sie cos z "wielkiej
    trojki", ale tez nie ma reguly,

    -startera teraz kupisz za 5zl, i bedzie mial troche GB na start ...
    tylko nie wszedzie kupisz, nie zawsze i rejestrowac trzeba :-(

    -a zarejestrowany i nieuzywany wygasa :-(

    -teraz mozna odzyskac niewykorzystane srodki

    https://www.orange.pl/zobacz/zwrot-srodkow
    https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/8046533,niew
    ykorzystane-pieniadze-z-kart-prepaid-wroca-do-klient
    ow.html
    https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=167
    84

    Nie chca przedluzyc za darmo - to beda zwracac :-)

    Ale
    -oplata za zwrot 20 zl,
    -"Numer na kartę w chwili złożenia wniosku ma co najmniej 6-miesięczny
    staż w Orange na kartę
    Czyli uprawniony Klient aktywował numer na kartę min 6 miesięcy
    wcześniej. "

    Ciekawe co na to UOKIK.

    No coz, mozna sobie lokowac tam srodki dluzszy czas, a wyplacic po
    paru latach ... a i to KWR za 6zl/rok to niewiele ...

    A jak czesciej uzywasz ... to moze to:
    https://www.telepolis.pl/wiadomosci/taryfy-promocje-
    uslugi/w-marcu-w-orange-wejdzie-kilka-zmian-bedzie-t
    roche-drozej-ale-i-sporo-taniej

    J.

  • 26. Data: 2021-04-30 12:25:12
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>
    napisał w wiadomości

    > Od kiedy tak jest?
    Dziś mam dokładnie 100 dni od ostatniego bezkosztowego przedłużenia. 19-01-21
    wysłałem
    bezpłatnego SMS'a "START" na 8002. Zadziałało OK.
    Syn w święta 04-04-21 wykonał w/w operację i już pobrano opłatę 6 zł. SMS na 8002
    nadal bezpłatny
    Ale "Konto ważne rok 6 zł Opłata inna".
    To i tak niedużo bo kuzyn mało telefonuje i aby utrzymać nr ładuje co 3 mc 50 zł i ma
    w tej chwili
    trochę ponad >100 zł, a w T-mobile przedłużenie konta (krótkim kodem łub SMS) W
    T-mobile kosztuje 20 zł.

    > Można przenieść...

    Oczywiście można przenieść ale z odzyskaniem kasy obecnej na koncie są problemy.
    Do niedawna przepadała teraz nie przepada ale czy ktoś to przetestował?
    Mając 2, 34 zł można sobie darować ale >100 zł to trochę szkoda.
    UOKiK wymógł na operatorach zmianę regulaminu w tym temacie,
    ale trzeba złożyć wniosek w ciągu 30 dni od wygaśnięcia ważności konta
    lub zmiany operatora + opłata manipulacyjna 20 zł.
    Prościej jest przedłużyć na rok ponosząc opłatę i tak gospodarzyć aby wyjść na 0 i
    wtedy
    dokonać zmiany operatora. Gdyby nie zawieszone wycieczki i inne podróże, to
    wykorzystałbym
    środki na karcie SIM zainstalowanej w routerze.
    Potem pozostaje zainstalowanie karty SIM operatora, który da w tym temacie korzystne
    warunki.
    Router nie musi mieć stałego nr. tak jak komórka do łączności fonicznej/SMS, której
    nr. znaj nasza
    rodzina i znajomi.

    Pozdrowienia

    Piotr W.

  • 27. Data: 2021-04-30 12:30:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Apr 2021 12:25:12 +0200, Piotr W. wrote:
    > To i tak niedu¿o bo kuzyn ma³o telefonuje i aby utrzyma䟎r ³aduje co 3 mc 50
    zÂł i ma w tej chwili
    > troch輰onad >100 z³, a w T-mobile przed³u¿enie konta (kr򳪩m kodem ³ub SMS)
    W T-mobile kosztuje 20 zÂł.

    Swego czasu w Erze wyhodowalem pokazna kwote, jeszcze wzbogacona
    podwojnymi doladowaniami.
    A potem jakos wprowadzili bezterminowe konto to chyba ze 3 lata Tato
    korzystal "za darmo".

    Ale widac i te czasy sie koncza :-)

    Aero2 ?

    J.

  • 28. Data: 2021-04-30 14:45:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Na Pogodnej miałem prawie 60Mb/s D i prawie 5Mb/s U z Play.
    > Na Krętej (niespełna 400m w prostej linii) miałem nieco
    > ponad zero parę godzin wcześniej...

    Noi? Każdy ma przecież inaczej. W wlkp, gdzie często zdarza mi się
    dobierać Internet do monitoringu (sklepy, budki itp) najlepiej wypada
    T-Mobile w sensie transferów i jakości. Operuję tutaj na podstawie
    routerów, które zachowują się zupełnie inaczej niż telefon. W telefonie
    nie stoisz przecież w jednym miejscu więc należy wybierać takiego
    operatora, który swoim zasięgiem i przepustowością oferuje najlepiej do
    swoich potrzeb. Play akurat niespecjalnie wypada, szczególnie w roamingu
    krajowym (również sprawa priorytetów/dostępności) a nawet na własnych
    BTS kuleje prędkość spodziewana/deklarowana. Plus natomiast, w
    zależności od obłożenia danego terenu i rozmieszczenie BTS na ilość
    mieszkańców/userów. Orange stabilnie, chociaż prędkość nie powala ale z
    powodu, że jako pierwsi kiedyś zajęli lokację (Centertel) w sensie BTS
    to działają głównie/dobrze w starych miejscach.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 29. Data: 2021-04-30 18:11:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr W." 608bdb08$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > Dziś mam dokładnie 100 dni od ostatniego bezkosztowego przedłużenia.

    Od 01 marca br.

    > 19-01-21 wysłałem bezpłatnego SMS'a "START" na 8002. Zadziałało OK.
    > Syn w święta 04-04-21 wykonał w/w operację i już pobrano opłatę 6 zł.
    > SMS na 8002 nadal bezpłatny

    Ciekawe, co wówczas, gdy na koncie jest mniej niż 6 zł.

    > Ale "Konto ważne rok 6 zł Opłata inna".
    > To i tak niedużo bo kuzyn mało telefonuje i aby utrzymać nr ładuje co 3 mc 50 zł

    Za mniejszy szmal w a2mobile miałby NL gadania przez
    3 miesiące + rok ważności od ostatniego doładowania.

    > i ma w tej chwili trochę ponad >100 zł, a w T-mobile przedłużenie
    > konta (krótkim kodem łub SMS) W T-mobile kosztuje 20 zł.

    > Oczywiście można przenieść ale z odzyskaniem
    > kasy obecnej na koncie są problemy.

    Można komuś trochę przesłać -- nie przesyłałem, więc nie wiem, jak jest.

    > Do niedawna przepadała teraz nie przepada ale czy ktoś to przetestował?

    Chyba takie nieprzepadnięcie jest płatne.

> [...]
    > ale trzeba złożyć wniosek w ciągu 30 dni od wygaśnięcia ważności
    > konta lub zmiany operatora + opłata manipulacyjna 20 zł.

    Otóż to -- 20 zł...

> [...]
    > zawieszone wycieczki i inne podróże, to wykorzystałbym
    > środki na karcie SIM zainstalowanej w routerze.

    Smartfon z HotSpotem nie wystarcza?

    > Potem pozostaje zainstalowanie karty SIM operatora,
    > który da w tym temacie korzystne warunki.

    Play da (200 zł + 20 GB) na 2 miesiące + 100 GB 1 miesiąc.

    > Router nie musi mieć stałego nr. tak jak komórka do łączności
    > fonicznej/SMS, której nr. znaj nasza rodzina i znajomi.

    Dzwonić można z dowolnego -- stały jest potrzebny do odbioru.

    -=-

    Dzięki za info o opłacie.

    Było tak miło w tej Pomarańczy...

    --

  • 30. Data: 2021-04-30 19:18:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Apr 2021 14:45:18 +0200, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    > powodu, że jako pierwsi kiedyś zajęli lokację (Centertel) w sensie BTS
    > to działają głównie/dobrze w starych miejscach.

    Ten Centertel to w jakim sensie ?

    J.