  • 41. Data: 2021-01-30 13:14:22
    Temat: Re: Pomiar przepływu
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 29.01.2021 o 23:25, Irek.N. pisze:
    [...]
    > Może źle napisałem niewielkie. Jedno z miejsc w instalacji (wymiennik)
    > dostaje właśnie ze 20kW-25kW i podgrzewa wodę o kilka stopnii. Nie
    > pamiętam dokładnie ile.
    > Kłopot w tym, że to 20kW szacuję, a właśnie to chcę znaleźć, więc
    > potrzebuję przepływ.

    Po prostu sprawdź dane pompy obiegowej. Na moje oko przesadziłeś tak o rząd.
    Jeśli podgrzewa wodę o kilka stopni, to zwróć uwagę na pomiary
    temperatury. Wbrew pozorom sprawa nie jest prymitywna. Jeśli użyjesz
    czujników przylgowych bez kalibracji, musisz liczyć się z
    kikudziesięcioprocentowym błędem. Jeśli rura jest plastikowa, to w ogóle
    do rzyci.

    P.P.

  • 42. Data: 2021-01-31 08:59:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 13:45 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Zerknij na olx. Da się wyszarpać za 40zł używany, bez legalizacji.

    ale na 1/2 cala. U Irka raczej się nie sprawdzi, tam i 1 cal bedzie za
    bardzo tłumił przepływ.

    TG

  • 43. Data: 2021-01-31 09:04:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 23:44 Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> pisze:

    > Odpaliłem pompę ciepła i chętnie dowiedział bym się jak to energetycznie
    > wygląda. Temperaturki mogę pomierzyć, ale bez znajomości przepływów
    > niewiele da się policzyć.
    >
    > Teoretycznie jak raz zmierzę, to wystarczy - układ raczej nie będzie
    > ewoluował.

    Jest gotowiec za 400 zł netto.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3327502.html
    Kupiłem u tego człowieka kolejną wersję ciepłomierza, ale jeszcze nie
    podłączyłem, czekam na ocieplenie. W komplecie jest przepływomierz z
    gwintem 5/4 cala.

    TG

  • 44. Data: 2021-02-01 13:17:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >stopnii. Nie pamiętam dokładnie ile.
    >Kłopot w tym, że to 20kW szacuję, a właśnie to chcę znaleźć, więc

    25kW podgrzewa o 5K w ciagu sekundy 1.2 litra wody (moglem sie
    pomylic).

    rurka o srednicy wewnetrznej 1 cala ma przekroj 5cm^2, wiec
    1.2 litra wymaga 2.4m/s.

    >We wtorek powinien dojść znaleziony przez Ciebie. Zobaczymy co za
    >draństwo.

    Zrob od razu instalacje na stale podlaczenie - pewnie bedziesz chcial
    wiedziec jak sobie PC radzi latem ...

    J.

  • 45. Data: 2021-02-01 17:17:38
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.01.2021 um 22:47 schrieb Irek.N.:
    > Szału nie ma. Albo zabawkowe (wykonaniem i ceną) z przepływami na
    > poziomie 2m3/h, albo przemysłowe za mniej fajne pieniądze. Poza tym
    > trzeba by wcinke w instalację zrobić. Temat nadal więc aktualny.

    Jak to mówią: wyżej dupy nie podskoczysz: albo tanio, albo dobrze.
    Możesz sprawdzić tu:
    https://www.flexim.com/en/products/permanent-flowmet
    ers-liquids?products_use=118&products_property=All&p
    roducts_mobility=141

    Były kolega z pracy tam pracuje, ale nie w sprzedaży ;-)

    Waldek

  • 46. Data: 2021-02-05 20:15:47
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Tak. Charakterystyki są w katalogach. Jeśli pompa jest wielobiegowa, są
    > charakterystyki dla każdego biegu. Czasem są też równania, ale tu trzeba
    > uważać. Jeśli równanie jest oparte tylko o wysokość podnoszenia i
    > maksymalny przepływ, to w wielu przypadkach daje marne wyniki.

    Zakupiłem przepływomierz i zmierzyłem. Co więcej, troszeczkę policzyłem
    i muszę stwierdzić, że masz rację. Z wystarczającą dokładnością
    przepływy zgadzają się charakterystykami pomp. Znaczy, da się na
    podstawie przepływu oszacować ciśnienia (z ch-ki pompy), a następnie
    wkładając inną pompę przeliczyć na przepływy. Cenna uwaga pozwalająca mi
    teraz poznać skutki swoich modyfikacji zanim je zrobię :) THX.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 47. Data: 2021-02-05 20:30:11
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 05.02.2021 o 20:15, Irek.N. pisze:

> [...]
    > wkładając inną pompę przeliczyć na przepływy. Cenna uwaga pozwalająca mi
    > teraz poznać skutki swoich modyfikacji zanim je zrobię :) THX.

    :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł