  • 11. Data: 2012-01-14 15:50:42
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:jes83a$l6s$1@node2.news.atman.pl...

    > A pozniej pod miska rozpalac ognisko zeby spuscic ta smole? U mnie
    > wymiana jest co 6 kkm, po 5 kkm juz zaczyna skrzynia chodzic bardziej
    > twardo wiec nie wiem jakbym mial zrobic 24 kkm na tym...

    masz zepsuty motur :) U mnie sie dało, zmieniałem rzadziej w moturach, a
    teraz w autach - nigdy nic z tej strony sie nie zepsuło.

    b.

  • 12. Data: 2012-01-14 15:56:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-14, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Rozumiem. W takim razie pytanie:
    > który z listy otwierającej wątek wybrałbyś dla siebie i dlaczego.

    Pierwszy bo ma sensowny wskaznik lepkosci no i podany TBN ktorego nie ma
    drugi. Ale tak jak mowie, dla mnie jeszcze wazne jest HT/HS ktorego nie
    podales a jest wazne bo wyznacza bezpieczenstwo przed zerwaniem filmu w
    ciezkich warunkach.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2012-01-14 15:57:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-14, Budyn <b...@g...pl> wrote:

    > masz zepsuty motur :) U mnie sie da?o, zmienia?em rzadziej w moturach, a
    > teraz w autach - nigdy nic z tej strony sie nie zepsu?o.

    A ile przejezdzales tymi moturami zmieniajac tak olej? Bo pewnie jak
    pojezdzisz tak 20-30 kkm to wiele nie zauwazysz...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2012-01-14 16:21:03
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A ile przejezdzales tymi moturami zmieniajac tak olej? Bo pewnie jak
    > pojezdzisz tak 20-30 kkm to wiele nie zauwazysz...

    ... czyli zamiast zmienic co 6kkm zmienie co jakies 20kkm, wiele nie zauważe
    jak słusznie wspomniałeś, a grosz do grosza .. :-) Nie namawiam zeby jeżdzić
    50kkm na jednym. Chociaż znam kolesia który w aucie jak go wziął z salonu to
    nie zmieniał oleju wcale, no i mu sie zatarł przy chyba 130kkm (w kazdym
    razie powyżej 100kkm) - jest to jawny dowód ze przynajmniej pół tego
    przebiegu czyli z 50-60kkm olej działał prawidłowo a jego wymiana to zbędne
    wydatki. A te nasze motury silniki mają nie inne przecież.

    b.

  • 15. Data: 2012-01-14 16:49:05
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał

    > A ile przejezdzales tymi moturami zmieniajac tak olej? Bo pewnie jak
    > pojezdzisz tak 20-30 kkm to wiele nie zauwazysz...

    Mało kto przejeżdża więcej jednym moto. Od lat do różnych motocykli
    leję półsyntetyki samochodowe. Nie zwracając uwagi na markę.
    W zeszłym roku był to Lotos Semisyntetic i jakiś Elf z promocji w
    Makro :) Lałem je do F650, ZR7, Deauwilki, ZRX1200, do kosiarki do trawy
    też je leję...aha jeszcze do łańcucha w pile ich używam:)
    Parametry tych olejów są zgodne z tym co figuruje w zaleceniach
    producentów praktycznie wszystkich motocykli.
    Wszystko działa, sypiam spokojnie i z dużą radością obserwuję
    dyskusje o olejach prowadzone przez ofiary marketingu.
    Dawno nie było tu o olejkach - chętnie sobie poczytam :)

    --
    Hinek

  • 16. Data: 2012-01-14 17:33:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-14, Hinek <h...@t...pl> wrote:

> [...]
    > dyskusje o olejach prowadzone przez ofiary marketingu.
    > Dawno nie było tu o olejkach - chętnie sobie poczytam :)

    No a pozniej drugiemu-trzeciemu wlascicielowi pada panewka albo ma
    kompresje 5 atm i jest wielkie zdziwko i gadanie, ze silniki motocyklowe
    nie wytrzymuja wiecej niz 100 tys km.

    Dolalem kiedys 200-300 ml syntetyka samochodowego na stacji bo musialem
    dolac bedac na Nowodworze i co sie okazalo? Ze przy mocniejszym
    przyspieszeniu i ostrym starcie sie sprzeglo slizga no ale przeciez
    motocyklowe to marketing :-)

    Ale spoko, mozesz mnie nazywac ofiara marketingu :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2012-01-14 17:55:18
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    > No a pozniej drugiemu-trzeciemu wlascicielowi pada panewka albo
    [...]

    To ja mam serwisowac motor dla siebie czy
    drugiego-trzeicego-dwudziestegopiatego wlasciciela? Twoj argument jest tak
    sensowny, jak to, zeby nie przenosic numeru do play, bo inni beda mieli do
    mnie drozej.

> [...]
    > dolac bedac na Nowodworze i co sie okazalo? Ze przy mocniejszym
    > przyspieszeniu i ostrym starcie sie sprzeglo slizga no ale przeciez

    Nie wiem czym Hinek teraz jezdzi, ale moze jak mial, np. z750 to oleje
    samochodowe byly bez dodatkow zmniejszajacych tarcie? A teraz np. ma harleya
    albo innego ducata z suchum sprzeglem?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 18. Data: 2012-01-14 18:01:29
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > dolac bedac na Nowodworze i co sie okazalo? Ze przy mocniejszym
    > przyspieszeniu i ostrym starcie sie sprzeglo slizga no ale przeciez

    no i to jest jedyny argument zeby olej zminić -ale nadal to nie znaczy za na
    jakis drozszy. Po prostu inny.

    b.

  • 19. Data: 2012-01-14 18:28:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-14, Ivam <f...@p...fm> wrote:

> [...]
    > sensowny, jak to, zeby nie przenosic numeru do play, bo inni beda mieli do

    Pod warunkiem, ze przyszlemu wlascicielowi powiesz: jezdzilem na oleju z
    lidla i zmienialem go 4 razy rzadziej niz mowi serwisowka zamiast
    jezdzony tylko na syntetyku zmieniany tak czesto jak mowi serwisowka to
    wtedy w porzadku i mozesz nawet lac rycynowy. Ja tam serwisuje dla siebie
    i leje 300V przynajmniej wiem, ze przy zapierdalaniu korba nie wyjdzie
    bokiem albo, ze sie nie rozkraczy 2000 km od domu.

    > Nie wiem czym Hinek teraz jezdzi, ale moze jak mial, np. z750 to oleje
    > samochodowe byly bez dodatkow zmniejszajacych tarcie? A teraz np. ma harleya
    > albo innego ducata z suchum sprzeglem?

    A moze poszli do lasu? :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2012-01-14 18:29:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-14, Budyn <b...@g...pl> wrote:

    > no i to jest jedyny argument zeby olej zminiae -ale nadal to nie znaczy za na
    > jakis drozszy. Po prostu inny.

    Szkoda mi pieniedzy, czasu i silnika na eksperymenty.

    --
    Artur
    ZZR 1200