  • 91. Data: 2020-08-03 11:11:09
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2020 o 10:50, WS pisze:
    > On Monday, August 3, 2020 at 10:20:27 AM UTC+2, Cavallino wrote:
    > znaczaco podnoszac ich ceny + beda musieli "na sile" wpychac elektryki...

    > No to jest to raczej nierealne, zbyt duzo zmiennych w tym ukladzie rownan ;)

    No ale niektórym to nie przeszkadza w opiniowaniu że się to nie stanie....
    Więc trzeba być konsekwentnym - jak się stanie.

    > Mocno zalezy od zmian w przepisach, interpretacji sadow... Bo chocby sposob
    liczenia tej sredniej emisji: teraz chyba sztuka to sztuka, ale zaraz ktos wpadnie na
    to, ze spalinowe robia 10x wieksze przebiegi,

    Będą robiły mniejsze.
    Prawidłowość jest taka, że jak ktoś ma auto elektryczne i spalinowe, to
    więcej jeździ elektrycznym.
    Żeby nie powiedzieć, że spalinowym prawie w ogóle.

  • 92. Data: 2020-08-03 11:11:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2020 o 10:55, cef pisze:

    > A o co się zakładamy?

    O rację. ;-)

  • 93. Data: 2020-08-03 11:18:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-03 o 11:11, Cavallino pisze:

    > O rację. ;-)

    Jak przegram, to pomyślę jaką dać Ci satysfakcję :-)

  • 94. Data: 2020-08-03 11:45:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2020 o 11:18, cef pisze:

    > Jak przegram, to pomyślę jaką dać Ci satysfakcję :-)

    Eee tam, sam fakt że dobrze oceniłem potencjał, będzie wystarczający.

    Choć z drugiej strony - dla mnie lepiej żeby elektryków było mało.
    Bo będą mniejsze kolejki na ładowarkach, zwłaszcza darmowych, a
    przywileje typu możliwość jazdy buspasem czy brak opłat w strefie
    parkowania, oraz ew. dopłaty do nowych aut, mogą się dłużej utrzymać.

  • 95. Data: 2020-08-03 12:29:38
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Autokary bywają niezłe.

    -----
    > Prywatny samochod daje najwieksza swobode i jak dla mnie nie ma aktualnie zadnej
    konkurencji.

  • 96. Data: 2020-08-03 14:49:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.08.2020 o 10:33, Myjk pisze:

    > Niebawem to jest w ciągu 10 lat cena elektryka zrówna się ze spaliniakami,
    > wtedy bedzie pozamiatane.

    Nie będzie, chyba że nastąpi przełom i będą miały zasięg co najmniej
    500km z klimą, grzaniem i jazdą inną niż 90 za tirem. No i będzie mozna
    go "zatankować" w pięć minut na kazdej stacji. Inaczej nikt nie kupi za
    tą samą cenę wykastrowanej spalinki z mnóstwem ograniczeń (chyba że ich
    zmusisz). Weź pod uwagę, że już teraz wiele osób krzywo patrzy na LPG bo
    trzeba co kilkaset km tankować - a tankuje się łatwo, szybko i
    "wszędzie", dodatkowo jak ci zbraknie LPG to po prostu jedziesz dalej na
    PB.

    > Zresztą jak podejść do tematu rzetelnie, tj.
    > porównać nie sam segment i cenę, ale także komfort i osiągi, to elektryk
    > jest już tańszy.

    Bzdura. Nie mówię już nawet o tym, że spalinkę kupisz używaną nawet za
    kilkanaście tysi, ale nawet nówki są tańsze. I o jakim konforcie mówisz?
    Że codzień (noc) trzeba tankować, jak jedziesz nad morze to musisz
    zaplanować z googlem 2 postoje na godzine i moglić się o wolne miejsce
    przy chargerze, a jak na rezerwie to wyłączasz klimę/grzanie?

    > Bo żeby zrobić spaliniaka dającego ciszę w kabinie na
    > poziomie elektryka i parametry jazdy (przyśpieszenie),

    Bez przesady. Nowe (a nawet stare) samochody klasy D są dobrze wyciszone
    i przy niewielkich prędkościach niewiele głośniejsze od elektryków. Przy
    prędkościach autostradowych to więcej hałasu jest z aerodynamiki i opon
    niż z silnika. Co do przyspieszeń - elekrtyki zwijają asfalt, ale tylko
    kilkadziesiąt razy;) Tesla 3 waży... 1,73 tony. Z kierowcą bez paxów
    powiedzmy 1,85 bo zawsze coś w bagażniku. Jedziemy do 160 bo więcej nie
    wolno (standardowe ograniczenie +20) 44m/d. Ek=mvv/2=1850*44*44/2=1,8MJ.
    Sprawność 80% 2,2MJ z hakiem. 0,61kWh. 70kWh nówka - wystarczy na 115
    razy. Część odzyskasz. Część stracisz na klimę, wspomaganie, światła
    itp. Możesz poszpanować, ale nigdzie nie dojedziesz:P

    BTW - wydaje mi się, że te przyspieszenia wynikają nie tyle z "momentu
    od zera" co doskonałej kontroli trakcji. Mi jak dam w spalince but w
    podłogę to niemal natychmiast świeci się kontrola trakcji więc nie mocy
    mu brakuje a przyczepności. No chyba że ta kontrolka sygnalizuje również
    załączenie tylnego napędu. Zresztą - tesla 3 (a więc podstawka) nie ma
    jakiegoś zabójczego przyspieszenia - 5,3 sekundy do setki z z 261 koni.
    Nie jest źle, ale moja spalinka ma 7,6 - też fajnie. Bez problemu
    znajdziesz też spalinki w okolicach 5 sekund do setki. Zresztą nie
    oszukujmy się - dla zwyklego usera ważniejsze jest czy dojedzie do celu
    a nie że zostawi kilka osób na światłach.

    BTW - tesla naprawdę ma promień zawracania 5,9 metra? Mój ma tyle i
    zawsze myślałem, ze po prostu nie mają się gdzie kolka skręcać bo silnik
    wielki, a tesla 3 ma napęd z tylu więc mogłaby zawracać "w miejscu".

    --
    Shrek

  • 97. Data: 2020-08-03 14:55:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.08.2020 o 20:37, Myjk pisze:

    > nikt w nich praktycznie nie
    > implementuje systemów mniej lub bardziej autonomicznych.

    Przecież w nowych spalinkach klasy D (porównujmy porównywalne)
    standardem jest aktywny tempomat i asystent zmiany pasa. I moim zdaniem
    nic więcej nie powinno być montowane dopóki prawnicy nie powiedzą "mamy
    system autonomiczny i za niego odpowiadamy" a nie autonomiczny, ale
    kierowca ma kierować. Efekt jest taki, że nie można ani liczyć na
    autonomiczny w razie 'W" ani na kierowcę, który nie jest skupiony na
    prowadzeniu pojazdu.

    --
    Shrek

  • 98. Data: 2020-08-03 15:17:28
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-03 o 14:49 +0200, Shrek napisał:
    > Tesla 3 waży... 1,73 tony. Z kierowcą bez paxów powiedzmy 1,85 (...)
    > Mi jak dam w spalince but w podłogę to niemal natychmiast świeci się
    > kontrola trakcji więc nie mocy mu brakuje a przyczepności.

    A też waży 1.85 tony? Im większa masa, tym lepszy docisk do asfaltu.
    Kiedyś w maluchu jeździło się z workiem piasku w bagażniku - znacząco
    poprawiało to sterowność w zimie. Znałem nawet magików, co to wlewali
    beton w progi. Może też spróbuj? :)

    Mateusz

  • 99. Data: 2020-08-03 15:34:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f22f411$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > Wadą elektryków nie jest zasięg sam w sobie (ci od LPG podobny a
    > nawet mniejszy znoszą) a to że nie zatankujesz w czasie
    > pojedynczych minut.

    Będą stacje wymiany koni. Będzie się najeżdzało na akku.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks

  • 100. Data: 2020-08-03 15:49:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 03-08-2020 o 10:08, cef pisze:

    >Czyli co, jak przekroczy 30% w 10 latach, to znaczy że to ja miałem
    >rację?
    >Przyjmuję zakład.

    Cef chyba zapomina uregulowan prawnych.
    UK chce zabronic sprzedazy spalinowych w 2035, Holandia 2030,
    Morawiecki wynegocjowal w EU, ze musimy zadeklarowac neutralna
    energetyke do 2050 ...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fu
    el_vehicles

    Co z tego wyjdzie ... poczekamy, zobaczymy.
    A nawet jak zobaczymy odroczenie, to ropa sie skonczy ...

    J.