  • 11. Data: 2020-07-31 12:10:17
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    sumie wystarczyl, ale to to najzwyklejsza marketingowa sciema ;)

    najmniejszego sensu... zwlaszcza, ze nie ma gwarancji, ze trzeba bedzie poczekac w
    kolejce do ladowarki... 3 ladowania na tysiac km, hm.. to juz moze sie oplacac jazda
    ~70km/h i dwa ladowania ;) Jak dla mnie elektryki to dalej pojazdy na miasto, czyli
    jako drugi samochod...

    > Zabawni jesteście z tym opieraniem przyszłości motoryzacji o dzisiejszy
    > model samochodu prywatnego. Labiedzicie nad zasięgiem kiedy w
    > przyszłości międzymiastowe odległości będziecie jeździć szybką koleją a
    > końcówki z i do dworca załatwicie wynajętą autonomiczną furą w 10
    > wariantach na każde wymaganie i każdą odległość. Nikt oprócz bogatych
    > maniaków nie będzie się bawił w posiadanie bo do ręcznie kierowanego
    > samochodu będzie też trzeba mieć prywatny tor. Na ulicę nie wyjedziesz

    Normalnie jakbym słuchał wieszcza co to wyliczył że końskie gówna
    za ileś lat zablokują duże miasta. Nie zablokowały.
    Więc nie wiadomo jak to będzie z twoimi wieszczeniami.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2020-07-31 12:47:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 31/07/2020 10:37, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > maniaków nie będzie się bawił w posiadanie bo do ręcznie kierowanego
    > samochodu będzie też trzeba mieć prywatny tor. Na ulicę nie wyjedziesz

    Za duzo sci-fi.

  • 13. Data: 2020-07-31 12:59:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 31, 2020 at 11:37:15 AM UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > maniaków nie będzie się bawił w posiadanie bo do ręcznie kierowanego
    > samochodu będzie też trzeba mieć prywatny tor. Na ulicę nie wyjedziesz

    Pewnie kiedys tak bedzie, ale z mojego pesela wychodzi juz 5 na poczatku, wiec raczej
    sie nie zalapie ;)
    Mowimy o chwili obecnej i przewidywalnej przyszlosci, a jak widac w obecnych czasach
    nalezy zbiorkomow raczej unikac, co tez staram sie robic przez ostatnie ~30 lat ;)
    Chorwacja, Slowenia, Alpy austriackie, Dolomity... to tylko wlasnym samochodem.
    Analizowalem opcje typu na narty pociagiem (np. TGV podjezdza na stacje, gdzie mozna
    sie przesiac na kolejke linowa do Les Arcs, ale dla mnie sensu to nie ma, pojechalem
    samochodem, zwlaszcza, ze w karnecie byla opcja 1 dzien w Tignes, wiec trzeba
    dojechac...)
    Opcje samolot do Lyonu i wypozyczenie samochodu tez tak sobie wychodza, oplata za
    narty jest porownywalna z wypozyczeniem na miejscu...
    Prywatny samochod daje najwieksza swobode i jak dla mnie nie ma aktualnie zadnej
    konkurencji.

  • 14. Data: 2020-07-31 15:10:03
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Ja bym jednak doradzal sledzenie faktw a nie trendw, zapowiedzi
    > i innych bajek.

    a fakty sa takie ze bateryjna motoryzacja juz wlasciwie poszla sie yeabac.
    a jest tak dlatego ze niemcy laduja 1000 milliardow euro w wodor.
    jest to narazie decyzja polityczna coby redukowac uzaleznienie od techniki
    akumulatorowej ktora jest poza niemcami, i stworzyc cos swojego.
    jak znam zycie a jestem stary i znam - niemiaszki dadza rade.
    ciekawie bedzie obserwowac te wojne.
    osobiscie obstawiam ze wodor wygra.

  • 15. Data: 2020-07-31 15:33:04
    Od: K <n...@e...com>

    On 31/07/2020 14:10, abn140 wrote:

> [...]
    > akumulatorowej ktora jest poza niemcami, i stworzyc cos swojego.
    > jak znam zycie a jestem stary i znam - niemiaszki dadza rade.

    No ja licze, ze w perspektywie 7-8 lat od teraz bede mogl kupic wlasnie
    cos takiego.

  • 16. Data: 2020-07-31 18:32:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 31 Jul 2020 14:33:04 +0100, K

    > No ja licze, ze w perspektywie 7-8 lat od teraz bede mogl kupic wlasnie
    > cos takiego.

    Samochody na wodór są absurdalnie drogie (choć Mirai ma już ponad 12 lat) i
    nie zapowiada się na zmiany (dlatego niedawno zdaje się krajzler zarzucił
    dalsze prace). Jak popatrzeć na efektywność takiego wodorowca, który zużywa
    ekwiwalent 4L benzyny na setkę, to wygląda to słabo (bo gdzie jeszcze
    produkcja, więc wyjdzie dwa albo trzy razy tyle). Wybudowanie sieci stacji
    wodorowych będzie znacznie trudniejsze niż zwykłych stacji i stacji
    ładowania akumulatorów (tu infrastruktura już dawno istnieje wystarczy
    dostawić "dystrybutory"). Wg mnie wodór ma szansę tylko i wyłącznie w
    transporcie dużym. Szczególnie jak popatrzeć na potrzeby ludzi którzy
    realnie potrzebują samochodów z zasięgiem dziennym przeciętnie 60km -- od
    wielkiego dzwonu więcej. Czyli jak EV z zasięgiem 300-500km spadną do
    poziomu ich odpowiedników spalinowych, a powinno się to stać całkiem
    niedługo patrząc jak pikują ceny kWh w aku, to wodór upadnie, podobnie jak
    inne spaliniaki. Już nie mogę się doczekać aż te hałasujące, smrodzące,
    kapiące olejem po ulicach trupy w końcu odejdą w zapomnienie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2020-07-31 18:37:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 31 Jul 2020 15:10:03 +0200, abn140

> [...]
    > akumulatorowej ktora jest poza niemcami, i stworzyc cos swojego.
    > jak znam zycie a jestem stary i znam - niemiaszki dadza rade.

    Nie wiem gdzie to wyczytałeś. Niemcy uderzają w wodór jako sposób na
    odejście od gazu -- w ogóle nie rozważają w pierwszych (15) latach
    przeznaczenia wodoru do napędu małych samochodów. Tylko transport i
    przemysł ciężki który ciężko jest zelykrtyfikować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2020-07-31 22:16:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    /
> [...]
    > szybką koleją a końcówki z i do dworca załatwicie wynajętą
    > autonomiczną furą w 10 wariantach na każde wymaganie i każdą

    Ale to dopiero w 2089r. A jak w międzyczasie coś się popierdoli, to
    wrócimy do koni i wołów, o ile jeszcze będą takowe na tej planecie.

  • 19. Data: 2020-07-31 22:23:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.07.2020 o 09:25, Jacek pisze:

    > Przypomnę tylko, że silnik spalinowy z roku 1930 wyciągał w porywach 10
    > KM z litra, a teraz 10x więcej (nie wspominam tu oczywiście o silnikach
    > wyczynowych, bo te mają dużo więcej).

    Istotne jest, nie ile koni z litra pojemności silnika, tylko z litra
    paliwa. No i tu już różowo nie jest. Ani dla spalinowych, ani dla
    elektryków.

  • 20. Data: 2020-07-31 22:26:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2020 o 18:32, Myjk pisze:
    > Fri, 31 Jul 2020 14:33:04 +0100, K

    > Samochody na wodór są absurdalnie drogie

    Bo jak wiadomo elektryki tanie;)

    > Jak popatrzeć na efektywność takiego wodorowca, który zużywa
    > ekwiwalent 4L benzyny na setkę, to wygląda to słabo (bo gdzie jeszcze
    > produkcja, więc wyjdzie dwa albo trzy razy tyle).

    To tak jak z elektrykami;)

    > Wybudowanie sieci stacji
    > wodorowych będzie znacznie trudniejsze niż zwykłych stacji i stacji
    > ładowania akumulatorów (tu infrastruktura już dawno istnieje wystarczy
    > dostawić "dystrybutory").

    Ile razy - prąd nie bierze się z gniazdka a mięso z supermarketu.;

    --
    Shrek