  • 121. Data: 2020-08-03 20:52:21
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Aug 2020 20:11:22 +0200, cef

    > Nie. Po prostu mam dość dyskusji, która nic nie wnosi

    Po pierwsze, jak możesz mieć dość czegoś, co w ogóle nie doszło do skutku?
    Po drugie jak nic nie wnosi, skoro dyskusja miała wykazać że EV są bardziej
    (albo tak samo, ale nie mogą być tak samo, bo nie powodują przecież niskiej
    emisji) trujące niż spaliniaki i tylko oszołomiaści lobbyści kreują je na
    eko.

    > a dodatkowo traktowany jestem jak wróg e-rozwiązań.

    Jak cię widza tak cię piszą. Występujesz jako wróg, takie wnioski płyną z
    języka którym się posługujesz. Tj. EV kupują tylko nieżyciowi, a nawet
    wprost, idioci, bo się dają lobbystom nabierać na głodne kawałki.

    > Co chwilę zarzuca mi się rzeczy, których nie zrobiłem
    > i poglądy, których nie prezentuję albo wpisuje mi się jakieś
    > sprzeczności, których nie ma -bo ktoś wyciąga jakieś bezsensowne wnioski
    > - nie mam czasu ani ochoty na prostowanie tego.
    > Dlatego podsumowując: wg mnie od strony techniczno-ekonomicznej
    > samochody EV nie są przyszłością i ich rozwój będzie jedynie pompowany
    > ulgami prawnymi i finansowymi i to jedynie będzie decydowało o ich
    > udziale w rynku.

    Rozwój będzie pompowany, bo zawsze lepiej pompować w zapobieganie niż w
    leczenie, tj. w rozwój EV niż leczenie chorób z tytułu utrzymywania
    spalinowych smrodów. Ale to do czasu. W zasadzie ten czas już nadszedł,
    baterie są na tyle tanie, że EV powinien kosztować tyle samo co ICE (ze
    znacznie gorszymi parametrami jezdnymi) -- dlaczego nie kosztuje, to już
    tajemnica poliszynela.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 122. Data: 2020-08-03 21:42:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-03 o 20:52, Myjk pisze:
> [...]
    > emisji) trujące niż spaliniaki i tylko oszołomiaści lobbyści kreują je na

    Skoro wymieniliśmy kilka postów, to jednak doszło.
    I po co te wstawki o oszołomach?
    Czy choć raz użyłem takiego sformułowania?

    > Jak cię widza tak cię piszą. Występujesz jako wróg, takie wnioski płyną z
    > języka którym się posługujesz. Tj. EV kupują tylko nieżyciowi, a nawet
    > wprost, idioci, bo się dają lobbystom nabierać na głodne kawałki.

    No widzisz, wciskasz kit.
    Napisałem, że kupują Ci, którym to pasuje - taki mają model
    używania i mają możliwości.
    Natomiast co do lobbystów, to przywołałem ich jedynie w kontekście
    rozpowszechniania propagandy EV, bo technicznie i ekonomicznie
    to by nie zaistniało. Temat dostaje więc wsparcie - prawne, finansowe itp.
    A Ty w jednym wpisie zasiałeś tyle kłamstw, które ja musiałbym potem
    prostować.
    Dlatego odpuszczam.

  • 123. Data: 2020-08-03 21:53:46
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 3, 2020 at 9:42:17 PM UTC+2, cef wrote:

    > Natomiast co do lobbystów, to przywołałem ich jedynie w kontekście
    > rozpowszechniania propagandy EV, bo technicznie i ekonomicznie
    > to by nie zaistniało. Temat dostaje więc wsparcie - prawne, finansowe itp.

    dokladnie tak to wyglada...
    chocby wspomnainy juz https://biznes.autokult.pl/33260,europejskie-samocho
    dy-emituja-wiecej-co2-wsrod-winnych-suv-y

    "Na stronie JATO Dynamics opublikowano dane dotyczące średniej emisji CO2 w
    samochodach zarejestrowanych w 2018 r. w 23 europejskich krajach. Wyniosła ona 120,5
    g CO2/km i -- po r. 2017 -- był to drugi rok z rzędu, w którym nastąpił wzrost tej
    wartości względem poprzedniego roku."

    czyli raczej nie polski Janusz jest przyczyna (bo marny procent nowych samochodow
    kupujemy), ale nowoczesny i swiadomy europejczyk ;) jednak wybiera mocne samochody
    spalinowe, pomimo dotacji, udogodnien, wszedobylskiego pseudo-eko-marketingu...

  • 124. Data: 2020-08-03 21:58:00
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Może nauczymy się ją syntetyzować?
    Po co? Ropa w przyszłości straci na znaczeniu.
    I ta przyszłość nie jest taka odległa, to perspektywa 20-30lat.
    Bo za tyle będą już reaktory itr produkujące kopę energii
    https://kopalniawiedzy.pl/reaktor-termojadrowy-fuzja
    -jadrowa-elektrownia-atomowa-tokamak-ITER-czysta-ene
    rgia,32423
    wtedy autonomiczne samochody na wynajem już pewnie będą przeważać w
    miastach.
    Zamiast mieć swoje będziesz zamawiał auto pod dom. ja zabraknie zasięgu
    to przesiadka do następnego a tamto ,pojedzie się naładować :)
    Spaliniaki będą marginesem.

    --
    Janusz

  • 125. Data: 2020-08-03 22:32:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2020 21:58:00 +0200, Janusz napisał(a):
> [...]
    > https://kopalniawiedzy.pl/reaktor-termojadrowy-fuzja
    -jadrowa-elektrownia-atomowa-tokamak-ITER-czysta-ene

    Oby, bo prawde mowiac - nie bardzo wierze.

> [...]
    > Zamiast mieć swoje będziesz zamawiał auto pod dom. ja zabraknie zasięgu
    > to przesiadka do następnego a tamto ,pojedzie się naładować :)

    Ale Itera do samochodu nie wsadzisz.

    Wiec akumulatory, wodor, a moze pociagi, trolejbusy ... a moze jednak
    taniej zsyntetyzowac jakies paliwo plynne ...

    J.

  • 126. Data: 2020-08-04 07:28:24
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-03 o 21:58 +0200, Janusz napisał:

    > Po co? Ropa w przyszłości straci na znaczeniu.

    Po to, że takie płynne paliwo to jednak bardzo praktyczna rzecz jest.
    Dużo praktyczniejsza jak widać od tych wszelkich akumulatorów.

    > Zamiast mieć swoje będziesz zamawiał auto pod dom.

    Już był o tym wątek, całkiem niedawno. Nie da się tak - samochodów
    musiałoby być dalej tyle, co ludzi jadących do pracy. Ja nie chcę z
    nikim jechać na siłę, gdybym chciał to wziąłbym autobus.

    Mateusz

  • 127. Data: 2020-08-04 07:50:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 07:28:24 +0200, Mateusz Viste napisał(a):

    > Po to, że takie płynne paliwo to jednak bardzo praktyczna rzecz jest.
    > Dużo praktyczniejsza jak widać od tych wszelkich akumulatorów.

    Ma wade - duze straty w silnikach cieplnych.
    Gdyby tak sie udalo paliwo do ogniw paliwowych, o sprawnosci choc 80%

    I to wcale nie musi byc ropa - moze byc np wodorek litu czy boru.
    Albo - bateria/akumulator z cieklymi elektrodami.
    Sa takie w fazie badan..

    Kwestia ceny.
    Albo rozlozenia godzin pracy.

    J.

  • 128. Data: 2020-08-04 09:04:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Już był o tym wątek, całkiem niedawno. Nie da się tak - samochodów
    > musiałoby być dalej tyle, co ludzi jadących do pracy. Ja nie chcę z
    > nikim jechać na siłę, gdybym chciał to wziąłbym autobus.

    Tyle co obecnie jadących (na raz) do pracy - tak. Tyle samoc samochodów
    co obecnie - nie. Szczyt trwa kilka godzin. Poza szczytem też jeżdzą.

    --
    Shrek

  • 129. Data: 2020-08-04 09:35:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Te kadmowo-niklowe Sanyo są niezniszczalne, sam mam kilka sztuk kupionych ze 20 lat
    temu, co ciekawe nie mają samorozładowania
    (przykładowo w latareczce siedzą po dwa lata).

    -----
    > Akumulatorki Ni-Cd, jakie miałem z roku 1980 (sanyo) miały 800 mAh i ostatni z nich
    wyrzuciłem koło roku 2010.

  • 130. Data: 2020-08-04 09:36:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na filmach wybuchają - to jak jest naprawdę?

    -----