  • 111. Data: 2020-08-03 17:15:22
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Aug 2020 21:49:47 +0200, cef

    > Jeśli swoboda przemieszczania się jest dla Ciebie nieistotna,
    > to EV jest właśnie dla Ciebie.

    Po raz kolejny powtarzam, dla mnie swoboda ŻYCIA jest istotna. Jeśli tobie
    nie robi różnicy że średnio 10 lat wcześniej pójdziesz do piachu, to EV nie
    jest faktycznie dla Ciebie.

    > Zarówno Nokia jak i SUV to złe przykłady, bo telefon to produkt kieszonkowy
    > a SUV był tylko zmianą w danym segmencie bez zmiany jakościowej
    > czy wrecz ideologicznej.

    Złe, bo Ci nie pasują do teorii? :P Tu nie chodzi jaki to produkt, tylko
    jak krótkowzroczni niektórzy byli a niektórzy nadal są. Są tacy co nadal
    twierdzą że SUV to poroniony pomysł i powinien być zakazany w produkcji (bo
    opory większe, bo rzekomo masa większa, co jest bzdurą patrząc po
    przeciętnych przebiegach i średniej prędkości), a w zasadzie wszystkie EV
    mają jako pierwsze tworzone właśnie nadwozie typu SUV. Zresztą dzisiaj
    zachar wypuścił odcinek o... elektrycznej Mazdzie i też o tym wspomina,
    ponownie jak o zapotrzebowaniu ludzi na zasięg:
    https://www.youtube.com/watch?v=Bw-Ms9KMN_w

    > Zauważyli, że też mogą coś sprzedać, bo jest ekoklimat dobry do tego
    > i będą regulacje prawne sprzyjające. Trochę muszą nadrobić, ale
    > nie róbmy z tego rewolucji.

    To zdecyduj się czy jest nic nie znaczący minisegment który zaraz się
    skończy czy jednak rynek się zaczyna otwierać i nie chcą się obudzić z ręką
    w nocniku jak to było w przypadku Nokii. Póki co przeczysz sam sobie.

    > Po prostu przesadzili z OZE dlatego mają nadprodukcję z tego źródła.

    Oni przecież ledwo zaczęli -- targetem jest eliminacja wungla w jak
    największym stopniu. Muszą gonić teraz magazynami energii po prostu a nie
    wyłączać program OZE. Tak czy siak nijak się te fakty nie trzymają Twojego
    stwierdzenia, że EV nie będzie z czego ładować, że EV to katastrofa
    energetyczna itd.

    > Pisałeś o tym bumie i ładowarkach na Zachodzie, więc w domyśle miałem,
    > żebys poszedł do niemieckiego burmistrza w 20-tysięcznym mieście i
    > zapytał dlaczego nie ma ładowarek. Bo jak pisałem są na pokaz w dużych
    > maistach i w miejscach bardzo uczęszczanych- rynek, dworzec, urząd miasta.

    To chyba logiczne, po co je robić na każdym zakręcie, w najmniejszej
    dziurze, skoro nie ma tam zapotrzebowania?

    > Jak zaproponują program e-plus i dadzą 50tys zł na zakup samochodu
    > w pełni elektrycznego, to też chętnych nie zabraknie - nawet jak nie
    > będzie ładowarek.
    > Na tym polega wybieranie portfelem.

    Producenci na to czekają właśnie, i z tego powodu cen nie obniżają. Pokazał
    to przykład Leafa ostatnio, który po ogłoszeniu dotacji w PL automagicznie
    zjechał z ceną AFAIR ze 165 do 120.

    > Akurat mnie przeszkadza bardzo, bo ja mam inny model użycia auta.
    > Tobie nie robi to różnicy i masz warunki, to używasz.

    Czyli jesteś marginesem generalnie. Tak mówią badania dotyczące ilości
    przejeżdżanych km. Jesteś marginesem, a stawiasz się w większości, bo jak
    już wspominałem patrzysz tylko na koniec własnego nosa.

    > Na pewno jest zbliżony a bardziej postawiłem tezę, że elektryk nie jest
    > taki do końca eko jak się go propaguje - nawet jeśli dasz drugie życie
    > bateriom.

    Jest, choćby dlatego że ma wyższą sprawność (także dzięki rekuperacji) oraz
    braku niskiej emisji. Nie wychodzi ci że jest aż taki eko, bo uwzględniasz
    tylko CO2, a to jest akurat pikuś.

    > Ale na newsach jest niezwykle skuteczne.
    > Mógłbym Ci tez odpisać, ze nie musze Cię niańczyć
    > i musiało by Ci to wystarczyć.

    Wiesz, zawsze możesz trafić do klopa z koniem, szrekiem, romkiem i
    atomkiem. Poza tym, po co się bierzesz za dyskusję, skoro nie chcesz
    dyskutować?

    > Z niczego się nie wycofuję.
    > Produkcja jednego i drugiego jest podobnie energochłonna.
    > A analizowanie szkodliwości poszczególnych procesów
    > do niczego by w takiej dyskusji nie doprowadziło.
    > (drugie życie baterii, ekoprodukcja itp)

    Aha, czyli możesz palnąć że EV nie jest eko, ale jak już musisz to wykazać
    to stwierdzasz że dyskusja jest bezcelowa (pewnie sam już widzisz, choć
    może tylko podświadomie, że ta teza jest absurdalna). Czyli faktycznie,
    zenkujesz na grubo. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 112. Data: 2020-08-03 17:40:26
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-03 o 15:44 +0100, PiteR napisał:
    > Ropa się kiedyś skończy.

    Może nauczymy się ją syntetyzować?

    Mateusz

  • 113. Data: 2020-08-03 18:49:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sun, 2 Aug 2020 23:26:19 +0200, J.F.

    >Za droga w stosunku do czego? Pokaż auto spalinowe w tym samym
    >segmencie na
    >które niemca stać a które które ma <5 s. do setki,

    ale auto dla niemca to jest passat, golf, a nie porsche czy ferrari
    :-)

    >nie ma turbolaga przy wyprzedzaniu,

    Zupelnie bez znaczenia na auutostradach, a na innych drogach szkop nie
    wyprzedza :-)

    >jedzie komfortowo, bo w ciszy od strony silnika,

    Osobiscie ciszy nie lubie - musieliby mi chyba glosnik dorobic :-)
    Poza tym benzynki sa dosc ciche do pewnej predkosci ... a potem
    wszystko halasuje, nie tylko silnik.

    diesle tez potrafia dosc dobrze wyciszyc.

    >ma zaawansowanego autopilota

    Tak zaawansowanego, ze potrafi sam wjechac pod ciezarowke :-(
    I musisz go stale kontrolowac.
    Poza tym to sie pojawia i w spalinowych.

    >, daje się grzać a przede wszystkim chłodzić z poziomu smartfona

    Chlodzenie to moze byc pewna zaleta, ale grzanie ... webasto jest
    znane, jak komus zalezy.
    W Niemczech silnika na parkingu nie mozesz uruchomic, ale elektryczna
    klime tak :-)

    >a jego tankowanie w domu jest 4x tańsze niż na stacji.
    >Czas start. :P

    tankujesz w domu, to nie musisz grzac ani chlodzic ze smartfona :-)
    Cena oczywiscie sie liczy, ale badzmy realistami - dolicza podatek do
    pradu :-P

    >Ale przejedź się do Niemca, co chwilę, na autostradzie, będzie Cię
    >mijać
    >(lub wymijać) Tesla.

    E-golfem mam sie przejechac ?
    Bo Tesle to ja bede mijac, one tak szybko nie potrafia :-)

    https://europe.autonews.com/automakers/tesla-model-3
    -finishes-march-europes-no-2-seller
    Wyniki sprzedazy znakomite, ale to cala Europa.
    A w Niemczech ... 367 Tesli zarejestrowano w styczniu
    https://europe.autonews.com/sales-market/tesla-gains
    -traction-german-sales-fall-7-january

    Biorac pod uwage te milliony starszych aut na drogach, to tak latwo
    tesli nie zobaczysz.
    Co innego za 5 lat - Tesla chyba wierzy i w ten rynek, skoro w
    Niemczech fabryke otwiera.

    >A tego to już akurat nie rozumiem...

    Akcje Tesli ladnie podskoczyly - ktos tam wierzy w swietlana
    przyszlosc.
    Choc akurat troche spadly - widac niektorzy przecenili :-)

    J.

  • 114. Data: 2020-08-03 19:12:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2020 o 17:01, PiteR pisze:
    > master Yoda

    Nie - aż taki herbatnik ze mnie nie jest, ale już kilkukrotnie
    słyszałem, że miała się skonczyć. A jest coraz więcej...

    --
    Shrek

  • 115. Data: 2020-08-03 19:29:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Aug 2020 18:49:53 +0200, J.F.

    > ale auto dla niemca to jest passat, golf,
    > a nie porsche czy ferrari :-)

    No właśnie, czyli nie Tesla (elektryk) jest problemem. Mazda wypuściła
    toczydło, za(su)charek o tym naiwja w najnowszym filmie. 9 do setki, 200km
    zasięgu, i nawet warczy specjalnie dla wielbicieli hałasu w kabinie.

    > Tak zaawansowanego, ze potrafi sam wjechac pod ciezarowke :-(
    > I musisz go stale kontrolowac.

    Znowu... bo autopilot, podobnie jak tempomat, ma odciążyć kierowcę, a nie
    go całkowicie zastąpić. Jak ktoś od dobrych 15-30 sekund rżnie w przyczepę
    i nie reaguje, znaczy jest debilem i nie umie korzystać z narzędzi które
    dostał do ręki. Aż strach pomyśleć co taki zrobi z gołą kobitą.

    > Poza tym to sie pojawia i w spalinowych.

    W których?

    > Chlodzenie to moze byc pewna zaleta, ale grzanie ... webasto jest
    > znane, jak komus zalezy.
    > W Niemczech silnika na parkingu nie mozesz uruchomic, ale elektryczna
    > klime tak :-)

    U nas też nie można dłużej jak minutę. Ani przy grzaniu ani przy
    chłodzeniu. Eletryczną klimę (grzejącą czy chłodzącą) owszem, można.

    > tankujesz w domu, to nie musisz grzac ani chlodzic ze smartfona :-)

    Nie wiem jak ty, ale ja samochodu w DOMU nie trzymam. W garażu jest na
    plusie, ale poniżej 10. Zresztą grzanie/chłodzenie działa nie tylko jak się
    jest podłączonym do gniazdka.

    > Cena oczywiscie sie liczy, ale badzmy realistami -
    > dolicza podatek do pradu :-P

    Do prądu w domu raczej wątpliwe, ew. jakieś winiety się pojawią.

    > E-golfem mam sie przejechac ?
    > Bo Tesle to ja bede mijac, one tak szybko nie potrafia :-)

    Ja żadnej nie wyprzedziłem, ale ja to faktycznie kapelusz mode max 160.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 116. Data: 2020-08-03 19:43:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2020 o 08:28, Myjk pisze:

    > Za droga w stosunku do czego? Pokaż auto spalinowe w tym samym segmencie na
    > które niemca stać a które które ma <5 s. do setki, nie ma turbolaga przy
    > wyprzedzaniu, jedzie komfortowo, bo w ciszy od strony silnika, ma
    > zaawansowanego autopilota, daje się grzać a przede wszystkim chłodzić z
    > poziomu smartfona a jego tankowanie w domu jest 4x tańsze niż na stacji.
    > Czas start. :P

    Zdaje się, że jeśli chodzi o przyspieszenie to audi tt wygrywa z
    większością tesli na torze.

    Co do turbolaga - nie wiem - może ma - nie jeżdziłem, choć powiem ci, że
    od kiedy jeżdzę z turbem to zmieniłem trochę o tym zdanie - nie jest tak
    uciążliwe jak się wydaje (może dlatego, że z 2,5 to zanim się turbo
    rozkr.ęci to też klocek nie jest). Co do ciszy - cisza to jest do setki,
    potem hałasuje wszysko i wcale chyba nie silnik najbardziej.
    Zaawansowany pilot - wszystko co powinno być dopuszczone (tempomat
    aktywny, asystent zmiany pasa, bas) zapewne jest w nim dostępne.
    Chodzenie na postoju - no nie ma zapewne, ale widać nie jest to ficzer
    za który ktoś chciałby płacić - bo przecież zrobić na baterie by się
    dało. Koszty... Spalinka razem z paliwem przy 15kkm rocznie będzie
    tansza od elektyka. Zresztą paliwo do elektryka może kosztować okrągłe
    zero jak okaże się, że nie ma gdzie atankować;)

    --
    Shrek

  • 117. Data: 2020-08-03 19:49:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2020 o 19:29, Myjk pisze:

> [...]
    > i nie reaguje, znaczy jest debilem i nie umie korzystać z narzędzi które
    > dostał do ręki. Aż strach pomyśleć co taki zrobi z gołą kobitą.

    Nieprawda - spece od psychologi transpotru już dawno zauważyli, że
    "autopilot" powoduje, że nie skupiasz się na jeździe. W samolotach się
    sprawdza, bo masz duuuzoooo czasu plus podejścia nawet jak robisz w auto
    to możesz się na tym 10 minut skupić. W japonii mają ciekawe podejście
    do pociągów - jeżdzą same ale mają maszynistę. Żeby maszynista
    interesował się jazdą, to po minięciu każdego wskaźnika i każdej zmiany
    kontrolki, każdej sytuacji nietypowej ma pokazać to palcem i powiedzieć
    na głos, mimo że sam siedzi w kabinie. Bo inaczej pewnie też by wjechał
    na aiutopilocie na pełnej kurwie w przeszkodę na torach. Zupełnie jak
    barany z tesli.

    --
    Shrek

  • 118. Data: 2020-08-03 20:11:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-03 o 17:15, Myjk pisze:
> [...]

    > to stwierdzasz że dyskusja jest bezcelowa (pewnie sam już widzisz, choć
    > może tylko podświadomie, że ta teza jest absurdalna). Czyli faktycznie,

    Nie. Po prostu mam dość dyskusji, która nic nie wnosi
    a dodatkowo traktowany jestem jak wróg e-rozwiązań.
    Co chwilę zarzuca mi się rzeczy, których nie zrobiłem
    i poglądy, których nie prezentuję albo wpisuje mi się jakieś
    sprzeczności, których nie ma -bo ktoś wyciąga jakieś bezsensowne wnioski
    - nie mam czasu ani ochoty na prostowanie tego.
    Dlatego podsumowując: wg mnie od strony techniczno-ekonomicznej
    samochody EV nie są przyszłością i ich rozwój będzie jedynie pompowany
    ulgami prawnymi i finansowymi i to jedynie będzie decydowało o ich
    udziale w rynku.

  • 119. Data: 2020-08-03 20:30:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie wiem, czy wyparły.
    Choćby taki szczegół: lepiej jednak siedzieć, niż stać.

    -----

  • 120. Data: 2020-08-03 20:38:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poczytaj, z jakich przyczyn w Anglii nie wprowadzano "zielonej fali".

    -----