  • 161. Data: 2020-08-04 19:52:04
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak widzę, nie masz nic do powiedzenia na temat ekologiczności. No i
    > dobrze, bo byś musiał przyznać że będzie stuprocentowa :)

    Nic nie musiałbym przyznać. Zadałeś pytanie na które nikt nie zna na tą
    chwilę odpowiedzi, bo dotyczy ono prawdopodobnie dość odległej przyszłości.

    > Jak masz 70+ to rzeczywiście nie dożyjesz. Ale twoje dzieci czy wnuki
    > tak. I co, powiesz że masz w d... jak będą żyć?

    Odpowiedziałem ci dlaczego nie dożyjemy czasów gdzie nie będą
    wykorzystywane paliwa kopalne. I co - dlatego że mam rację mam mieć
    wyrzuty sumienia? To czy paliwa kopalne będą w użyciu nie zależy od
    mojego widzimisie.

    --
    Shrek

  • 162. Data: 2020-08-04 20:11:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04.08.2020 o 17:19, J.F. pisze:

    >Ale jeśli tylko to ciepło da się w sensowny sposób odebrać, to nie
    >problem - co dalej nim robić to wiemy - oczywiście pozostaje
    >kwaestia sprawności, ale traci ona znaczenie;)

    Nie traci, bo jesli on mial wspolczynnik 1.25, czyli produkuje ciepla
    o 25% wiecej niz wlozono pradu, to sie cykl nie zamknie.
    Potrzeba nam tego wspolczynnika 3, 4, 5 oceniaja fachowcy, ITER ma
    miec 10 ... ma miec ...

    >No wlaśnie. Dlatego "komercyjnie" napisałem w cudzysłowiu - w sensie
    >jeśli jest coś co pozwala zamienić szklankę wody w parę to spełnia te
    >założenie "komercyjności", bo wtedy rzeczywiście pozostaje kwestia
    >skali i problemow "czysto" technicznych. A jeśli podgrzaliśmy coś co
    >nie pozwala ogrzać szklanki wody a na dodatek z definicji ma pozostać
    >odizolowane od otoczenia i nie ma jak tego ciepła odebrać, to tak
    >jakby mówić, że w 41 roku hitler miał bron jądrową, tylko
    >niedopracowaną.

    A tu ITER planowali na 25 lat ... w takim tempie, to ropy zabraknie
    zanim te tokamaki rusza :-)

    J.

  • 163. Data: 2020-08-04 20:28:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-08-2020 o 17:30, nadir pisze:

    > Marie to widzę.

    Co nie znaczy, że nie trzeba w tym kierunku podążać.
    Im więcej syfienia ograniczymy, tym lepiej.

  • 164. Data: 2020-08-04 20:30:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 20:11, J.F. pisze:

    > Nie traci, bo jesli on mial wspolczynnik 1.25, czyli produkuje ciepla o
    > 25% wiecej niz wlozono pradu, to sie cykl nie zamknie.

    A to prądem tego itera grzeją?

    > A tu ITER planowali na 25 lat ... w takim tempie, to ropy zabraknie
    > zanim te tokamaki rusza :-)

    Na razie mamy wiecj niż jak mowili, że się skonczy;)

    --
    Shrek

  • 165. Data: 2020-08-04 21:16:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >A to prądem tego itera grzeją?

    A co - myslisz, ze weglem ? :-)

    Co prawda ... nadprzewodzace elektromagnesy niby niewiele pradu
    potrzebuja ... ale chlodziarki juz duzo ...

    >Na razie mamy wiecj niż jak mowili, że się skonczy;)

    I myslisz, ze dlugo tak bedzie ?

    J.

  • 166. Data: 2020-08-04 21:22:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 21:16, J.F. pisze:

    > A co - myslisz, ze weglem ? :-)

    Generalnie myślałem, że chodzi o reakcję łańcuchową - raz podgrzewasz i
    jechane. A problem w tym, żeby nie zrobić kabum;)

    > I myslisz, ze dlugo tak bedzie ?

    Myślę że parę dekad. Starczy aż przestanie być potrzebna. Przecież w
    razie czego mamy już atom.

    --
    Shrek

  • 167. Data: 2020-08-04 21:55:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 19:47:54 +0200, Shrek napisał(a):

    > No przecież sam pisałeś, że jest dodatni, a teraz że będzie dodatni jak
    > wybudują i nie wiadomo jak dodatni:P

    Weź przeczytaj jeszcze raz, może dotrze.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 168. Data: 2020-08-04 21:58:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 19:52:04 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nic nie musiałbym przyznać. Zadałeś pytanie na które nikt nie zna na tą
    > chwilę odpowiedzi, bo dotyczy ono prawdopodobnie dość odległej przyszłości.

    Jesteś typem który raczej zesra się na rzadko aniżeli przyzna komuś
    rację. Dalsza rozmowa jest raczej bezcelowa.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 169. Data: 2020-08-04 22:02:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Weź przeczytaj jeszcze raz, może dotrze.

    nawet zacytuję:

    "Półprawdy są gorsze od faszyzmu. Owszem, robi się tokamaki. Owszem, za
    każdym razem stawiane cele cząstkowe są osiągane. Owszem, trwa to długo
    ale po raz pierwszy mamy urządzenie z dodatnim bilansem, którego budowa
    by była niemożliwa bez etapów poprzedzających."

    Napisałeś, że robi się tokamaki i że pierwszy raz mamy urządzenie z
    dodatnim bilansem. Wspomniałeś że półprawdy są gorsze od faszyzmu. No
    więc pytam gdzie ten tokamak z dodatnim bilansem? Bo z tego co widzę
    zaczynają dopiero montaż. I kto tu jedzie na pólprawdach?

    --
    Shrek

  • 170. Data: 2020-08-04 22:03:08
    Od: Shrek <...@w...pl>