  • 171. Data: 2020-08-05 07:56:29
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Na filmach wybuchają - to jak jest naprawdę?

    Na filmach samochód jak tylko przekroczy krawędź skarpy i zaczyna
    spadać, od razu wybucha. Jak by skubany miał czujnik spadku swobodnego!
    Leci później taka ognista kulka i efekciarsko rozbija się o skały... tia.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 172. Data: 2020-08-05 09:01:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, August 4, 2020, 8:11:58 PM, you wrote:

    [...]

    > A tu ITER planowali na 25 lat ... w takim tempie, to ropy zabraknie
    > zanim te tokamaki rusza :-)

    Ropy miało zabraknąć 50 lat temu. Pamiętasz?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 173. Data: 2020-08-05 09:35:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Aug 2020 09:01:19 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Tuesday, August 4, 2020, 8:11:58 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Ropy miało zabraknąć 50 lat temu. Pamiętasz?

    Chyba ze 100 lat temu - Diesel zaczal projektowac efektywny silnik,
    inni odkryli czeroetylek olowiu - bo paliwo sie konczy.

    Ale chyba nie masz watpliwosci, ze sie skonczy ?
    Ile obstawiasz - 50 lat, 100, 200 ?

    J.

  • 174. Data: 2020-08-05 09:48:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 21:22:54 +0200, Shrek napisał(a):

    > Generalnie myślałem, że chodzi o reakcję łańcuchową - raz podgrzewasz i
    > jechane. A problem w tym, żeby nie zrobić kabum;)

    Do tej pory jakos trzeba bylo wiecej wsadzic w podgrzewanie i
    utrzymanie niz wyszlo - i pradem to robili.
    Ale moze te magnesy nadprzewodzace cos zmienia ..

    > Myślę że parę dekad.

    Dla mnie starczy. Oby.

    > Starczy aż przestanie być potrzebna.

    A prad z tokamakow bedzie nie wczesniej niz za pare dekad. Oby :-)

    >Przecież w razie czego mamy już atom.

    I wracamy do tego, ze dobre baterie potrzebne, albo dobre pociagi i
    rowery :-)

    J.

  • 175. Data: 2020-08-05 11:36:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 04-08-2020 o 17:30, nadir pisze:

    >Co nie znaczy, że nie trzeba w tym kierunku podążać.
    >Im więcej syfienia ograniczymy, tym lepiej.

    A propos

    https://energia.rp.pl/energetyka-zawodowa/20605-wiat
    r-spowolnil-wprowadzenie-do-systemu-weglowego-bloku

    "Instalacja miała zostać uruchomiona w połowie lutego, ale pojawiły
    się problemy. Na początku tego roku, z powodu dużej wietrzności i
    wysokiej produkcji energii z farm wiatrowych, produkcję zredukowały
    elektrownie węglowe. W lutym Rafako poinformowało, że nie może
    zakończyć prac.
    Przedłużenie terminu związane jest z nadmiarem mocy w krajowej sieci
    energetycznej, w efekcie którego na polecenie Okręgowej Dyspozycji
    Mocy ograniczono oraz wyłączono dostęp dla bloku do sieci - napisało
    Rafako w komunikacie.
    Firma dodała, że spowodowało to ,,znaczące zaburzenie" harmonogramu
    oddania bloku do eksploatacji.
    Później okazało się, że po odłączeniu bloku uszkodzeniu uległ jeden z
    elementów kotła."

    Błąd projektowy, wykonawczy, czy pierwsza ofiara zielonej energii ?
    :-)

    Musialo byc to powazne, skoro termin przesunieto na wrzesien
    https://www.money.pl/gielda/rafako-zakonczyl-sie-kol
    ejny-etap-prac-rozruchowych-bloku-910-mw-w-el-jaworz
    no-6536939045934721a.html

    czy ... wcale nie takie powazne, tylko znow w kraju za duzo wiatru i
    mocy, wiec dodatkowy blok nie jest potrzebny ... chwilowo :-)

    J.

  • 176. Data: 2020-08-05 12:23:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, August 5, 2020, 9:35:07 AM, you wrote:

    > Chyba ze 100 lat temu - Diesel zaczal projektowac efektywny silnik,
    > inni odkryli czeroetylek olowiu - bo paliwo sie konczy.

    Ale pierwszy, wielki kryzys paliwowy, to początek lat 70-tych.

    > Ale chyba nie masz watpliwosci, ze sie skonczy ?

    Jasne - jeśli nie zaczniemy wreszcie przerabiać odpadów na paliwa :)

    > Ile obstawiasz - 50 lat, 100, 200 ?

    Raczej nie za naszego życia. Ale naszym obowiązkiem jest pomóc oderwać
    pisowski ryj od koryta i przywrócić prace nad masowymi OZE.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 177. Data: 2020-08-05 13:42:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.08.2020 o 09:48, J.F. pisze:

    > Do tej pory jakos trzeba bylo wiecej wsadzic w podgrzewanie i
    > utrzymanie niz wyszlo - i pradem to robili.

    No tak - wyobrażałem to sobie jako reakcję "podkrytyczną" - chwilę się
    tliło i zgasło. Myślałem, że normalnie pójdzie jak reakcja łańcuchowa
    jedynie kontrolowana przez rozmiar uwięzionej plazmy.

    No ale ja fizyk jądrowy nie jestem.

    > A prad z tokamakow bedzie nie wczesniej niz za pare dekad. Oby :-)

    > I wracamy do tego, ze dobre baterie potrzebne, albo dobre pociagi i
    > rowery :-)

    No ale tego fuzja nie zmienia, więc ja nie do końca rozumiem w czym
    problem. źródełko mamy. Fuzja rewolucji nie przyniesie - brak odpadów -
    ale czy tak naprawdę ten wagon rocznie (masowo nie objętościowo) w skali
    kraju jest aż takim problemem?

    --
    Shrek

  • 178. Data: 2020-08-05 15:07:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Ale pierwszy, wielki kryzys paliwowy, to początek lat 70-tych.

    To chyba nie byl brak ropy, tylko Arabowie

    >Jasne - jeśli nie zaczniemy wreszcie przerabiać odpadów na paliwa :)

    Plastik z ropy, rope z plastiku ? :-)

    Bo organicznych chyba nie starczy ... moze, jakby zrobic
    oszczedniejsze samochody :-)

    >Raczej nie za naszego życia.

    A po nas chocby potop :-)

    >Ale naszym obowiązkiem jest pomóc oderwać
    >pisowski ryj od koryta i przywrócić prace nad masowymi OZE.

    Mateusz cos tam wynegocjowal ciekawego, i chyba nawet najwazniejsza
    osoba w panstwie rozumie, ze trzeba OZE ... choc prawde mowiac - u nas
    bedzie ciezko.
    Chyba, zeby tak jakies paliwa plynne syntezowac z OZE na przechowanie

    J.

  • 179. Data: 2020-08-05 21:26:54
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Aug 2020 21:42:15 +0200, cef

    > Skoro wymieniliśmy kilka postów, to jednak doszło.
    > I po co te wstawki o oszołomach?
    > Czy choć raz użyłem takiego sformułowania?

    Nie musiałeś. Jest coś takiego jak kontekst i z niego wynika wprost co masz
    na myśli.

    > No widzisz, wciskasz kit.
    > Napisałem, że kupują Ci, którym to pasuje - taki mają model
    > używania i mają możliwości.

    Nie. Napisałeś że jacyś, bliżej nieokreśleni, lobbyści kreują popyt a
    margines to kupuje bo się daje nabierać na ich głodne kawałki że to jest
    eko, choć wg ciebie baterie za chwile będą zaśmiecać środowisko.

    > Natomiast co do lobbystów, to przywołałem ich jedynie w kontekście
    > rozpowszechniania propagandy EV, bo technicznie i ekonomicznie to by nie
    > zaistniało. Temat dostaje więc wsparcie - prawne, finansowe itp.

    Tak samo jak wiele innych tematów które mają chronić ludzi. Np. dotacje na
    wymianę smrodzacych kotłów na bezemisyjne źródła, zabranianie palenia
    śmeiciami i innym syfiastym paliwem (choćby mokrym drewnem), dotowanie
    budowania kanalizacji i oczyszczalni ścieków, zabranianie wylewania ścieków
    do kreciej nory, czy chociażby zabronienie palaczom trucia ludzi nie
    gustujących w tytoniu. To też niby wszystko lobbyści? Bo chronią przed
    ignorantami? Czytam i się zastanawiam czy ty w ogóle ogarniasz życie w
    społeczeństwie. Gdyby się trzymać twojego standardu nadal byśmy mieli
    rynsztoki, tylko przyszli "lobbyści" i o, mamy szambo albo kanalizację,
    zakończone oczyszczalniami ścieków żeby fekalia prosto do rzeki nie
    leciały, na kominach elektrowni filtry, normy emisji, normy dla syfów które
    można pakować do jedzenia, itd.

    > A Ty w jednym wpisie zasiałeś tyle kłamstw,
    > które ja musiałbym potem prostować.
    > Dlatego odpuszczam.

    Odpuszczasz, bo nie masz nic na podparcie postawionej przez siebie tezy.
    CBDP

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 180. Data: 2020-08-05 21:43:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Aug 2020 12:53:46 -0700 (PDT), WS

    > dokladnie tak to wyglada...
    > chocby wspomnainy juz https://biznes.autokult.pl/33260,europejskie-samocho
    dy-emituja-wiecej-co2-wsrod-winnych-suv-y

    Dokładnie to wygląda tak, że ICE to trutki.

    Popatrzmy na EVy, sedan Tesla model S 24kWh/100km, SUV Tesla model X
    25kWh/100km przy 120km/h na autostradzie (!). W mieście praktycznie różnic
    w zużyciu NIE MA, bo EV ma bardzo wysoką sprawność i dodatkowo odzyskują
    30% energii w wyniku rekuperacji.

    > "Na stronie JATO Dynamics opublikowano dane dotyczące średniej emisji CO2
    > w samochodach zarejestrowanych w 2018 r. w 23 europejskich krajach.
    > Wyniosła ona 120,5 g CO2/km i -- po r. 2017 -- był to drugi rok z rzędu, w
    > którym nastąpił wzrost tej wartości względem poprzedniego roku."

    To jest potwierdzenie tego co jest oczywiste, samochody z ICE mają niską
    sprawność, nie odzyskują energii, generują niską emisję, nie da się ich
    zasilać z OZE, dlatego trzeba je eliminować z dróg.

    > czyli raczej nie polski Janusz jest przyczyna (bo marny procent nowych
    > samochodow kupujemy), ale nowoczesny i swiadomy europejczyk ;) jednak
    > wybiera mocne samochody spalinowe, pomimo dotacji, udogodnien,
    > wszedobylskiego pseudo-eko-marketingu...

    Niestety, lobbysci paliwowi od lat robią "świadomym" pranie mózgu i
    rezultat teraz jest.

    --
    Pozdor
    Myjk