  • 201. Data: 2020-08-09 11:18:31
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2020 o 09:39, J.F. pisze:

    > No ... a czemu nie ? Jak go tesla objedzie  ....

    Bo rozmwaiamy o segmencie aut użytkowych a nie do ścigania się na torze.
    W tym segmencie ważne jest żeby auto wyciągało 160km/h i miało zasięg
    800km a nie żeby na 1/4 mili było o pół sekundy lepsze, ale się zesrało
    po 150 km dynamiczniejszej jazdy.

    > Ale Frogi sie scigali w Warszawie.
    > Na 15 minut Tesla starczy :-)

    No właśnie. Dlatego z teslą nad morze to się mogę i dużym fiatem
    ścignąć. Taka to jej doskonała przydatność w codzinnym użytkowaniu, że
    nie spełnia podstawowego wymagania polaka - pojechać raz w roku poza
    swoje województwo;)

    --
    Shrek

  • 202. Data: 2020-08-09 12:14:36
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup

    >osobiscie obstawiam ze wodor wygra.

    razem z Hindenburgiem.

  • 203. Data: 2020-08-09 12:28:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Aug 2020 10:18:05 +0200, J.F.

    > Miasta to zło :-)

    Taka natura ssaka, że się gromadzić lubi.

    > No wiesz, SUV staly sie modne,

    Nie bez powodu -- tylko dlatego że są wygodne.

    > O 73 kg :-)

    Ale to Lancer jest cięższy! :P

    > Moze faktycznie nie ma sie o co klocic, a moze jednak srednia
    > rosnie i sprzedaja sie SUV z nastepnego segmentu.

    > Nie jedzilem, wiec na razie wsiadanie nie sprawia mi klopotu :-)

    Nie o to chodzi czy sprawia czy nie sprawia, bo ja też jeszcze dziadek nie
    jestem -- ale różnica jest znaczna.

    > Pytanie jeszcze czy Tesla X to jakis reprezentatywny model SUV.
    > Bo na oko maly jakis - gdzie te 7 osob ma sie tam zmiescic ?
    > No ale spalinowe SUV tez czesto male.

    Nie ma znaczenia, to miało tylko pokazać że ten sam segment Sedana i SUVa
    zużywa tyle samo energii, nawet na trasie gdzie zaczyna rolę odgrywać także
    opór powietrza. W mieście to w ogóle nie jest problem, bo przy średniej
    30km/h opór jest kompletnie pomijalny, a masa jak widać w przypadku SUVów
    nie jest większa. One tylko gabarytowo wyglądają na większe, ale też tylko
    wyglądają. Dla przykładu moja żona nie chciała Outlanderem jeździć, wolała
    Mazdą, bo twierdziłą że Outlander za duży. Dopóki jej nie wykazałem na
    liczbach że jest tylko wyższy (a dodatkowo miał kamerę na dupie i lepiej
    się nim parkowało).

    > Dla mnie znikoma roznica.
    > No chyba, ze w baterii.

    Czyli znaczna różnica, bo HEVa nie naładujesz z OZE.

    > nie, bo teraz mam zapas mocy :-)
    > Ale jak nie rozpedze do 89, jak nie wyprzedze paru zawalidrog - to sie
    > nie zalapie na zolte :-(
    > Tesla spokojne da rade, ale taka hybryda tylko na bateriach ?

    Nawet jeśli nie będzie na samych bateriah, to i tak lepiej wyjdzie niż
    spaliniakiem. Ale myślę że Outlander po lifcie (mój reaguje na gaz jakby
    miał gumę od majtek rozciągniętą pomiędzy pedałem gazu a silnikiem) by Cię
    spokojnie zaspokoił w trybie EV. Nawet moja żona zauważyła różnicę jak
    wziąłem do testów -- co nie było takie oczywiste. ;)

    > No nie wiem. Tesli za 300kzl sobie nie kupie, bo mnie nie stac.
    > A nawet jesli od biedy mnie stac, to nie zwariowalem na tyle.

    Ja podobnie, stać mnie, ale nie kupiłem Tesli. Jeszcze. :P Głównie nie
    kupiłem, bo nie potrzeba mi 400km na prądzie. Spokojnie by mi wystarczało
    120 (dziennie robię od wielkiego dzwonu 60).

    > Porsche tez sobie sobie nie kupie - z tych samych powodow.
    > Wiec porownuje Tesle np do sredniego passata czy golfa :-)

    No ale, pytam ponownie, dlaczego Teslę?

    > Bo u nas nie ma "swiadomosci ekologicznej" i klient mysli "przeciez to
    > mi sie za 100 lat zwroci" a nie "zrobie cos dla innych, nie bede ich
    > trul" :-P
    > Ale co to za swiadomosc, gdy bede ladowal pradem z Belchatowa :-)

    No bo ludzie to ignoranci. Prąd z Bełchatowa jest relatywnie, dla ludzi,
    czysty. Mają tam odsiarczanie spalin, montują reduktory NOx, mają filtry
    PMów.

    > Ale parametry juz nie te ... ok, mozemy porownywac.

    To fakt, nadal objadą większość spaliniaków. :P

    > Ale ja z tych, co bym za ABS nie zaplacil :-)

    Mnie tam ABS ratował nie raz, więc akurat z takich rzeczy bym nie
    rezygnował. Ale ESP raz mi Mazdę zdusiło na środku skrzyżowania i miałem
    śmierć w oczach.

    > Klime auto musi miec ... i musi dzialac w korkach.
    > A w zimie musi grzac. Mocno.

    No to wszystko działa w EV, lepiej niż w spaliniaku, który żeby chłodzić to
    musi kotłować ICE, który... grzeje jak piorun, więc sprawność klimy leci na
    ryj. Co więcej EV może chłodzić/grzać na postoju.

    > Automat ... moze i fajny, do tej pory nie kupilem.

    W życiu nie kupię manuala. Szkoda ręki. :P

    > elektryczne szyby sie przydaja, dobre swiatla ...
    > i za co ja jeszcze chcialbym zaplacic?

    Ja chcę płacić za ciszę w kabinie (w ciszy, bez chrobotania silnika jeździ
    się super komfortowo), za moduły komfortu (grzanie/chłodzenie postojowe) i
    za jazdę na jednym pedale (co się w sumie gratis dostaje ze względu na
    rekuperację, jak teraz wsiadam do pierdziawki żony to mnie szlag trafia że
    co chwilę trzeba pedałować pomiędy gazem a hamulcem, w PHEV prawie hamulca
    nie dotykam).

    > Fakt, ze w elektryku i ten automat lepszy, i moze AWD ... poczekamy 10
    > lat, potanieja, sie kupi.

    Pomijając że w EV ogóle nie ma automatu, nawet w moim PHEV nie ma żadnej
    skrzyni biegów. ;)

    > Inaczej to wyglada z perspektywy Norwegii ... ale z czego oni beda
    > socjal utrzymywac, jak podatki od samochodow nie wplyna :-)
    > No i jak im sie uda przekonac reszte swiata do rezygnacji z ropy ... a
    > przeciez z ropy i gazu zyja :-)

    Ale i tak ropy i gazu się z życia nie wyeliminuje. Zawsze będzie na niego
    zapotrzebowanie -- ja nie widzę przeciwwskazań aby ropę i gaz spalać w
    elektrowniach, z filtrowaniem spalin itp. aby tylko wyeliminować
    rozproszoną emisję, której kontrolować się NIE DA. Co chwilę na ulicy jadę
    za jakimś kopcącym złomem i zachodzę w głowę jak to w ogóle przeszło
    przegląd...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 204. Data: 2020-08-09 12:31:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Aug 2020 03:51:48 -0700 (PDT), WS

    > Ja jzdzilem po 3 tygodnie, Dacia Duster i Opel Crossland X. Dacie
    > pozyczylem w Maroku spodziewajac sie (nie slusznie jak sie okazalo)
    > kiepskich drog, Opla dostalem zamiast rezerwowanego Citroena C2, lub C3
    > (nie pamietam). Jakos po wyjsciu z lotniska z przyjemnoscia wsiadalem do
    > swojej Alfy ;)

    Alfa też z segmentu B jak Opel? Dustera niby postawili w C, ale umówmy się,
    to paździoch jest i w życiu bym tego samochodu tam nie wstawił (poza
    gabarytami).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 205. Data: 2020-08-09 13:00:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Aug 2020 09:39:31 +0200, J.F.

    > No ... a czemu nie ? Jak go tesla objedzie ....

    No temu nie, że nikt Tesli nie kupuje żeby objeżdżać Porsze. Kupuje
    rodzinne auto segmentu D, jak Passat, które a objeżdża prawie 2x droższe
    sportowe auto.

    > Ale Frogi sie scigali w Warszawie.
    > Na 15 minut Tesla starczy :-)

    Wystarczy na znacznie dłużej niż ta eMka co przy takiej jeździe, jak frog
    prezentował, ma wir w baku. Zresztą Porsze też wpieprza paliwo na potęgę,
    niby zbiornik ma 64L, ale to właśnie tylko wynik wira w baku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 206. Data: 2020-08-09 15:40:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sun, 9 Aug 2020 09:39:31 +0200, J.F.
    >No temu nie, że nikt Tesli nie kupuje żeby objeżdżać Porsze. Kupuje
    >rodzinne auto segmentu D, jak Passat, które a objeżdża prawie 2x
    >droższe
    >sportowe auto.

    Ale ja w druga strone - kupi ktos prosiaka, tesla go na swiatlach
    objedzie,
    to co zrobi ?
    Pobiegnie do salonu porsche, ferrari, do tunera ... czy to salonu
    Tesli ?

    >Wystarczy na znacznie dłużej niż ta eMka co przy takiej jeździe, jak
    >frog
    >prezentował, ma wir w baku.

    Na 15 minut pelnej mocy, o ile bateria sie jej nie przegrzeje i nie
    zapali :-)

    J.

  • 207. Data: 2020-08-09 19:49:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, August 9, 2020 at 12:31:40 PM UTC+2, Myjk wrote:

    > Alfa też z segmentu B jak Opel? Dustera niby postawili w C, ale umówmy się,
    > to paździoch jest i w życiu bym tego samochodu tam nie wstawił (poza
    > gabarytami).

    a bo ja wiem? ;) 159 z 2010, sportwagon 2.0 JTDM 170KM

  • 208. Data: 2020-08-09 20:20:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Aug 2020 15:40:58 +0200, J.F.

> [...]
    > objedzie,
    > to co zrobi ?
    > Pobiegnie do salonu porsche, ferrari, do tunera ... czy to salonu

    Nie wiem, tu masz fanboja https://youtu.be/8I-6_H0haAw?t=244 który jeździ
    na co dzień takimi sprzętami jak Lambo Aventador i się obsrał jadąc TS. Nie
    wiem w którym filmie, ale stwierdizł że sobie ją kupi. :P

    No a tu masz właśnie TS100D za niecałe $100k vs Lamborghini Aventador za
    $279k https://youtu.be/RY_rbooeMcI?t=158

    No i w świetle tego to ciągłe pieprzenie że EV jest droższe od ICE jest
    śmieszne. Nie jest, chyba że się patrzy TYLKO I WYŁĄCZNIE NA CENĘ, a nie
    uwzględnia komfortu (ciszy), parametrów z jazdy (a banan na gębie, jadąć
    EV, po prostu z gęby nie schodzi w warunkach drogowych), bezpieczeństwa (EV
    są bezpieczniejsze), i tego że przecietny europejczyk przejeżdża w średnio
    60km dziennie więc na cholerę mu auto z zasięgiem 1200 km, a jeśli już
    jedzie w trasę to co mu robi za różnicę czy robi 3 przystanki po 15 minut
    czy dwa przystanki po 10 (bo mniej się na stacji nie spędza -- bo trzeba
    sobie szybę umyć, bo trzeba zapłacić za paliwo, bo trzeba się odlać, etc.).

    > Na 15 minut pelnej mocy, o ile bateria sie jej nie przegrzeje i nie
    > zapali :-)

    Kiedy w mieście, jak jeździł froger, szła pełna moc nonstop? Poza tym
    widziałeś palącego się EV z powodu przegrzania baterii które są chłodzone
    cieczą?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 209. Data: 2020-08-09 20:23:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Aug 2020 10:49:52 -0700 (PDT), WS

    > a bo ja wiem? ;) 159 z 2010, sportwagon 2.0 JTDM 170KM

    Czyli ładnie zestylizowany i dobrze wyciszony segment D (raczej wyższy niż
    niższy, szczególnie w stosunku do paździochowego Dustera).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 210. Data: 2020-08-09 20:35:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2020 o 20:20, Myjk pisze:

    > No i w świetle tego to ciągłe pieprzenie że EV jest droższe od ICE jest
    > śmieszne. Nie jest, chyba że się patrzy TYLKO I WYŁĄCZNIE NA CENĘ, a nie
    > uwzględnia komfortu (ciszy)

    Dodaj do tego, że przy prędkościach pozamiejskich (a więc 90 w górę...
    tesla 3 wypadała identycznie jak... civic). Elon tak uwierzyl, że jest
    cich, ze przyoszczędził na wyciszeniu, a nie tylko silnik hałasuje.

    > parametrów z jazdy (a banan na gębie, jadąć
    > EV, po prostu z gęby nie schodzi w warunkach drogowych)

    Bo ja wiem. Mam mocną spalinkę z automatem i uważam... że jest nudna.
    Jeżdzę nią wolniej niż starym accordem i mam mniej funu z jazdy niż
    micrą brata z silnikiem słabszym od mojego zabytkowego moto. Ja właśnie
    te plastikowe samochody z bajerami uważam za pozbawione duszy i zupelnie
    wyprane z emocji - równie dobrze mógłbyś dzojstikiem to obsługiwać. No
    ale ja dziwny jestem. Już sam fakt że automatów nie lubię stawia mnie na
    dziwnej pozycji.

    > bezpieczeństwa (EV
    > są bezpieczniejsze)

    Z ciekawości - czemu - środek ciężkości?

> [...]
    > sobie szybę umyć, bo trzeba zapłacić za paliwo, bo trzeba się odlać, etc.).

    Dobra - scigasz się tą swoją teslą z warszwy nad morze czy będziesz
    dalej zaklinał rzeczywistość?

    --
    Shrek