  • 11. Data: 2021-02-17 21:00:47
    Temat: Re: Potencjometr
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.02.2021 o 20:55, Kaczin pisze:

    > IMHO mierzy. Rtęć zamknięta jest w kapilarze, w tle jest skala z której
    > można *bezpośrednio* odczytać temperaturę. Nic ponadto nie jest potrzebne.

    Parametr też niczego nie mierzy, jak byś szukał :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 12. Data: 2021-02-17 21:09:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/02/2021 21:00, LordBluzg(R) wrote:
> [...]

    Czyli już taki termometr elektroniczny nie mierzy, bo nie da się
    bezpośrednio odczytać temperatury, tylko przez jakiś procesor? Skąd w
    ogóle ten dodatek o "bezpośrednim" odczycie i dlaczego to ważne dla "metr"?

  • 13. Data: 2021-02-17 21:16:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.02.2021 o 21:09, heby pisze:

    > Czyli już taki termometr elektroniczny nie mierzy, bo nie da się
    > bezpośrednio odczytać temperatury, tylko przez jakiś procesor? Skąd w
    > ogóle ten dodatek o "bezpośrednim" odczycie i dlaczego to ważne dla "metr"?

    Ale nie ja napisałem to co cytujesz. To wywód Kaczina.

  • 14. Data: 2021-02-17 21:24:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/02/2021 21:16, LordBluzg(R) wrote:
    > Ale nie ja napisałem to co cytujesz. To wywód Kaczina.

    Tak, przepraszam.

  • 15. Data: 2021-02-17 22:23:08
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Czyli już taki termometr elektroniczny nie mierzy, bo nie da się
    > bezpośrednio odczytać temperatury, tylko przez jakiś procesor? Skąd w
    > ogóle ten dodatek o "bezpośrednim" odczycie i dlaczego to ważne dla "metr"?

    Czy wyświetlacz termometru elektronicznego jest urządzeniem mierzącym
    temperaturę?

    Zwracam uwagę na źródło pytania, czy rezystor nastawny (zwany
    potencjometrem) jest urządzeniem mierzącym potencjał (chociaż może być w
    takim urządzeniu użyty)?

    --
    Kaczin

  • 16. Data: 2021-02-17 23:36:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 19:28:13 UTC+1 Kaczin napisał(a):
    > Skąd taka nazwa? Przecież potencjometr nic nie mierzy. Dlaczego
    > regulowany rezystor nazywa się "potencjometrem"?
    >
    > --
    > Kaczin
    Zastanów się czy potencjometr dzisiaj nie jest nazwa zwyczajowa a nie właściwą. Dużo
    jest takich nazw i nikt się nie pyta dlaczego takie a nie inne są. Kolumna
    kierownicza. Taki pręt idący od przekładni kierowniczej do kierownicy. Nie ma nic
    wspólnego z właściwą nazwy kolumny znana ze starożytności. Kolumna samochodów też nie
    ma nic wspólnego z kolumna kierownicza i kolumna że starożytności a używa się takiego
    określenia.

  • 17. Data: 2021-02-17 23:45:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 22:23:11 UTC+1 Kaczin napisał(a):

> [...]
    >
    > Zwracam uwagę na źródło pytania, czy rezystor nastawny (zwany
    > potencjometrem) jest urządzeniem mierzącym potencjał (chociaż może być w

    Czy nazwa księżyc pochodzi od księży, albo zwrotnie. W zasadzie wszystkie samochody
    osobowe jakie teraz jeżdżą mają napęd na przednie koła. To coś co przekazuje moment
    obrotowy do koła to sprzęgło a nie przegub. Wał korbowy jest w wyżymaczce a nie w
    silniku w samochodzie. W samochodzie jest wykorbiony.

  • 18. Data: 2021-02-17 23:46:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/02/2021 22:23, Kaczin wrote:
    > Czy wyświetlacz termometru elektronicznego jest urządzeniem mierzącym
    > temperaturę?

    Czy skala termometru rtęciowego jest urządzeniem mierzącym temperaturę?

    > Zwracam uwagę na źródło pytania, czy rezystor nastawny (zwany
    > potencjometrem) jest urządzeniem mierzącym potencjał (chociaż może być w
    > takim urządzeniu użyty)?

    Był kiedyś używany w takim celu. O ile pamiętam - w mostkach. Nazwa została.

  • 19. Data: 2021-02-17 23:46:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-17 o 21:00, t-1 pisze:

    > Potencjometr nie jest opornikiem regulowanym.
    > Ma 3 zaciski. Więc to dzielnik regulowany napięcia (potencjału).
    > A stąd po wyskalowaniu blisko do potencjometru.

    Trzeciego nie musi mieć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2021-02-18 00:06:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Czy nazwa księżyc pochodzi od księży, albo zwrotnie.

    Nie. Ksiądz pochodzi od księcia. W końcu przed nim klękajo :]

    > W zasadzie wszystkie samochody osobowe jakie teraz jeżdżą mają napęd na przednie
    koła.

    Nie wszystkie. Nie używaj kwantyfikatorów jak ich nie rozumiesz. Dużo,
    to dobre określenie.

    > To coś co przekazuje moment obrotowy do koła to sprzęgło a nie przegub. Wał korbowy
    jest w wyżymaczce a nie w silniku w samochodzie. W samochodzie jest wykorbiony.

    Ty jesteś Zenek ale można pisać że Pierdolnięty :]