  • 21. Data: 2021-02-18 00:54:31
    Temat: Re: Potencjometr
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 18 lutego 2021 o 00:06:52 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

    > Nie. Ksiądz pochodzi od księcia. W końcu przed nim klękajo :]
    > Nie wszystkie. Nie używaj kwantyfikatorów jak ich nie rozumiesz. Dużo,
    > to dobre określenie.
    korbowy jest w wyżymaczce a nie w silniku w samochodzie. W samochodzie jest
    wykorbiony.
    > Ty jesteś Zenek ale można pisać że Pierdolnięty :]
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    Pasuje do ciebie powiedzenie. Jak gówno nie umie pływać to twierdzi że woda za
    rzadka.

  • 22. Data: 2021-02-18 01:02:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Pasuje do ciebie powiedzenie. Jak gówno nie umie pływać to twierdzi że woda za
    rzadka.

    Nie pasuje :] Jesteś Pierdolnięty :]

  • 23. Data: 2021-02-18 03:12:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 18 lutego 2021 o 01:02:53 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    Na twoim miejscu też bym uważał że nie pasuje. Nie masz uprawnień do rozpatrywania
    czy nie pasuje. Pasuje jak ulał.

  • 24. Data: 2021-02-18 09:25:36
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.02.2021 o 23:46, heby pisze:
    > Czy skala termometru rtęciowego jest urządzeniem mierzącym temperaturę?

    Czy samą skalę albo samą rurkę z rtęcią nazywa się termometrem?
    Termometr to kompletne urządzenie od czujnika do elementu pokazującego
    wynik.

    --
    SW3

  • 25. Data: 2021-02-18 09:36:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Na twoim miejscu też bym uważał że nie pasuje. Nie masz uprawnień do rozpatrywania
    czy nie pasuje. Pasuje jak ulał.

    Pierdolisz jak Pierdolnięty. Mam "żółty czepek" :]

  • 26. Data: 2021-02-18 09:42:52
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    > Kolumna kierownicza. Taki pręt idący od przekładni kierowniczej do kierownicy. Nie
    ma nic wspólnego z właściwą nazwy kolumny znana ze starożytności. Kolumna samochodów
    też nie ma nic wspólnego z kolumna kierownicza i kolumna że starożytności a używa się
    takiego określenia.
    Oczywiście, że mają. Wszystkie mają podłużny kształt i dlatego mają
    wspólną część nazwy.

    --
    SW3

  • 27. Data: 2021-02-18 11:43:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 18 lutego 2021 o 09:37:42 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    W czepku się urodziłeś. Gumowym.

  • 28. Data: 2021-02-18 13:34:57
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    W dniu 2021-02-17 o 23:46, Adam pisze:

    > Trzeciego nie musi mieć.

    Wtedy nie jest potencjometrem. Co już zostało wcześniej napisane.

  • 29. Data: 2021-02-18 14:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomości grup
    W dniu 17.02.2021 o 19:37, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
> [...]
    ng_instrument)

> [...]

    >Mnie ciekawi jednak, dlaczego opornik regulowany zaczęto nazywać
    >potencjometrem? Aż tak wiele osób nie miało chyba styczności z

    Bo to wlasnie nie byl opornik regulowany, tylko urzadzenie do
    dzielenia napiecia.
    Potencjalu niezbyt fachowo.

    A stycznosci ... kiedys dawno, to w ogole niewiele osob mialo
    stycznosc z pradem.
    A pozniej musieli uzywac nazw wczesniejszych.

    Nawet dzis sie czasem podkresla to dzielenie napiecia - np w
    potencjometrach cyfrowych, gdzie "suwak" zrobiony z tranzystora mosfet
    ma spory opor, a i "sciezka oporowa" jak to w ukladzie scalonym -
    wartosc rezystancji nie jest dokladna, natomiast stosunki do innych
    rezystorow w ukladzie juz dokladne ..

    J.

  • 30. Data: 2021-02-18 14:53:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 17.02.2021 o 19:52, Kaczin pisze:

    >To od pochodzenia z greckiego (metron)
    >https://pl.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CE%AD%CF%84%C
    F%81%CE%BF%CE%BD#%CE%BC%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%B
    D_(j%C4%99zyk_starogrecki)

    >A rower? :) To już w ogóle jakaś abstrakcja :D

    od angielskiego producenta Rover.

    Bo inni to maja swoje nazwy na rowery - bicykl, Fahrrad, ... tylko my
    jedni pomylismy producenta z towarem ... w tym przypadku.

    A swoja droga ciekawe czemu - firma Rover byla tak popularna w Polsce
    ... zaborowej ?

    J.