  • 31. Data: 2020-06-26 08:53:10
    Temat: Re: Potrzebna prowizoryczna grzałka przepływowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/06/2020 08:52, J.F. wrote:
    > Ale przeciez ta grzalka jakos przewidziana do laczenia ...

    Rury gumowe i opaski.

  • 32. Data: 2020-06-26 09:40:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jun 2020 08:53:10 +0200, heby napisał(a):
    > Rury gumowe i opaski.

    Powiedzalbym - to zostan przy tym, rure gumowa da sie i na plastykowa
    nalozyc.

    Ale ... uwaga, ta chemia, i resztki z tych silnikow, moga gume
    degradowac.

    J.

  • 33. Data: 2020-06-26 10:25:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/06/2020 09:40, J.F. wrote:
    > Powiedzalbym - to zostan przy tym, rure gumowa da sie i na plastykowa
    > nalozyc.
    > Ale ... uwaga, ta chemia, i resztki z tych silnikow, moga gume
    > degradowac.

    W zmywarce nie dagradują. A jak zdegradują to się ... zmieni ... na
    silikonowy czy coś.

    Na razie czekam na grzałkę, przyjdzie to wymyślę jak ją połaczyć.

  • 34. Data: 2020-06-26 10:38:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-06-25 o 13:59, heby pisze:

> [...]
    > przelotki zgrzewane, z PP ;)
    > b) bimetalowy wyłacznik który działa zawróno z czynnikiem jak i bez
    > (sprawdzone)
    > c) przelotową dziurę o szerokości prawie 32mm bez przeszkadzajek
    > d) 50zł :D
    >
    > Pozostaje tylko pytanie czy "wgrzać" złaczki do rury PP wprost w
    > stalową rurkę grałki czy jednak jakiś klej metal-pp (o ile istnieje).
    > Martwi mnie szczelność i to czy ciśnienie (niewielkie ale zawsze) nie
    > spowoduje rozszczelnienia. Ktoś orientuje się jak PP klei się do
    > metalu sam z siebie? Zakładam że metal poobdzieram pilnikiem...

    Zapomnij o wgrzewaniu, bo to raczej nie będzie szczelne. Skutecznych
    klejów do PP także nie ma. Można by ewentualnie spróbować zastosować
    klej poliuretanowy, który pęcznieje i dzięki temu wypełnia i uszczelnia
    wszelkie szczeliny. Możesz też zastosować złączki naprawcze Gebo do rur
    stalowych 1".

    https://sklep.genezainternational.pl/pl/p/ZLACZKA-ZA
    CISKOWA-GW-GEBO-1-DN25-QI-1/163?utm_source=shoper&ut
    m_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-goo
    gle&shop_campaign=8253720825&gclid=EAIaIQobChMI7LP71
    4if6gIVQbYYCh21dgy_EAQYASABEgJxa_D_BwE

    Rura 1" ma średnicę zewnętrzną 33,7mm. Złączki Gebo mają nieco większą
    średnicę, aby rura weszła w złączkę luźno. Te 2-2,5mm luzu spokojnie
    uszczelni specjalna, silikonowa uszczelka, która się znajduje w tej złączce.

  • 35. Data: 2020-06-26 15:34:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 26/06/2020 09:40, J.F. wrote:

    >W zmywarce nie dagradują.

    W zmywarce nie masz benzyny, olejow mineralnych, smarow, i chemii do
    ich rozpuszczania.

    J.

  • 36. Data: 2020-06-26 16:00:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/06/2020 15:34, J.F. wrote:
    > W zmywarce nie masz benzyny, olejow mineralnych, smarow, i chemii do ich
    > rozpuszczania.

    Diabli wiedzą co dodają do tych zmywarek. Sie zobaczy. Najwyżej trzeba
    będzie poświęcić 5min na wymianę węża.

  • 37. Data: 2020-06-29 12:27:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Jun 2020 13:01:07 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak to robia profesjonalisci
    > https://www.youtube.com/watch?v=jo99U3nVCnA

    Na całym śweicie są takie grzałki a nie słyszałem żeby komuś zrobiło
    to krzywdę.
    Ostatnio widziałem w jakimś hotelu w Wenezueli.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2020-06-29 12:42:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2020 19:27:34 UTC+9 użytkownik Marek napisał:

    > Na całym śweicie są takie grzałki a nie słyszałem żeby komuś zrobiło
    > to krzywdę.
    > Ostatnio widziałem w jakimś hotelu w Wenezueli.

    Poczekaj aż zero się gdzieś złamie w złączce.

  • 39. Data: 2020-06-29 15:11:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/06/2020 12:42, Konrad Anikiel wrote:
    > Poczekaj aż zero się gdzieś złamie w złączce.

    Swoją drogą przy sprytniejszym ustawieniu spirali (N bliżej wyjścia)
    były by dwa druty do urwania się zanim poważnie porazi.

    Może w Wenezueli nie używaja różnicowo-prądowych :D

    No i chyba w Wenezueli nie mają obecnie prądu (prze większość czasu).
    Może głównie dlatego nikogo nie poraziło :P

  • 40. Data: 2020-06-29 19:39:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-29 o 15:11, heby pisze:

> [...]
    >
    > No i chyba w Wenezueli nie mają obecnie prądu (prze większość czasu).
    > Może głównie dlatego nikogo nie poraziło :P

    Mają węgorze elektryczne na co dzień, więc się po tysiącach lat znacznie
    uodpornili ;)

    WM