  • 21. Data: 2010-02-22 10:30:37
    Temat: Re: Poznań- czerwone światła na zjazdach z rond
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    Nie musisz.
    Wystarczy, iż wiesz, że masz ustępować tym po prawej.
    Logika dopowiada, że jak się nie zatrzymują przed sygnalizatorem to mają
    zielone.

    Czy skręcając w lewo na zielonym wiesz jakie światło pali się dla kierunku
    przeciwnego?
    Nie wiesz.
    A jakoś nie masz zazwyczaj problemów z ustąpieniem pierwszeństwa tym, którzy
    mają zielone.
    Tutaj jest identycznie.

    >Z przepisów nie wynika, żebym miał im ustepować

    Wynika.

  • 22. Data: 2010-02-22 10:33:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie ruszyc. Kiedys Cocacola zrobila promocje - mieli dawac telefon za
    > zakup zgrzewki coli. Oczywiscie na miejscu okazywalo sie, ze trzeba
    > podpisac umowe na 2 lata... Tabuny dzieciakow odchodzily zawiedzione z
    > kwitkiem. Nie omieszkalem napisac do jednego dziennikarza, DW poszlo do
    > CocaColi... Dnia nastepnego ukazal sie na ten temat artykul. Od wieczora w
    > dniu w ktorym napisalem, telefony byly wydawane bez umowy... Wiec albo DW
    > dalo efekt albo wiedzieli, ze ukaze sie na ten temat artykul.
    >
    > Czasami zmiany w kierowaniu ruchem maja glebszy sens ktorego nie znamy.

    W tym wypadku akurat znamy.
    Zlikwidowano korki na wyjeździe ze Szczepankowa.
    Natomiast stworzono je na wjeździe do Szczepankowa, w tym zjeździe z DK 11,
    wyjeździe do Krzesin, Pokrzywna, wjeździe z Krzesin, Pokrzywna.
    Już z tego prostego zestawienia widać że obecne rozwiązanie jest gorsze.

  • 23. Data: 2010-02-22 12:01:35
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Takie "usprawnienie" ruchu zamierza nam zafundować poznański ZDM.
    > Oczywiście nie trzeba tłumaczyć co to oznacza, nie będzie już żadnych
    > zjazdów, bo wszystko będzie stało.
    > Pretekstem jest ponoć fakt, iż niektóre osły nie potrafią zjechać z ronda
    > i doprowadzają do wypadków z wjeżdżającymi na rodno, którzy dostali
    > zielone światło.
    > Oczywiście lekarstwem może być tylko czerwone światło na wyjeździe.
    > To żeby postawić przed zjazdami normalny znak "ustąp pierwszeństwa",
    > choćby połączony z migającym żółtym, gdy wjeżdżający mają zielone, jakoś
> [...]

    Sam napisałeś, że to z powodu osłów. Ja widuję osły, które nawet na
    czerwonym zjeżdżąją. Jest taka ilość debili, że nawet czerwone nie jest w
    stanie ich zatrzymać. Takie ronda to nie nowość. Warszawa daje sobie radę
    więc larum chyba nieuzasadnione. Migające zółte to może być na tramwaj, a
    nie na zpier...jące pojazdy na poprzecznej. Chyba tylko idiota mógłby
    postawić sam A-7 kiedy poprzeczna ma sygnalizację. Skoro nikt nie jeździ z
    przepisową prędkością i wielu nie potrafi zjechać bez wypadku to macie
    czerwone. Sami jesteście sobie winni. Kiedyś można było zjeżdżać nawet na
    czerwonym, ale było mniej debili. Dzisiaj za debili na wszelki wypadek
    upierdzielają wszystkich. Dzisiaj z powodu debili mających w dupie przepisy
    nawet kursant na egzaminie ma przerąbane.
    neelix

  • 24. Data: 2010-02-22 16:04:01
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    neelix pisze:
> [...]
    > wszelki wypadek upierdzielają wszystkich. Dzisiaj z powodu debili
    > mających w dupie przepisy nawet kursant na egzaminie ma przerąbane.

    I wlasciwie nic dodac nic ujac.
    Pozdpisano: Poznaniak przez 15 lat, od 5 na "emigracji"
    wewnatrzkrajowej, odwiedzajacy poznan min. 1 raz w miesiacu na kilka dni.

    MarcinJM

  • 25. Data: 2010-02-22 18:59:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > I wlasciwie nic dodac nic ujac.

    myslisz? Ja nie jestem pewien, bo po trzecim debilu, ktory, jak rozumiem,
    ma wzmacniac przekaz, przestaje czytac neelixa. Ile mozna?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 26. Data: 2010-02-22 22:38:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:22022010.70A7A090@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    >
    > myslisz? Ja nie jestem pewien, bo po trzecim debilu, ktory, jak rozumiem,
    > ma wzmacniac przekaz, przestaje czytac neelixa. Ile mozna?

    Ja wytrzymałem chyba tydzień.
    Czyli nie czytam debila od lat kilku i jakoś nie tęsknię.
    Nie wierzę zresztą że jest w stanie coś sensownego napisać, raczej jest
    dokładnie odwrotnie - jak nelix coś popiera to oznacza że na pewno to jest
    debilizm.

  • 27. Data: 2010-02-22 23:22:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ja wytrzymałem chyba tydzień.
    > Czyli nie czytam debila od lat kilku i jakoś nie tęsknię.

    ja omijam tylko posty z "debilem" w co drugim słowie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 28. Data: 2010-02-23 16:04:02
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-02-22 10:30, Cavallino pisze:

    > Nie musisz.
    > Wystarczy, iż wiesz, że masz ustępować tym po prawej.
    > Logika dopowiada, że jak się nie zatrzymują przed sygnalizatorem to mają
    > zielone.

    Niestety, większości kierujących logika podpowiada, że zjeżdżając z
    ronda mam pierwszeństwo. Tak jest budowane 99% rond bez sygnalizacji
    świetlnej: ustępujesz pierwszeństwa przy wjeździe, zjeżdżając masz
    pierwszeństwo.

    A rondo z sygnalizacją świetlną jest jak świnka morska (ani świnka, ani
    morska). Powinno się likwidować takie potworki - albo zlikwidować
    sygnalizację (rondo samo się rozładuje - to jest moim zdaniem
    rozwiązanie najlepsze), albo zastosować ją konsekwentnie (czyli przy
    zjazdach z "ronda" także). Zauważ, że takie niby-rondo to w zasadzie
    zestaw kolejnych skrzyżowań dróg jednokierunkowych, na których
    pierwszeństwo sterowane jest niekonsekwentnie (światła dla jednego
    kierunku - wjeżdżających, brak sygnalizacji dla drugiego - zjeżdżających).

> [...]
    > kierunku przeciwnego?
    > Nie wiesz.
    > A jakoś nie masz zazwyczaj problemów z ustąpieniem pierwszeństwa tym,

    Kłopot z tym, że mało kto kojarzy, że to właśnie taka sytuacja,
    wjeżdżając pierwszy raz do Poznania z miejscowości, gdzie ronda budowane
    są "po bożemu" stosują znaną im metodę ich przejeżdżania. I trudno im
    się dziwić.

    > Wynika.

    Polimeryzowałbym. Jeżeli wynika, to identycznie w takiej sytuacji
    powinni się zachowywać kierowcy zjeżdżający z rond oznaczonych przy
    wjeździe znakiem C-12 (ruch okrężny) i A-7 (ustąp pierwszeństwa).
    Przecież przy zjeździe z takiego ronda TEŻ nie ma żadnych znaków i -
    według Ciebie - należałoby na wszelki wypadek ustępować pierwszeństwa
    tym wjeżdżającym (z Twojej prawej), bo skąd niby masz wiedzieć, czy przy
    innym wjeździe też stał znak A-7 - może go akurat tam nie było? A może
    tylko na dwóch niektórych kierunkach ktoś postawił światła, a na dwóch
    pozostałych (w tym na tym, którym wjeżdżałeś) nie? Napisz, ile razy w
    życiu zjeżdżając z "klasycznego ronda" ustępowałeś pierwszeństwa
    nadjeżdżającym z prawej - wedle zasady, którą przytaczasz? Skąd masz
    pewność, że jakiś dowcipniś-urzędas nie postawił światła przy jednym
    tylko wjeździe?

    Napiszesz może, że takie rondo byłoby nielogiczne, ale równie
    nielogiczne jest "rondo" ze światłami tylko na wjazdach.

    Marek

  • 29. Data: 2010-02-23 16:19:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:

    > Niestety, większości kierujących logika podpowiada, że zjeżdżając z
    > ronda mam pierwszeństwo.

    No i właśnie dla takich logicznych inaczej należałoby odwrócić pierwszeństwo
    znakami i problem z głowy.

    >Tak jest budowane 99% rond bez sygnalizacji

    Ale mówimy o rondach z sygnalizacją.

    > świetlnej: ustępujesz pierwszeństwa przy wjeździe, zjeżdżając masz
    > pierwszeństwo.

    Akurat się mylisz.
    O tym o czym mówisz decyduje oznakowanie, bez niego jest dokładnie
    odwrotnie.

> [...]
    > morska). Powinno się likwidować takie potworki - albo zlikwidować
    > sygnalizację (rondo samo się rozładuje - to jest moim zdaniem

    Akurat nie do końca.
    Rataje się zablokują, a dokładniej wjazd z DK11, bo tam nie tramwaju który
    zatrzyma ruch dookoła ronda.

    > Kłopot z tym, że mało kto kojarzy, że to właśnie taka sytuacja,

    Obstawiam, że raczej ten mało kto niewiele kojarzy.
    Bo jeśli nie taka to jaka?
    I co robił ten sygnalizator przed wjazdem?

> [...]
    > wjeździe znakiem C-12 (ruch okrężny) i A-7 (ustąp pierwszeństwa).
    > Przecież przy zjeździe z takiego ronda TEŻ nie ma żadnych znaków

    Ale są przy wjeździe.
    Niemniej pewnie masz rację - tu decydujący jest fakt sygnalizacji.

  • 30. Data: 2010-02-23 16:55:13
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-02-23 16:19, Cavallino pisze:

    > No i właśnie dla takich logicznych inaczej należałoby odwrócić
    > pierwszeństwo znakami i problem z głowy.

    Nie sądzę. Wdruk pod tytułem "zjeżdżam z ronda, mam pierwszeństwo" byłby
    silniejszy niż jakiś tam znak (po co on w ogóle tutaj: na środku ronda?
    skąd się wziął, i tak go nie zauważyłem).

    > Ale mówimy o rondach z sygnalizacją.

    Oczywiście - piszę tylko, skąd się bierze problem.

    > Akurat się mylisz.
    > O tym o czym mówisz decyduje oznakowanie, bez niego jest dokładnie
    > odwrotnie.

    Piszę o "99% rond bez sygnalizacji budowanych w Polsce" - czyli tych ze
    znakiem A-7. Wskaż mi chodź jedno rondo w Polsce na drodze publicznej,
    na którego wjazdach nie ustawiono A-7. Nie ma takowych, bo
    rozporządzenie wykonawcze ministerstwa właściwego do spraw zabrania ich
    budowania: C-12 zawsze razem z A-7. Jeżeli gdzieś jeszcze uchowało się
    rondo z "samym C-12", to tylko przez nieudolność/niemrawość urzędników
    odpowiedzialnych za organizację ruchu. Owszem, zdarzają się takowe na
    drogach wewnętrznych (i przeważnie wynikają z niewiedzy budowniczych
    marketów - bo ich zamiarem wcale nie było dawanie pierwszeństwa
    wjeżdżającym).

    > Akurat nie do końca.
    > Rataje się zablokują, a dokładniej wjazd z DK11, bo tam nie tramwaju
    > który zatrzyma ruch dookoła ronda.

    Niestety nie znam sytuacji. Ogólnie światła zawsze powodują zatory.
    Obserwując krakowską rzeczywistość - najczęściej awaria sygnalizacji
    świetlnej powodowała rozładowywanie korków ;-)

    > Obstawiam, że raczej ten mało kto niewiele kojarzy.
    > Bo jeśli nie taka to jaka?
    > I co robił ten sygnalizator przed wjazdem?

    Wpuścił mnie na rondo, a na rondzie to ja żondzem ;-)

    > Ale są przy wjeździe.

    Przy tym, którym Ty wjechałeś - na pewno. A czy są przy tym, obok
    którego zjeżdżasz? :) Owszem, powinny być, ale w tej sytuacji przepisy
    są IDENTYCZNE, jak w sytuacji omawianej, a piszę o przepisach, a nie o
    praktyce (na które to przepisy sam się powołałeś). Skrzyżowanie dwóch
    dróg jednokierunkowych (zjazd z ronda, wjazd na rondo), przy jednej z
    nich (tej, którą się poruszasz) nie ma ani sygnalizacji, ani znaku - a
    co jest przy drugiej, możesz się tylko domyślać (i nie masz obowiązku
    tego wiedzieć, bo Ciebie dotyczą znaki ustawione na Twojej drodze).

    Jeżeli twierdzisz, że w sytuacji takiej jak Rondo Rataje przy zjeździe
    przepisy regulują pierwszeństwo tych z prawej, to identycznie powinieneś
    się zachowywać na rondach bez świateł (a przecież tego nie robisz).
    Chodzi mi tylko o polemizowanie z tezą: to wynika z przepisów, bo -
    niestety - przepisy nie regulują sytuacji, w której na jednym z
    kierunków ruch jest kierowany, na innym nie. W ogóle w przepisach
    "rondo" nie jest zdefiniowane, znak C-12 "ruch okrężny" informuje
    jedynie o kierunku ruchu, więc w zasadzie każde przecięcie się kierunków
    ruchu na rondzie to osobne skrzyżowanie. W sytuacji ronda bez świateł i
    z A-7 przy wjeździe odnosząc się do przepisów literalnie wynika, że
    obydwa pojazdy powinny ustąpić pierwszeństwa (dla zjeżdżającego brak
    jakiegokolwiek znaku, nawet D-1 "droga z pierwszeństwem", więc ustępuje
    tym z prawej, a dla wjeżdżającego znak A-7). Absurd? Takie mamy prawo...
    A skoro w tej sytuacji to absurd, to dlaczego nie jest absurdem dla
    "rond" z sygnalizatorem przed wjazdem? Owszem, "na logikę" tak powinno
    być, ale nie każdy myśli logicznie (albo stosuje własną logikę, popartą
    długoletnią praktyką w miejscowości, w której nikomu nie przyszło do
    głowy stawiać świateł przed rondem).

    Marek