  • 21. Data: 2021-12-17 06:43:11
    Temat: Re: Prędkość transferu z SSD na HDD, dyski wewnętrzne
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 gru 2021 o 09:24, trybun pisze:

    > Chyba system ma jakaś jedną metodę kopiowania,

    Jedną -- masz ;) rację -- ale w wielu wydaniach...

    > bo przecie taka ewentualność nie zależy od użytkownika.

    Od użytkownika także może zależeć...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 22. Data: 2021-12-17 09:42:01
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Tak antywirusy potrafią pracować.
    >
    > Nadto ważna jest ewentualność kompresji NTFS i wiele innych czynników.
    >
    > Do testowania HDD służą programy typu Victoria czy HDDScan,
    > ukazujące stan interfejsu, powierzchni talerzy itd...
    >
    > Ogólnie KAŻDY pomiar obarczony jest błędami...

    Antywirus nie skanuje przenoszonych plików na bieżąco.

    Te testy HDD nic mi nie mówią. Podawane przez nie dane to analiza dla
    dyskowych expertów.

  • 23. Data: 2021-12-17 09:42:49
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Często ukazujesz swą niewiedzę...
    > I chyba niechętnie ją zawężasz... ;)

    Ale wiem że cytowaniem pojedynczych zdań wyrwanych z kontekstu do
    niczego nie dojdziemy.

> [...]
    >
    >     > na zewnętrznym HDD, tu wykres transferu prosty
    >     > jak strzała, po uruchomieniu od razu wskakuje
    >     > na 125MB i tak bez żadnych wahań do końca.
    >     > Niby w stosunku do wewnętrznego HDD średnia
    >     > prędkość transferu niższa, ale jak stabilna.
    >
    > Być może USB (3, jak mniemam) obcina Ci transfer do 125MB/s,
    > zaś sam HDD (jak mniemam 3.5") potrafi dawać znacznie więcej
    > na całej swej powierzchni...
    >
    > Wyrównać w dół łatwo -- gorzej w górę, choć zmyślne kesze to
    > potrafią poprzez kolejkowanie czy przewidywanie w sytuacjach
    > niby szczególnych, które w zwykłym używaniu są powszechne...

    Tak, USB3, ale to chyba bez znaczenia,. Jak sobie przypominam to na USB2
    były podobne prędkości kopiowania z/na ten HDD.

    > Nie słyszałeś o zasadzie piruetu ;) -- odkrytej przez prof.
    > Mirnala ze stoczni bodajże?... Do usłyszenia o tej zasadzie
    > nie są potrzebne lekarskie słuchawki...

    Ów prof widać nie spotkał się z moim dyskiem.

> [...]
    >    ścieżce podczas czytania
    >  - zajętość CPU; mimo DMA -- CPU też pracuje nad transferem
    >  - zmyślne kesze wewnątrz dysku i systemowe, oparte o RAMkę
    >    wewnątrz komputera, poza samym dyskiem
    > Jeśli interfejs jest stale jedynym wąskim gardłem, transfer
    > może być zupełnie płaski... W HDD zazwyczaj czas dostępu ma
    > największe znaczenie, nie transfer interfejsu/magistrali...
    >
    > W RAMkach podobnie -- Cl (puste/martwe cykle) są istotne...
    > Położenie danych w półprzewodnikowych pamięciach nie wpływa
    > na opóźnienia tak, jak w HDD, lecz ogólna użyteczność RAMek

    Spostrzeżenie w temacie VBox. Na starej maszynie miałem go
    zainstalowanego na HDD, na nowym mam na SSD.  Na HDD Linuks Zorin
    startował i wyłączał się normalnie czyli w granicach kilkunastu sekund,
    na nowym kompie robi to błyskawicznie, te operacje zajmują mu 2-3
    sekundy. Pytanie tylko czy chodzi tu o dyski czy o to że w nowym kompie
    wszystko teoretycznie jest wydajniejsze.. A więc moze to 8rdzeniowy
    procek ma więcej do powiedzenia niż "szybszy" dysk..

  • 24. Data: 2021-12-17 09:43:06
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Jedną -- masz ;) rację -- ale w wielu wydaniach...

    Czyli - wiesz e nic nie wiesz? ?

    > Od użytkownika także może zależeć...

    Jeden przykład poproszę.. Jakie opcje kopiowania wybiera pan Ciszewski
    przed kopiowaniem folderu "A" z dysku "A" na dysk "B"?

  • 25. Data: 2021-12-17 10:04:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie skanuje, właśnie przenoszę pocztę z partycji c: na partycję d: i wg Task
    Managera 18% CPU zajmuje Defender.
    Nie zastanawiałem się jak to wyłączyć, bo rzadko przeprowadzam podobne kopiowanie.
    Włącz Resource Monitor i sprawdź.

    -----

  • 26. Data: 2021-12-17 10:06:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. cache.
    W Total Commanderze jest więcej opcji.
    Przed kopiowaniem zdefragmentuj HDD.

    -----

  • 27. Data: 2021-12-17 17:53:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 gru 2021 o 09:42, trybun pisze:

    > Ale wiem że cytowaniem pojedynczych zdań wyrwanych
    > z kontekstu do niczego nie dojdziemy.

    Zazwyczaj można sięgnąć do postu z kontekstem...

    > Tak, USB3, ale to chyba bez znaczenia,. Jak sobie przypominam
    > to na USB2 były podobne prędkości kopiowania z/na ten HDD.

    125MB/s via USB2?

    > Ów prof widać nie spotkał się z moim dyskiem.

    Opowiadasz niespotykane histEerie...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 28. Data: 2021-12-17 18:36:55
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 gru 2021 o 09:43, trybun pisze:

    > Jeden przykład poproszę.. Jakie opcje kopiowania wybiera pan
    > Ciszewski przed kopiowaniem folderu "A" z dysku "A" na dysk "B"?

    Różne -- zależnie (jak zwykle) od wielu czynników.
    Możesz poszukać wątku o ustawkach Totalnego chociażby...
    Można kopiować całe: dyski, partycje, katalogi, pojedyncze
    pliki... Dyski czy partycje można kopiować bajt do bajta
    lub rozsądniej -- znając kopiowane FSy... Kopiując można
    zacząć od dużych plików lub dowolnie, można umieścić
    na początku informacje typu MFT czy katalogi...
    Można kopiować daty/czasy plików lub nie;
    uprawnienia NTFS lub nie... Są długie nazwy
    i krótkie... Różne atrybuty itd...

    -=-

    Można użyć różnych programów do kopiowania i różnych ustawek...
    Programy typu Totalny czy Multi itp., Explorery, copy czy xcopy
    itp., edytory dysku, partycjonery...

    Patrz:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Copy_(command)#/media/
    File:ReactOS-0.4.13_copy_command_667x434.png
    ile różnych możliwości w banalnym 'copy'...

    -=-

    Plikom czasami towarzyszą inne pliki -- można
    te zależności kopiować lub nie...

    -=-

    Można by długo pisać o różnych kopiach...
    Można też posłuchać pornoli takich jak te:
    https://youtu.be/8y0rSGl0qD4
    by zweryfikować informację uzyskaną w podstawówce...

    [można też i pisać o kopiach czy dzidach, i słuchać zarazem...]

    Akurat szybko zweryfikowałem. Znalazłem odpowiedź bardzo
    szybko, ale teraz nie umiem tego miejsca odnaleźć... Zaś
    pisanie do Ciebie sieje niepewność w mym umyśle... -- to
    jest efekt mielenia wody młynkiem do kawy... 40 lat temu
    (co najmniej 40, skoro byłem wówczas w podstawówce) tych
    wątpliwości nie było w mym umyśle...

    -=-

    Testery typu Victoria czy HDDScan są łatwe w użyciu i użyteczne.
    https://youtu.be/8y0rSGl0qD4?t=1521
    jak Ci nie podoba się rzeczywistość -- idź do innej

    -=-

    Mnie podoba się ten świat...

    -=-

    Włącz swój cichuteńki dysk, weź w Twą rękę i **lekko** obróć
    w jakiejkolwiek osi... Lekko -- gwałtowny obrót może dać
    zaoranie talerza... Ręka wyczuje wirowanie bez trudu...

    Możesz też ugryźć ;) pracujący dysk -- kości lepiej niosą
    dźwięk niż powietrze...

    -=-

    Twe wypowiedzi są dziwne -- urwałeś się z innego świata?
    Testujesz wytrwałość/wytrzymałość rozmówców? -- jeśli tak,
    to słaby jesteś jako istota męcząca czy denerwująca...
    Kichnięcie wobec falochronu... ;) Może chcesz ukazać
    erudycję ;) rozmówcy? -- jeśli tak, to też jesteś słaby,
    bo poruszasz tematy aż zbyt dobrze znane zwykłym ludziom...

    -=-

    Moja propozycja -- przyjmuj świat takim, jakim on jest. :)
    Przykładowo -- skoro komponenty komputera są emulowane
    w VBoxie, wydOjność gospodarskiego CPU jest istotna...

    -=-

    BTW -- czym różni się gospodarski kurczak od biesiadnego?...
    Oba można qpić w Lidlu... Chyba ulgowe ceny są skorelowane
    z połamanymi skrzydełkami...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 29. Data: 2021-12-17 23:02:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 17 Dec 2021 18:36:55 +0100, w <spihrn$10v2$1@gioia.aioe.org>, Eneuel
    Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> napisał(-a):

    [...]

    Daj już sobie spokój z tym trollowaniem.

  • 30. Data: 2021-12-18 09:45:10
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.12.2021 o 10:04, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > i wg Task Managera 18% CPU zajmuje Defender.
    > Nie zastanawiałem się jak to wyłączyć, bo rzadko przeprowadzam podobne

    Może akurat pracuje nad czymś innym niż kopiowany materiał?