  • 11. Data: 2021-06-09 09:44:24
    Temat: Re: Problem z zaprogramowaniem EPM1270
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 28.05.2021 14:20, J.F wrote:

    > Moze programator sobie uszkodziles, moze blad w programach
    > obslugujacych itp ...

    Hmm... Mogłem faktycznie się pospieszyć z wylutowaniem układów...
    Wpadła mi w ręce jeszcze jedna płytka z CPLD Altery, tym razem EPM7128.
    Oprogramowanie do programowania zachowuje się identycznie - nie wykrywa
    niczego.

    Czy programator po kliknięciu "Auto detect" powinien przynajmniej
    generować sygnał zegarowy na TCK? Bo analizator stanów logicznych nie
    widzi na tej linii (ni na TDO) żadnej aktywności - jest ciągły stan wysoki.

    Czyżby trafił mi się wadliwy programator?

  • 12. Data: 2021-06-10 11:16:52
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, udało mi się pożyczyć jeszcze jeden egzemplarz Altera USB Blastera.
    Sytuacja wygląda dokłdnie tak samo, wygląda więc na to, że winy nie
    ponoszą ani scalaki, ani programator, ale oprogramowanie (Quartus
    uruchomiony pod Debianem).

    Przyjrzałem się bliżej logom, które wyskakują podczas próby programowni,
    była tam następująca linijka:

    Unexpected error in JTAG server -- error code 44

    Googlując dotarłem do tej strony:

    https://itooktheredpill.irgendwo.org/2018/programmin
    g-the-epm240-devboard-on-linux/

    Posługując się t metodą (OpenOCD, telnet oraz plik svf wygenerowany w
    Quratusie) udało mi się jakiś efekt uzyskać - to znaczy po 30 sekundach
    w terminalu niby wyświetlił się komunikat o udanym programowaniu. Czy
    faktycznie się udało - dowiem się dopiero po tym, jak uruchomię cały układ.