  • 11. Data: 2022-10-12 17:46:46
    Temat: Re: Procesor z serii Sandy Bridge
    Od: pioruns <w...@c...pl>

    On Tue, 11 Oct 2022 01:08:08 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Odnoszę wrażenie, że mocno odpuścili, ale to też może kwestia regionu. W
    > każdym razie wielokrotnie robiłem przeróżne rewolucje sprzętowe i nigdy
    > nie było problemu z ponowną aktywacją wręcz pełnej wymianie wszystkich
    > bebechów. Mam wręcz jedną maszynę, do której był pierwotnie kupiony Win7
    > z myszką jako pakiet oem, w tej chwili tam jest już Win10, na trzeciej
    > płycie bez żadnej pierwotnej składowej częsci poza tą myszką w szafie
    > obok.

    Jak widac Microsoft wykrywa nawet nie podlaczone urzadzenia lezace obok. W
    tym przypadku oryginalna myszke OEM. Masz szczescie ;)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 12. Data: 2022-10-13 08:26:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-12, pioruns <w...@c...pl> wrote:

    > Jak widac Microsoft wykrywa nawet nie podlaczone urzadzenia lezace obok. W
    > tym przypadku oryginalna myszke OEM. Masz szczescie ;)

    No właśnie od dłuższego czasu nikt chyba żadnych ofensywnych działań tu
    nie wykonuje. Może mają jakiś rejestr, gdzie ruchy sprzętowe sobie
    odnotowują, ale nie zdarzyło mi się, aby ponowna aktywacja się nie
    powiodła. Nigdzie nawet nie musiałem dzwonić. Nb. z tego Win7->Win10 to
    też przeszedłęm po terminie i też bez konsekwencji.

    A mysz, taka część jak inna. Jest gdzieś w licencji, że ma to być jakaś
    interaktywna część np. z numerem seryjnym? Był wymóg przyczepienia
    nalepki COA na obudowie, a co do akcesoriów nie kojarzę.

    Nb. ostatnio jak się pieniczyłem z tym 5 5600X z innego wątku, to
    sciągnąłem najnowszy obraz Win10 do instalacji, a że nie chciało mi się
    szukać klucza, to szczerze odpowiedziałem, że nie mam i też instalacja
    poszła dalej. Pewnie jakbym już zainstalował to by gdzieś się jakoś tego
    w końcu zaczęło domagać, ale też ZCP przy wcześniejszych wersjach to
    chyba nie dało się bez klucza instalacji kontynuować. Inne czasy
    nastały. Zresztą sam M$ otwarcie przyznaje, że od W10 to jest już inny
    model marketingowy niż wcześniej co MZ sporo wyjaśnia.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2022-10-13 15:42:14
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Tue, 11 Oct 2022 01:08:08 GMT, użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > z myszką jako pakiet oem, w tej chwili tam jest już Win10, na trzeciej
    > płycie bez żadnej pierwotnej składowej częsci poza tą myszką w szafie

    A tak z ciekawości zapytam, może wiesz. Czy rozwiązali już problem z
    upgrade z Home do Pro? Kilka lat temu zetknąłem się z nierozwiązywalnym
    (?) problemem. Notebook z fabrycznym kluczem w sprzęcie do W10Home,
    Kupione W10Pro Box. Wszystko ładnie legalnie, ale tego się nie dało w
    żaden sposób zainstalować. Stwierdzał, jeśli dobrze pamiętam, że
    niewłaściwy klucz (przed zapytaniem o niego) i kończył instalację.

  • 14. Data: 2022-10-13 17:44:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/10/2022 15:42, jureq wrote:
    > upgrade z Home do Pro? Kilka lat temu zetknąłem się z nierozwiązywalnym
    > (?) problemem. Notebook z fabrycznym kluczem w sprzęcie do W10Home,
    > Kupione W10Pro Box.

    To wymaga doktoryzowania się. Nie wiem, czy nadal, ale kiedyś miałem
    identyczny problem i bez pryszczatego edytowania plików instalacyjnych
    nie dało rady. W razie co:

    https://superuser.com/questions/1020961/prevent-wind
    ows-10-installer-from-using-the-preinstalled-serial-
    key-without-disa

  • 15. Data: 2022-10-13 19:17:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To był wariant na wyrzuconych pracowników podpierdalających byłych pracodawców.

    -----

  • 16. Data: 2022-10-14 02:15:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-13, jureq <j...@n...no> wrote:

> [...]
    > żaden sposób zainstalować. Stwierdzał, jeśli dobrze pamiętam, że
    > niewłaściwy klucz (przed zapytaniem o niego) i kończył instalację.

    Niestety nie wiem. Traktuję W jako zło konieczne i mam tu dość ograniczone
    doświadczenie.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2022-10-14 14:03:01
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 13.10.2022 o 15:42, jureq pisze:

    > A tak z ciekawości zapytam, może wiesz. Czy rozwiązali już problem z
    > upgrade z Home do Pro?

    Które Windows? Kilka dni temu zmieniłem klucz W11 z Home na Pro i
    doinstalował nowe funkcje.

  • 18. Data: 2022-10-14 15:42:09
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 14:03, netx pisze:

    > Które Windows? Kilka dni temu zmieniłem klucz W11 z Home na Pro i
    > doinstalował nowe funkcje.

    Dodam jeszcze że ten upgrade Windowsa robiłem na laptopie MSI. Klucz w
    BIOS jest. Upgradowałem z wersji home do pro-box. Co ciekawe dysk z
    systemem sklonowanym z poprzedniego laptopa (Gigabyte), bo nie chciało
    mi się instalować wszystkiego od nowa na MSI.

  • 19. Data: 2022-10-15 23:11:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Oct 2022 13:42:14 GMT, jureq napisał(a):

> [...]
    > żaden sposób zainstalować. Stwierdzał, jeśli dobrze pamiętam, że
    > niewłaściwy klucz (przed zapytaniem o niego) i kończył instalację.

    Da się zmienić Windows 10 Home na PRO, ale trzeba wprowadzić specjalny
    klucz:

    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/programy/mi
    crosoft-udostepnia-specjalny-klucz-dla-aktualizacji-
    z-windows-10-home-do-pro-ale/lvkws91?utm_source=duck
    duckgo.com_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&ut
    m_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

    albo krócej:

    https://tiny.pl/wr1gj

    i dopiero później klucz właściwy.

    Robiłem to wielokrotnie u klientów, zawsze działało.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2022-10-16 03:32:54
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "heby" napisał:

    > Szukaj po typie podstawki. Jeśli masz LGA1155 to:

    Kupiłem płytę. Okazało się, że nie ma pinów do podłączenia USB z przodu. To
    niesłychane! Da się coś z tym zrobić?

    Pzdr