  • 1. Data: 2022-10-07 18:40:47
    Temat: Procesor z serii Sandy Bridge
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Witam

    Chcę kupić płytę główną:

    https://allegro.pl/oferta/nowa-plyta-glowna-acer-q67
    h2-ad-1155-12175641882

    W opisie aukcji napisali, że:

    płyta obsługuje tylko procesory z serii Sandy Bridge

    Jak sprawdzić, czy mój Intel i7 jest z tej serii?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-10-07 18:52:45
    Temat: Re: Procesor z serii Sandy Bridge
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 07.10.2022 o 18:40, Kamil pisze:

    > Jak sprawdzić, czy mój Intel i7 jest z tej serii?

    sprawdzić, czy ma 2xx0 w nazwie, np i7 2600

    BTW strasznie droga ta płyta...

  • 3. Data: 2022-10-07 19:07:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/10/2022 18:40, Kamil wrote:
    > Jak sprawdzić, czy mój Intel i7 jest z tej serii?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sandy_Bridge#List_of_S
    andy_Bridge_processors

  • 4. Data: 2022-10-07 19:28:50
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał:

    > sprawdzić, czy ma 2xx0 w nazwie, np i7 2600

    Dzięki.

    > BTW strasznie droga ta płyta...

    Wiesz może gdzie kupię taniej?

    Pzdr

  • 5. Data: 2022-10-07 19:53:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/10/2022 19:28, Kamil wrote:
    > Wiesz może gdzie kupię taniej?

    Szukaj po typie podstawki. Jeśli masz LGA1155 to:

    https://allegro.pl/kategoria/podzespoly-komputerowe-
    plyty-glowne-4228?string=lga1155

  • 6. Data: 2022-10-08 10:31:46
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "heby" napisał:

    > Szukaj po typie podstawki. Jeśli masz LGA1155 to:

    Tak, wiem. Dzięki za link. Chciałem kupić identyczną jak mam ze względu na
    sterowniki i licencję na system. Przez wadliwy zasilacz płyta się częściowo
    uszkodziła. Karta sieciowa jest widziana co drugie włączenie komputera i w
    ogóle muli się.

    Pod linkiem, który podałeś jest min.:

    https://allegro.pl/oferta/plyta-glowna-lga-1155-dell
    -7010-sff-q77-16gb-10118712338

    Z uwagą, że:

    Przeznaczona wyłącznie do modeli 7010 w obudowie SFF.

    O co chodzi? Otwory do mocowania nie pasują, czy tył płyty. Opis dość
    skromny. Nie podane ile jest złącz SATA.

    Pzdr

  • 7. Data: 2022-10-08 16:14:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 08.10.2022 o 10:31, Kamil pisze:
    > Tak, wiem. Dzięki za link. Chciałem kupić identyczną jak mam ze względu na
    > sterowniki

    W W10 sterowniki zainstalują ci się same.

    > i licencję na system.

    Przecież to i tak na 99% nie będzie działać.

  • 8. Data: 2022-10-08 22:42:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/10/2022 10:31, Kamil wrote:
    > Tak, wiem. Dzięki za link. Chciałem kupić identyczną jak mam ze względu
    > na sterowniki i licencję na system.

    Mowa o windows? Jesli tak, to nie jest to problem kupić inną płytę. W
    najgorszym przypadku będziesz zmuszony do aktywacji telefonicznej, w
    najlepszym nic się nie stanie, bo Windows rozpozna tą samą kartę gfx,
    ten sam procesor, więc uzna, że wymieniono jeden z elementów a nie cały
    komputer.

    > Przez wadliwy zasilacz płyta się
    > częściowo uszkodziła. Karta sieciowa jest widziana co drugie włączenie
    > komputera i w ogóle muli się.

    W to mulenie ciężko dać wiarę. Niby czym to się objawia?

    Masz pojęcie jak działa czysta instalcja windowsa na tej maszynie?
    Jakiegoś linuxa live lub instalowanego na usb sprawdzałeś aby
    wyeliminować problemy z windowsem?

    Mam płyte sypiącą fałszywymi przerwaniami w wyniku uszkodzenia jednego z
    chipów I/O. Dopwiedziałem się o tym własnie analizując loga z kernela
    Linuxa. Miliony wpisów o błędnych przerwaniach. Jedna płyta na pewnie
    setkę uszkodzonych faktycznie "muliła" po awarii.

    > Przeznaczona wyłącznie do modeli 7010 w obudowie SFF.
    > O co chodzi?

    Niektóre firmy, jak HP, Dell, F-S maja własne standardy obudowy i
    produkują własne płyty główne niezgodne z ATX. Mają też często niezgodne
    wtyczki do zasilacza, specjalne chłodzenie, nietypowe złacza I/O itp
    problemy. Nie kupuj. Nic nie będzie pasować do normalnej obudowy.

  • 9. Data: 2022-10-10 19:52:38
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 8.10.2022 o 22:42, heby pisze:

> [...]
    > najlepszym nic się nie stanie, bo Windows rozpozna tą samą kartę gfx,
    > ten sam procesor, więc uzna, że wymieniono jeden z elementów a nie cały

    Parę lat temu MS umożliwił przypisanie licencji W10 do swojego konta
    Microsoft.
    Po przypisaniu zadziała aktywowanie W10 na dowolnym komputerze, przez
    zalogowanie do swojego konta Microsoft.

    Naturalnie jeśli "dowolny" komputer nie będzie podobny do tego, na
    którym pierwotnie był instalowany system, to taka aktywacja będzie
    niezgodna z licencją. Ale w praktyce nikt tego nie egzekwuje, czyli
    sprawa z zakresu moralności.
    --
    Olek

  • 10. Data: 2022-10-11 03:08:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-10, Olek <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > którym pierwotnie był instalowany system, to taka aktywacja będzie
    > niezgodna z licencją. Ale w praktyce nikt tego nie egzekwuje, czyli

    Odnoszę wrażenie, że mocno odpuścili, ale to też może kwestia regionu. W
    każdym razie wielokrotnie robiłem przeróżne rewolucje sprzętowe i nigdy
    nie było problemu z ponowną aktywacją wręcz pełnej wymianie wszystkich
    bebechów. Mam wręcz jedną maszynę, do której był pierwotnie kupiony Win7
    z myszką jako pakiet oem, w tej chwili tam jest już Win10, na trzeciej
    płycie bez żadnej pierwotnej składowej częsci poza tą myszką w szafie
    obok.

    --
    Marcin