  • 21. Data: 2022-06-09 21:20:17
    Temat: Re: Programowanie 28C64B na płytce
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Piotr C wrote on 09.06.2022 18:08:

    > Tam są przelotki i raczej odsysarką nie oczyszczę tak z cyny żeby 28 pinów wyszło
    gładko.

    Spokojnie dasz radę. Dawniej mocowałem takie płytki pionowo w imadle,
    lutownicę przykładałem do nóżki od strony elementów, czekałem aż cyna
    się roztopi i naciskałem grotem tak żeby pin przesunął się na środek
    przelotki i wtedy odsysałem cynę po drugiej stronie PCB.
    Teraz wygodniej byłoby to zrobić odsysaczem ze zintegrowaną grzałką.

    I tak jak radził Jarek - spróbuj z igłą do zastrzyków o odpowiedniej
    średnicy.

  • 22. Data: 2022-06-09 21:40:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 9 czerwca 2022 o 21:12:27 UTC+2 Piotr C napisał(a):
    > Owszem, jak również 27C512 obok. Oświeciłeś mnie! Wyjąć procek i pozostałe pamięci,
    wbić kabelki z pinami w miejsce procka i jazda. Tylko przedzwonić który pin gdzie
    idzie. Spróbuję! Poczekać musze jeszcze moment bo programator z aliexpresu leci.

    No, te "pozostałe pamięci" kluczowe, bo jeszcze jakiś RAM musi być - inaczej jak
    pójdzie 12V na /OE, czyli /RD, to zrobią się dymistory (zabiłem tak porty równoległe
    w dwóch komputerach - w jednym piny umierały pojedynczo, trzeba było robić - a potem
    przelutowywać - przejściówkę i przekompilować uisp, w drugim czwórkami, niczym
    żołnierze z Westerplatte - i śliczną mikrą przetworniczkę do FT810 odparowałem - a i
    on umarł).
    Jak to będzie załatwione to kabel najlepiej zrobić z dwóch podstawek - DIL40 do
    urządzenia i DIL28 do programatora - żeby nie popsuć podstawki pod Z80 wciskaniem
    pinów.

  • 23. Data: 2022-06-10 11:40:58
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 09.06.2022 o 21:20, Zbych pisze:

> [...]
    > Teraz wygodniej byłoby to zrobić odsysaczem ze zintegrowaną grzałką.
    >
    > I tak jak radził Jarek - spróbuj z igłą do zastrzyków o odpowiedniej

    Jak jedna sztuka to możesz się pobawić.

    Jak więcej to :

    https://www.renex.pl/artykuly-prasowe/rozlutownica-d
    en-on-sc700z/

    lub jakiś klon

    Szukaj pod hasłem rozlutownica do elementów przewlekanych

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 24. Data: 2022-06-10 15:24:26
    Od: Zbych <z...@s...com>

    On 10.06.2022 11:40, Adam Górski wrote:

    > Jak jedna sztuka to możesz się pobawić.

    A ktoś w ogóle wspominał o więcej niż 1 szt.?

  • 25. Data: 2022-06-10 15:48:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.06.2022 18:08, Piotr C wrote:
    > Tam są przelotki i raczej odsysarką nie oczyszczę tak z cyny żeby 28 pinów wyszło
    gładko.

    Marudzisz. Na YT taki jeden lutuje ręcznie, połamane wielowarstwowe PCB
    i z uśmiechem pokazuje całą operację ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2022-06-10 17:22:27
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > A ktoś w ogóle wspominał o więcej niż 1 szt.?

    A ktoś powiedział że nie ?

  • 27. Data: 2022-06-10 18:24:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.06.2022 o 11:40, Adam Górski pisze:

    > Jak jedna sztuka to możesz się pobawić.

> [...]

    Na pewno pomaga, ale nie przeceniał bym tej rozlutownicy.
    Bardzo rzadko jej używam, można powiedzieć że wtedy jak chcę mieć czyste
    ładne PCB przy wylutach, bo jednak odrzut ręcznego odsysacza pozostawia
    często ślady na PCB. W trudnych przypadkach jednak nie jest ona
    lekarstwem, trzeba kombinować.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2022-06-10 22:17:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Górski wrote on 10.06.2022 17:22:

    > A ktoś powiedział że nie ?

    Czyżbyś podejrzewał Piotra o hurtowe przerabianie starych amerykańskich
    budek telefonicznych?

  • 29. Data: 2022-06-10 22:19:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 10 czerwca 2022 o 17:22:55 UTC+2 Adam Górski napisał(a):

    > A ktoś powiedział że nie ?

    Jak jedna sztuka, to należy koledze przypomnieć, mimo że może wiedzieć, aby najpierw
    poćwiczył na czymś innym.
    Doświadczenie to coś, co zdobywamy zaraz po tym, gdy jest potrzebne...

  • 30. Data: 2022-06-10 22:21:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 10 czerwca 2022 o 22:17:11 UTC+2 Zbych napisał(a):

    > Czyżbyś podejrzewał Piotra o hurtowe przerabianie starych amerykańskich
    > budek telefonicznych?

    Przecież jakoś trzeba się z matrixa wydostawać!
    Nowojorczycy utknęli na stałe - właśnie zdemontowano ostatnią budkę na Manhattanie.
    Hmm, w DC też już chyba nie ma...