  • 11. Data: 2020-09-06 16:20:56
    Temat: Re: Prostownik 15A
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 września 2020 o 16:03:34 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Dnia Sun, 6 Sep 2020 06:49:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Jak ktos kupuje prostownik 15A, to raczej nie po to, zeby 150Ah
    > akumulator ladowac 40h ...
    > Wiec dlatego ujawnia prawde o tych oszukanych prostownikach ?
    >
    > J.
    Zauważ że on nie powiedział że takie prostowniki jak testował niszczą akumulatory.
    One się wyłączają, długo lądują a o tym że są nieodpowiednie dla akumulatorów
    rozruchowych ani słowa.

  • 12. Data: 2020-09-06 16:44:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 07:20:56 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Zauważ że on nie powiedział że takie prostowniki jak testował
    > niszczą akumulatory. One się wyłączają, długo lądują a o tym że są
    > nieodpowiednie dla akumulatorów rozruchowych ani słowa.

    On raczej zniechecil do ich zakupu.
    Wiec co zrobi klient? Kupi 5A, bo po co przeplacac jesli nie ma
    roznicy, czy kupi prawdziwy 15A ... i ten mu zniszczy akumulator ?

    A poza tym - czy one takie nieodpowiednie?
    150Ah akumulator chyba naladuja, nawet taki 100Ah raczej tez w miare
    poprawnie... bo napiecie powinny miec podobne jak taki "5A".

    J.

  • 13. Data: 2020-09-06 17:04:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 września 2020 o 16:44:05 UTC+2 J.F. napisał(a):
> [...]
    > 150Ah akumulator chyba naladuja, nawet taki 100Ah raczej tez w miare
    > poprawnie... bo napiecie powinny miec podobne jak taki "5A".

    Polska to wolny kraj i w kwestii ładowania akumulatorów możesz mieć swoje zdanie,
    niekoniecznie zbieżne z moim.

  • 14. Data: 2020-09-06 17:28:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, September 6, 2020, 4:11:27 PM, you wrote:

    > A tu mamy jakies wielorazowe.
    > No chyba ze nie zauwazylem stosownego zabezpieczenia ...

    W prostownikach zazwyczaj są PTC, zewnętrzne. Myślałem, że pytasz
    ogólnie. Swoją drogą - bardzo się dziwię, że nie znalazł się ani jeden
    odważny producent impulsowych zasilaczy...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2020-09-06 18:25:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 17:28:29 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > W prostownikach zazwyczaj są PTC, zewnętrzne. Myślałem, że pytasz
    > ogólnie.

    No wlasnie te male ogolne to jakies jednorazowe mi sie pamietaly,
    a tu wyraznie praca przerywana sie wytwarza.

    PTC pod napieciem by sie wlaczyly po ostygnieciu trafa ?

    >Swoją drogą - bardzo się dziwię, że nie znalazł się ani jeden
    > odważny producent impulsowych zasilaczy...

    sie znalazl - Lidl, biedronka. Oni tam nawet pozytywnie pisza o jakims
    chinczyku, Foxusr. Z cena 70zl trudno konkurowac.

    Chyba, ze w klasie 15A ... sa i takie - w cenie od ~200 do 1000 zl.

    J.

  • 16. Data: 2020-09-06 18:31:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 08:04:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Polska to wolny kraj i w kwestii ładowania akumulatorów możesz mieć swoje zdanie,
    niekoniecznie zbieżne z moim.

    Ale czego sie boisz - ze 15A to za duzo, czy ze "zwykly prostownik"
    zniszczy akumulator ?

    W 12h nie zniszczy, zreszta jak widac - te typy to i w 48h mialyby
    problem - ale z aku 150Ah.

    Na tym kanale wyznaja strategie "akumulator laduje sie do gestosci
    elektrolitu 1.28" i twierdza, nie bez racji, "14V nie zrobi gestosci".

    J.

  • 17. Data: 2020-09-06 19:57:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 września 2020 o 18:31:58 UTC+2 J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Na tym kanale wyznaja strategie "akumulator laduje sie do gestosci
    > elektrolitu 1.28" i twierdza, nie bez racji, "14V nie zrobi gestosci".

    Znasz moje zdanie co do ładowania akumulatora rozruchowego. Jeśli pisze o tym jak
    ładować to żeby ostrzec nieświadomych przed szamanami porównywalnymi z tymi od
    płaskiej Ziemi. Jak dla mnie to każdy może swój akumulator ładować bezpośrednio z
    gniazdka. Dla mnie wiarygodność sprzedawcy akumulatorów w kwestii takiego ładowania
    akumulatora żeby wystarczył na jak najdłużej to fikcja. Tak wiem. Metody ładowania o
    jakich tam mówi są zbieżne z opisanymi w książce z 1958 roku i dlatego muszą być w
    2020 roku prawdziwe i jedyne.

  • 18. Data: 2020-09-06 20:29:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 10:57:55 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Znasz moje zdanie co do ładowania akumulatora rozruchowego. Jeśli

    No coz, jak widac tytulowe prostowniki to w czasie 24h akumulatora nie
    zniszcza, a nawet nie naladuja :-(
    No dobra - jak ktos sobie kupi taki prostownik do swojego 50Ah aku,
    ktory w dodatku byl naladowany, i jeszcze zostawi dla pewnosci na dwa
    dni ... a i tak raczej nie uszkodzi.

> [...]
    > mnie wiarygodność sprzedawcy akumulatorów w kwestii takiego
    > ładowania akumulatora żeby wystarczył na jak najdłużej to fikcja.

    Z drugiej strony ... jak padnie na gwarancji, to koszt.

    > Tak wiem. Metody ładowania o jakich tam mówi są zbieżne z opisanymi
    > w książce z 1958 roku i dlatego muszą być w 2020 roku prawdziwe i
    > jedyne.

    Trudno powiedziec, na ile sie technologia zmienila.
    A producenci akumulatorow trakcyjnych ciagle powtarzaja te ksiazki -
    im powinno zalezec na sredniej zywotnosci - jak padnie za szybko, to
    klient przyjdzie z gwarancja, albo przerzuci sie na inna firme ...

    J.

  • 19. Data: 2020-09-06 20:41:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 września 2020 o 20:29:32 UTC+2 J.F. napisał(a):
> [...]
    > im powinno zalezec na sredniej zywotnosci - jak padnie za szybko, to
    > klient przyjdzie z gwarancja, albo przerzuci sie na inna firme ...

    Dlaczego do wątku o akumulatorze rozruchowym mieszasz trakcyjny? Dla mnie nie ma
    żadnego problemu jak ktoś wie ode mnie jak ładować akumulator w samochodzie i ładuje
    go tak jak inni radzą. Ile razy mam napisać że w przypadku ładowania akumulatora
    rozruchowego należy mu zapewnić warunki takie jakie zapewnił konstruktor w czasie
    ladowania w samochodzie.

  • 20. Data: 2020-09-07 02:43:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 11:41:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Dlaczego do wątku o akumulatorze rozruchowym mieszasz trakcyjny?

    IMO - co jest dobre dla trakcyjnego nie zaszkodzi tez rozruchowemu.

> [...]
    > mam napisać że w przypadku ładowania akumulatora rozruchowego
    > należy mu zapewnić warunki takie jakie zapewnił konstruktor w

    Konstruktor samochodu raczej nie mial wyboru - zrobil jak mogl, a nie
    najlepiej. Co najwyzej mogl dobrac oprymalne napiecie.

    Teraz ponoc sa ambitniejsze algorytmy w samochodzie ... i to juz nie
    jest stale napiecie ...

    J.