  • 81. Data: 2019-10-22 13:45:17
    Temat: Re: Przejście dla pieszych. Ma obowiązek zwolnić nawet do 0,001 km/h.
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Oct 2019 06:50:27 +0200, BronkL napisał(a):

    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Podstawowym obowiązkiem kierowcy jest zwolnienie.
    > Ma obowiązek zwolnić nawet do 0,001 km/h

    Bzdura.

    > jezeli wymaga
    > tego bezpieczeństwo pieszego, lub rowerzysty.
    >
    > Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
    > Par. 47
    > 4. Kierujacy pojazdem zbliżajacy si?? do miejsca
    > oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiazany
    > zmniejszyc prędkość tak, aby nie narazic na niebezpiecze?two
    > pieszych lub rowerzystow znajdujacych
    > si?? w tych miejscach lub na nie wchodzacych lub
    > wjeżdżajacych.

    Co do pieszych...

    Wchodzących... w rzeczy samej,
    a nie zbliżających się do przejścia.

    Wchodzących... a nie dokonujących wtargnięcia
    pod nadjeżdżający samochód.

  • 82. Data: 2019-10-22 14:17:30
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 22, 2019 at 1:33:01 PM UTC+2, Kviat wrote:

    > Ale taka argumentacja nie jest logiczna.
    >
    > "facet zdazyl zauwazyc, (...) A wystarczylo, zeby ona tez popatrzyla"
    >
    > To się kupy nie trzyma. Może być miliard powodów dlaczego nie zauważyła.
    > Może przez jezdnię przechodzi z facetem, bo sama ma słaby wzrok? Może
    > wracać od lekarza z opaską na oczach i dlatego przechodzi z facetem.
    > Może facet przeprowadzać niewidomą staruszkę przez jezdnię i on zauważy,
    > a ona nie. I co teraz? Pretensje do niewidomej staruszki, że też nie
    > popatrzała?

    Moze byc i kilka miliardow potencjalnych powodow, ale nie zmienia to faktu, iz
    najczestszy jest taki, ze piesi zamiast patrzec na droge i myslec leza jak barany,
    czesto jeszcze wpatrzeni w smartfona :(
    Co z tego, ze maja pierwszenstwo? Zdrowia, zycia nikt im nie zwroci...

  • 83. Data: 2019-10-22 14:50:50
    Temat: Re: Przejście dla pieszych.
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Moze byc i kilka miliardow potencjalnych powodow, ale nie zmienia to
    > faktu, iz najczestszy jest taki, ze piesi zamiast patrzec na droge i
    > myslec leza jak barany, czesto jeszcze wpatrzeni w smartfona :(

    Widziałem takich co mi wygrażali, lub wrzeszczeli, bo wg nich
    powinienem się zatrzymać, bo oni stali na chodniku przy przejściu,
    a za mną nikt nie jechał.

  • 84. Data: 2019-10-22 15:07:31
    Od: Kviat

    W dniu 22.10.2019 o 14:17, WS pisze:

    > Moze byc i kilka miliardow potencjalnych powodow, ale nie zmienia to faktu, iz
    najczestszy jest taki, ze piesi zamiast patrzec na droge i myslec leza jak barany,
    czesto jeszcze wpatrzeni w smartfona :(

    No nie jest najczęstszy. Nie można przeczyć faktom. Najczęstszym
    potencjalnym powodem jest nadmierna prędkość kierowców.
    Już raz wklejałem:
    https://oko.press/pedzacy-kierowca-staranowal-piesze
    go-na-pasach-piesi-na-polskich-ulicach-nie-sa-bezpie
    czni/

    "Badacze ITS dowiedli, że zdecydowana większość kierowców przekracza
    prędkość, gdy zbliża się do pasów. W terenie zabudowanym to 85 proc.,
    poza nim - aż 90 proc.

    (tabelka zachowania kierowców w rejonie przejść dla pieszych 2015/2018)

    Zarejestrowano natomiast znikomą liczbę wtargnięć na jezdnię, czyli
    zachowania zmuszającego kierowcę do gwałtownego hamowania - to zaledwie
    0,43 proc. badanych.

    Wbrew często podnoszonym argumentom problem ,,wpatrzenia w smartfony"
    jest marginalny. 5 proc. badanych rozmawiało przez telefon przy
    przechodzeniu przez jezdnię, ale zaledwie 1 proc. miało w uszach
    słuchawki lub pisało wiadomości." "

    > Co z tego, ze maja pierwszenstwo? Zdrowia, zycia nikt im nie zwroci...

    To z tego, że najczęstszą przyczyną wypadków na przejściach dla pieszych
    nie jest pierwszeństwo pieszych, lecz nadmierna prędkość kierowców przed
    i na przejściach dla pieszych.
    Logika podpowiada, że powinno się eliminować przyczyny wypadków, a nie
    czepiać się pieszych.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 85. Data: 2019-10-22 15:21:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 22, 2019 at 3:07:33 PM UTC+2, Kviat wrote:

    > No nie jest najczęstszy. Nie można przeczyć faktom. Najczęstszym
    > potencjalnym powodem jest nadmierna prędkość kierowców.

    e... umie czytac ze zrozumieniem? ;)
    Nie twierdze, ze kierowca nie jest winny, w sensie prawnym jest w 100%, uwazam tylko,
    ze ci ludzie, co bezsensownie wlaza pod kola maja nie wiecej rozumu niz kierowcy,
    ktorzy w nich wjezdzaja... Po prostu do zaistnienia takiego wypadku potrzebna jest
    skrajna nieuwaga obu stron! W statystykach sadowych i policyjnych laduje tylko
    kierowca jako jedyny sprawca, co nie zmienia sytuacji, ze w 99,99% pieszy mogl
    zdarzenia uniknac wykazujac sie IQ troche wyzszym od ameby :(

  • 86. Data: 2019-10-22 15:36:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Oct 2019 06:21:52 -0700 (PDT), WS

    > co nie zmienia sytuacji, ze w 99,99% pieszy mogl zdarzenia
    > uniknac wykazujac sie IQ troche wyzszym od ameby :(

    Dlatego jak puszczam dziecko samopas, to (od lat) wbijam do głowy, że ma
    poczekać aż pojazdy na wszystkich pasach się zatrzymają, a jak się
    zatrzymają, to ma się jeszcze upewniać za każdym pojazdem, czy jakiś
    pedalarz czy inny motór nie postanowi sobie śmignąć pomiędzy. I jak patrzę
    czasem z ukrycia to jest to juz dosyć mocno utrwalone. Ale to są już lata
    wbijania do głowy, w tym ma też udział wizualnej narracji pod postacią
    filmów z potrąceń.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 87. Data: 2019-10-22 15:48:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-22, WS <L...@c...pl> wrote:

> [...]
    > policyjnych laduje tylko kierowca jako jedyny sprawca, co nie zmienia
    > sytuacji, ze w 99,99% pieszy mogl zdarzenia uniknac wykazujac sie IQ

    Ale zrozum tez proszę, że Twoja (i moja zresztą, bo też tak mam)
    paranoja nie jest normą i są pewne tej paranoi granice. Blisko 99.9999%*
    wypadków drogowych dałoby się uniknąć nie wychodząc z domu. Nie rób z
    ludzi debili, bo spodziewali, że nikt ich nie zabije na przejściu dla
    pieszych.

    *) te 0.0001% to babka, którą ostatnio dziabneła uderzona przez samochód
    latarnia. Babka była na pierwszym pietrze w swoim domu.

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2019-10-22 16:01:14
    Od: Kviat

    W dniu 22.10.2019 o 15:21, WS pisze:

    > e... umie czytac ze zrozumieniem? ;)

    Tak :)

    > Nie twierdze, ze kierowca nie jest winny, w sensie prawnym jest w 100%, uwazam
    tylko, ze ci ludzie, co bezsensownie wlaza pod kola maja nie wiecej rozumu niz
    kierowcy, ktorzy w nich wjezdzaja...

    Ale napisałeś, że to najczęstsza przyczyna...
    Nie twierdzę, że w ogóle nie ma takich pieszych, którzy wskakują pod
    koła. Dowody pokazują, że to margines na poziomie pół procenta.

    Z tego co napisałeś powyżej wynika, że brak rozumu wykazuje 85-90%
    kierowców, a jedynie 0,43% pieszych.
    To która grupa powinna być bardziej dyscyplinowana?

    > Po prostu do zaistnienia takiego wypadku potrzebna jest skrajna nieuwaga obu stron!

    No jednak nie. Statystyka i sądy twierdzą inaczej.

    > W statystykach sadowych i policyjnych laduje tylko kierowca jako jedyny sprawca,

    O to to właśnie :)
    Nie bez powodu tak jest.

    > co nie zmienia sytuacji, ze w 99,99% pieszy mogl zdarzenia uniknac wykazujac sie IQ
    troche wyzszym od ameby :(

    Badania pokazują, że taki wniosek dotyczy kierowców, a nie pieszych.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 89. Data: 2019-10-22 16:22:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 08:53, WS pisze:

    > Odwracasz kota ogonem, wystarczy, ze stanie 2-3 rzedy samochodow i dalej widzisz,
    czy ktos zapieprza, czy nie. Nawet jak wyjedzie gdzies szybko zza zakretu, to zacznie
    hamowac, zatrzyma sie na stojacych...

    Nie no super rada - czekaj aż będzie trzysta metrów dookoła pusto, albo
    stoją trzy rzędy samochodów w charakterze zapory przeciwczołgowej - co
    to jest madmax IV?

    > Daleko nie szukac - opisywany wypadek: facet zdazyl zauwazyc, ze merc jedzie, ze
    raczej nie zdazy zahamowac/nie hamuje, zdazyl zatrzymac zone z dzieckiem, niestety
    jemu juz braklo czasu. A wystarczylo, zeby ona tez popatrzyla...

    Wysatrczyłoby, żeby nie wychodzili z domu. Albo żeby debil nie omijał na
    pasach.

    --
    Shrek

  • 90. Data: 2019-10-22 16:22:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 12:11, WS pisze:

    > Jak nie bylo przepisow "chroniacych" pieszych typu pierwszentwo na przejsciu to nie
    lezli jak idioci pod kola :(

    kiedy ostatnio nie było?

    --
    Shrek