  • 11. Data: 2021-03-29 23:36:12
    Temat: Re: Przekaźnik do rozłączania ethernetu
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2021 19:49:11 +0200, Andrzej W. napisał(a):

    > Przekaźniki sygnałowe to chyba najczystszy sposób rozwiązanie tego
    > problemu i myślę, że i 1Gb tym obsłużysz.
    > Oczywiście takich przekaźników nie kupisz w każdym sklepie z
    > przekaźnikami ale je jak troszkę poszukasz to znajdziesz.

    Czyli raczej zostaje dłubanie od zera i na gotowca typu przekaźnik i dwa
    gniazda RJ45 nie ma co liczyć?
    www.kolejnafoto.pl

    Avast.

  • 12. Data: 2021-03-29 23:41:51
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 22:29, Kaczin pisze:

    > Jakoś mnie nie przekonałeś. Zakładasz, że atakujący to kompletny debil?

    Nie za debila, ale jeśli atakujący nie zna struktury zabezpieczeń to
    działa na ślepo, straci trochę czasu zanim się zorientuje a logi z
    przejętych urządzeń mu w tym nie pomogą bo nie będzie w nich słowa o
    utracie fizycznego połączenia.
    Ja bym był na tyle złośliwy, że nie przecinał był łącza, tylko
    przełączał WAN na jakiegoś starego peceta z kilkoma maszynami
    wirtualnymi o średniej klasie zabezpieczeń by była nadzieja na ich
    złamanie i tak zoptymalizowanego by ledwo ale jakoś to działało.
    Nic tak nie frustruje jak to, że wiesz, że właściwie to już za 5 minut
    przełamiesz te zabezpieczenia ale ten system tak wolno odpowiada...
    Jak się człowiek zafiksuje na zadaniu to przestaje dostrzegać niektóre
    szczegóły.

    --
    AWa.

  • 13. Data: 2021-03-30 00:08:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 23:32, Bad Worm pisze:

    > Takie coś było w planie (odcinanie zasilania tego routera), ale to nie
    > pasuje do wymagań. Musi być fizyczne rozłączenie kabla.

    https://www.youtube.com/watch?v=u9Etvk5CnqM&ab_chann
    el=Make%3A :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 14. Data: 2021-03-30 10:43:19
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    > przełamiesz te zabezpieczenia ale ten system tak wolno odpowiada...
    > Jak się człowiek zafiksuje na zadaniu to przestaje dostrzegać niektóre

    To znana koncepcja pod hasłem Honey Pot.
    M.

  • 15. Data: 2021-03-30 10:44:57
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 29.03.2021 o 23:36, Bad Worm pisze:

    > Czyli raczej zostaje dłubanie od zera i na gotowca typu przekaźnik i dwa
    > gniazda RJ45 nie ma co liczyć?

    Zapytaj w Meditroniku. Może oni coś znają/mają.

    Jak nie to widziałem przekaźniki kontaktronowe z 4 rurkami w 1 cewce.
    Kupisz 2 sztyuki i voila!

    M.

  • 16. Data: 2021-03-30 10:55:01
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29.03.2021 o 18:59, Bad Worm pisze:
> [...]
    > możliwość fizycznego rozpinania połączenia ethernetu (cat 5) pomiędzy
    > routerem a WAN. Miałoby to być zrobione na drodze elektrycznej, czyli w grę
    > wchodzi jakiś przekaźnik ze sterowaniem 24V. Czy ktoś spotkał się z takim
    > ustrojstwem, które by pozwalało na rozłączanie ethernetu (fizycznie, nie
    > logicznie) w elegancki sposób? Mogę dać przekaźniki interfejsowe i
    > przepuścić przez ich styki dwie pary używane w cat 5, ale będzie to
    > nieeleganckie i może spowodować zakłócenia w transmisji. A żeby było
    > trudniej, to ustrojstwo to musi mieć dopuszczenia w branży morskiej i musi

    Kolega musiał wykonać podobne urządzenie z tego samego powodu. Jego
    urządzenie przełączało co 15 minut serwer pocztowy pomiędzy łączem do
    Internetu a LAN-em. LAN był zawsze odcięty od Internetu.
    Zrobił to na zwykłych przekaźnikach i działało dobrze przez kilka lat.

    yabba

  • 17. Data: 2021-03-30 12:00:37
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 30.03.2021 o 10:44, Marvin pisze:
    > Jak nie to widziałem przekaźniki kontaktronowe z 4 rurkami w 1 cewce.
    > Kupisz 2 sztyuki i voila!

    Ja bym jednak poszukał takich z charakterystyką do kilkuset MHz i
    zdefiniowaną impedancją, choć i na zwykłych jakoś zadziała, najwyżej
    trochę pakietów trzeba będzie ponownie przesłać albo sobie sprzęt
    wynegocjuje wolniejsze połączenie.

    --
    AWa.

  • 18. Data: 2021-03-30 12:02:49
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 30.03.2021 o 10:43, Marvin pisze:
    > To znana koncepcja pod hasłem Honey Pot.
    > M.

    Myślisz, że jak na grupie o elektronice rzucił bym "wsadził bym
    honeypota" to było by to zrozumiałe?

    --
    AWa.

  • 19. Data: 2021-03-30 12:08:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/03/2021 17:59, Bad Worm wrote:
> [...]
    > nieeleganckie i może spowodować zakłócenia w transmisji. A żeby było
    > trudniej, to ustrojstwo to musi mieć dopuszczenia w branży morskiej i musi

    Nie lepiej zainwestowac w IT (i sprzet), ktore wie co robi zamiast bawic
    sie w takie bzdury? Chyba, ze to wynik schizofrenii to wtedy lekarz.

  • 20. Data: 2021-03-30 12:11:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 12:00, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > zdefiniowaną impedancją, choć i na zwykłych jakoś zadziała, najwyżej
    > trochę pakietów trzeba będzie ponownie przesłać albo sobie sprzęt

    Takie skojarzenie...
    A może przepuścić wszystkie pary przez transformatorki i zamiast
    rozłączać to nasycać rdzenie.
    Nie spełnia wymogu fizycznego odłączenia....
    To może rdzenie U rozsuwane...
    P.G.