  • 11. Data: 2023-01-25 16:00:58
    Temat: Re: Przestrojenie telewizora
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 15:25, yabba pisze:

    > Ale to jest zewnętrzny dekoder, którego Autor wątku nie chce.

    Bo w pytaniu otwierającym wątek, widać, że nie rozumie iż potrzeba
    wymiany sprzętu a nie przestrojenia.

    > Szkoda, że nie ma opcji zamiany pilota w drugą stronę. Czyli to dekoder
    > uczy się kodów pilota od TV: Ch+, Ch- itp.

    Oczywiście, że jest :)

    > Istnieje teoretyczna możliwość podmiany płyty głównej na nową wersję,
    > ale ona zawsze będzie nieopłacalna ekonomicznie.

    Sądząc ze zmian sprzętowych nawet w ciągu roku, tej samej marki,
    producenci "dbają" o to, żeby coś nie pasowało i taka podmiana
    generalnie jest upierdliwa :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-01-25 16:04:41
    Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 15:56, heby pisze:

    > A kiedy by przydałobysię? Jakiś kraj przechodził w Europie z PAL na
    > SECAM czy coś?

    Gdyby od początku producenci TV poszli hurtem w budowę TV tak jak jest
    to w kompie, przez jakiś czas wymieniałoby się "płytki" i tyle.

    Niektóre modele TV pozwalały na takie zabiegi ale to było dawno temu.

    W końcu nawet w kompach zabrali AGP, ISA, PCI, LPT itd.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-01-25 16:07:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Jan 2023 15:56:47 +0100, heby wrote:

    > A kiedy by przydałobysię? Jakiś kraj przechodził w Europie z PAL na
    > SECAM czy coś?

    Kiedys widac mieli obywatela (podatnika, wyborce) w wiekszym
    powazaniu, i nie zmieniali standardu co kilka lat :-)

    Fakt, ze TV byly relatywnie drozsze, i a szalonego postepu nie bylo,
    ze po paru latach TV dwa razy wiekszy ...

    J.

  • 14. Data: 2023-01-25 16:24:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 16:07, J.F pisze:

    > Kiedys widac mieli obywatela (podatnika, wyborce) w wiekszym
    > powazaniu, i nie zmieniali standardu co kilka lat :-)

    Nawet nie o to chodziło. Stare TV miały żywot 3-5 lat bo zdychał
    kineskop, nie pisząc już o WN więc kupowano całe TV z powodu starości a
    nie zmian technologicznych.

    > Fakt, ze TV byly relatywnie drozsze, i a szalonego postepu nie bylo,
    > ze po paru latach TV dwa razy wiekszy ...

    Teraz TV potrafi "żyć" bez problemu 15 lat bez usterki, więc trzeba było
    wymyślić zmiany technologiczne, które poniekąd zmuszają do zakupu nowego
    TV, co spowodowało znaczną utylizację miniaturowych/przenośnych TV bo
    dekodera albo nie podłączysz albo jest tej samej wielkości co TV.

    ...forma dodatkowych dekoderów nie jest w ogóle "na rękę" producentom TV.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-01-25 16:49:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Jan 2023 16:24:11 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Nawet nie o to chodziło. Stare TV miały żywot 3-5 lat bo zdychał

    Raczej 10-20.
    Do tej pory zresztą uzywam CRT :-)

    > kineskop, nie pisząc już o WN więc kupowano całe TV z powodu starości a
    > nie zmian technologicznych.

    Moj sie dopomina wymiany kondensatorow, ale az tak to mi sie nie chce
    o niego dbac :-)

    > Teraz TV potrafi "żyć" bez problemu 15 lat bez usterki, więc trzeba było
    > wymyślić zmiany technologiczne, które poniekąd zmuszają do zakupu nowego

    Toshiba plaska padla gdzies po 10. Pewnie daloby sie naprawic,
    bo tylko podswietlenie, ale ... nie jest T2.

    > TV, co spowodowało znaczną utylizację miniaturowych/przenośnych TV bo
    > dekodera albo nie podłączysz albo jest tej samej wielkości co TV.

    A sa jeszcze małe TV?
    Moze zapotrzebowanie sie skonczylo?

    > ...forma dodatkowych dekoderów nie jest w ogóle "na rękę" producentom TV.

    Ale na razie wspolpracuja.
    A "T2" jest znacznie lepszy niz starszy standard, wiec moze to i
    obiektywny czynnik.

    Tzn wladza chce na koncesjach zarobic, skoro na abonamencie sie nie da
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2023-01-25 16:51:01
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Kiedys widac mieli obywatela (podatnika, wyborce) w wiekszym
    > powazaniu, i nie zmieniali standardu co kilka lat :-)

    2 kanały kiedyś vs dziś brak pasma.
    Jeszcze nadają w dwóch polaryzacjach.

    mr. Lord
    > więc trzeba było
    > wymyślić zmiany technologiczne, które poniekąd zmuszają do zakupu nowego
    > TV, co spowodowało znaczną utylizację miniaturowych/przenośnych TV

    Lubię teorie spiskowe jednak kika lat temu głośno było w europce
    o zawalonych śmietnikach telewizorami. Ludkowie zwyczajne czmychnęli
    w strone LCD, pozbywali się sprzętu ze względu na modę.

    Dziś rządowe klepią częściej o zapchanych pasmach.
    Zdaje się powołali jakąś spółkę aby coś zrobino w temacie.

  • 17. Data: 2023-01-25 16:52:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 16:04, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Gdyby od początku producenci TV poszli hurtem w budowę TV tak jak jest
    > to w kompie, przez jakiś czas wymieniałoby się "płytki" i tyle.

    Ale po co? Co się stało w standardzie nadawania istotnego w czasach
    kiedy Nokia robiła telewizory kineskopowe, że wymagało to
    zaprojektowania wymiennego dekodera?

    > Niektóre modele TV pozwalały na takie zabiegi ale to było dawno temu.

    A po co?

    > W końcu nawet w kompach zabrali AGP, ISA, PCI, LPT itd.

    Zabrali też korbę z kalkulatorów. Nie uważam tego za specjalnie złe.

  • 18. Data: 2023-01-25 17:06:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 25 stycznia 2023 o 12:38:31 UTC+1 Trybun napisał(a):
> [...]
    > przestrojenia starych telewizorów do standardu DVB T2 no i oczywiście
    > wgrania nowych kodeków aby sprzęt był do użytku bez zewnętrznych
    Jaki kurwa prawny aspekt sprawy? Pojebało cie?

  • 19. Data: 2023-01-25 17:07:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 25 stycznia 2023 o 15:26:03 UTC+1 yabba napisał(a):

> [...]
    >
    > Istnieje teoretyczna możliwość podmiany płyty głównej na nową wersję,
    > ale ona zawsze będzie nieopłacalna ekonomicznie.

    Spytaj sie go dlaczego nie chce?

  • 20. Data: 2023-01-25 17:13:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 16:52, heby pisze:

    > Ale po co? Co się stało w standardzie nadawania istotnego w czasach
    > kiedy Nokia robiła telewizory kineskopowe, że wymagało to
    > zaprojektowania wymiennego dekodera?

    Nie o standard chodzi ale o naprawę/wymianę. Wymieniasz płytkę i działa
    dalej. Wymienisz/podmienisz tuner i też będzie działało, cokolwiek,
    łącznie z prostym zasilaczem. Klepanie wszystkiego na MB bez możliwości
    podmiany to często upierdliwa funkcja.

    > A po co?

    j/w

    > Zabrali też korbę z kalkulatorów. Nie uważam tego za specjalnie złe.

    Nie filozuj :> Mam gdzieś jeszcze od chuja kart AGP, które są znacznie
    lepsze niż zintegrowane i wyrzucę, podobnie jak Soundblaster LIVE
    (obróbka dźwięku cyfrowa w locie) czy inne karty rozszerzeń i w nową
    płytę nie wsadzę a stare zdechną niebawem a mógłbym się wspomóc lepszym
    prockiem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>