  • 21. Data: 2023-01-25 17:40:30
    Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 16:51, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:
    [...]
    > mr. Lord
    >
    > Lubię teorie spiskowe jednak kika lat temu głośno było w europce
    > o zawalonych śmietnikach telewizorami. Ludkowie zwyczajne czmychnęli
    > w strone LCD, pozbywali się sprzętu ze względu na modę.

    Ja piszę o przenośnych LCD zarówno analogach jak i DVB-T :>
    Poszły na śmietnik historii.

    > Dziś rządowe klepią częściej o zapchanych pasmach.
    > Zdaje się powołali jakąś spółkę aby coś zrobino w temacie.

    Pasma jeszcze wystarczy prawie na drugie tyle co jest obecnie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-01-25 18:01:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 17:13, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Nie o standard chodzi ale o naprawę/wymianę.

    Włodzimiesz napisał:

    "Cel był szczytny: nie wymieniać całego TV w razie wprowadzenia nowego".

    Z tym dyskutuje, a nie z łatwością serwisowania, która jest oczywista i
    niepotrzebna.

    > Wymieniasz płytkę i działa
    > dalej. Wymienisz/podmienisz tuner i też będzie działało, cokolwiek,
    > łącznie z prostym zasilaczem. Klepanie wszystkiego na MB bez możliwości
    > podmiany to często upierdliwa funkcja.

    Jest tania.

    > Nie filozuj :> Mam gdzieś jeszcze od chuja kart AGP, które są znacznie
    > lepsze niż zintegrowane

    Jesteś tego 100% pewny, czy tylko Ci się wydaje? Bo wiesz, to niezwykle
    łatwo sprawdzić.

    > i wyrzucę, podobnie jak Soundblaster LIVE
    > (obróbka dźwięku cyfrowa w locie)

    I naprawdę tego używasz? Wiesz, że współczesne CPU z palcem w... drutach
    mogą obrabiać znacznie bardziej skomplikowane rzeczy niż Pentium II z
    czasów Live!, co było powodem istnienia Live!?

    Jesteś solistą discopolo, że realtime processing z Casio na Korga jest
    ciągle przydatny?

    > czy inne karty rozszerzeń i w nową
    > płytę nie wsadzę a stare zdechną niebawem a mógłbym się wspomóc lepszym
    > prockiem.

    Nie doceniasz nowych rzeczy jakie dostajesz z postępem. Karty ISA, LPT,
    COM itd to *guano*. Wtedy też.

  • 23. Data: 2023-01-25 18:20:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 15:36, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > łatwiej i szybciej naprawć TV poprzez
    > wymianę uszkodzonego modułu.

    Miałem "modułowego Grundiga". Nie pamiętam modelu, był już stary w 2000
    roku. Duży, niemiecki, zbudowany jak czołg, w środku przełaczanie
    kanałów na chyba stycznikach, sądząc po odgłosie kłapania kotwicami.

    W środku karty na szynach, jak w maszynie do produkcji V2. Ochylanie
    pionowe osobno, poziome osobno, wzmacniacze osobno, tuner osobno itd itp.

    Bardzo ładne i naprawdę solidne, prawdziwna niemiecka robota jakiegoś
    projektanta od u-bootów.

    Naprawa polegała głównie na tym, że:
    1) miałeś moduł na podmianę i fajrant
    2) klnęło się przez kilka godzin, starajac się dojść z miernikiem w
    ciasną szczelinę między płytkami, aby cokolwiek zdiagnozować. Płytek
    miejscami nie dało się zmienić, więc w moim przypadku, kiedy padło
    odchylanie pionowe, spędziłem tam z godzinę a zakończyło się na
    wyjmowaniu karty, lutowaniu drutów do miernika, wkładaniu i odpalaniu z
    15 razy, co w normalnym tv zrobione bylo by w minutę.

    Tak że było to bardzo dobry design do naprawy. Jak miałeś części
    zamienne. Inaczej to była przygoda.

    Nie twierdzę, że to tak miało wyglądać w Nokii, bo można to zrobić
    lepiej. Ale to co zrobił Grundig, to było grube przegięcie i policzek w
    strone serwisów.

  • 24. Data: 2023-01-25 18:20:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Włodzimierz pisze się inaczej :>

    > "Cel był szczytny: nie wymieniać całego TV w razie wprowadzenia nowego".
    >
    > Z tym dyskutuje, a nie z łatwością serwisowania, która jest oczywista i
    > niepotrzebna.

    > Jest tania.

    Nie taka tania i nie tańsza niż moduł.

    > Jesteś tego 100% pewny, czy tylko Ci się wydaje? Bo wiesz, to niezwykle
    > łatwo sprawdzić.

    Jestem pewien. Mam kilka dobrych kart 'Gamingowych AGP' i na pewno mają
    lepszą akcelerację niż integra :>

    > I naprawdę tego używasz? Wiesz, że współczesne CPU z palcem w... drutach
    > mogą obrabiać znacznie bardziej skomplikowane rzeczy niż Pentium II z
    > czasów Live!, co było powodem istnienia Live!?

    W czasie rzeczywistym na MB, bez udziału zapisu? Z dźwięku analogowego?
    Możesz wskazać?

    Jak zwykle jesteś w mylnym błędzie :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-01-25 18:36:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 18:20, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Włodzimierz pisze się inaczej :>

    Za co serdecznie Włodzimierza przepraszam.

    > Nie taka tania i nie tańsza niż moduł.

    Modłu wymaga złącz. W dodaku dobrej jakości. Te złącza są wielokrotnie
    trudniejsze i droższe w produkcji, niż następne 2dm2 płyki. Do tego
    stopnia, że położyły cały przemysł RTV w PRL. W zasadzie problem
    wyprodukowania sensownego złącza wymusił druciarnę w prawie każdym
    urządzeniu z tego okresu produkcji PL i wielu zachodnich, tnących koszty.

    > Jestem pewien. Mam kilka dobrych kart 'Gamingowych AGP' i na pewno mają
    > lepszą akcelerację niż integra :>

    Na pewno masz jakieś konkretne pomiary. Możesz wskazać konkretne modele?

    Może idźmy z grubej rury:
    Naszybszą kartą gfx na rynku, z AGP, był podobno Radeon 38xx.

    No to masz porównanie z integrą:

    https://gpu.userbenchmark.com/Compare/ATI-Radeon-HD-
    3870-vs-AMD-RX-Vega-11-Ryzen-iGPU/m7879vsm401440

    Tu masz 5-letnią integrę z Intela o bardzo kiepskich parametrach:

    https://gpu.userbenchmark.com/Compare/ATI-Radeon-HD-
    3870-vs-Intel--Iris-Plus-650-Mobile-Kaby-Lake/m7879v
    sm367939

    Innymi słowy bredzicie, towarzyszu, albo macie, towarzyszu, jakieś
    magiczne karty RTX4090 na AGP. Co nie jest niemożliwe, wyobraźnia nie
    zna granic.

    > W czasie rzeczywistym na MB, bez udziału zapisu? Z dźwięku analogowego?
    > Możesz wskazać?

    https://youtu.be/_JMMDX4AL3Y

    https://www.voicemod.net/

    I dziesiątki innych.

    > Jak zwykle jesteś w mylnym błędzie :]

    Niestety, jako nie tylko uzytkownik, ale i wytwórca niektórych
    "urządzeń" wpinanych w te dziury, mam niejakie pojęcie, jak strasznie
    dziadowkie to technologie. Przykro mi.

  • 26. Data: 2023-01-25 18:56:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Jan 2023 18:20:22 +0100, heby wrote:

> [...]
    > pionowe osobno, poziome osobno, wzmacniacze osobno, tuner osobno itd itp.
    >
    > Bardzo ładne i naprawdę solidne, prawdziwna niemiecka robota jakiegoś

    Jak siegam pamiecia, to wydaje mi sie, ze i Jowisz mial moduły.
    Ale czy nie wlutowane?

    Koniecznosc taka, bo sie na jednej poziomej plycie nie miescilo?

    Potem weszly lepsze uklady scalone i sie miescilo.

> [...]
    > 15 razy, co w normalnym tv zrobione bylo by w minutę.
    >
    > Tak że było to bardzo dobry design do naprawy. Jak miałeś części

    No coz - bo telewizor maja naprawiac fachowcy z serwisu.
    Inaczej sie nie oplaca.
    A jak potanialy, to sie w ogole nie oplaca :-(

    J.

  • 27. Data: 2023-01-25 19:07:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 18:36, heby pisze:

> [...]
    > wyprodukowania sensownego złącza wymusił druciarnę w prawie każdym
    > urządzeniu z tego okresu produkcji PL i wielu zachodnich, tnących koszty.

    A wystarczyły by wtyki/kable. Zastępstwo łącza w MB a nadal modułowo, co
    też się robiło z powodzeniem.

> [...]
    >
    > Innymi słowy bredzicie, towarzyszu, albo macie, towarzyszu, jakieś
    > magiczne karty RTX4090 na AGP. Co nie jest niemożliwe, wyobraźnia nie

    Bredzicie straszliwie kolego. Mam na myśli bardzo podłą integrę Intela,
    która dominuje w większości tanich MB do dzisiaj i brak łącza AGP to
    jakaś porażka bo spokojnie można by wsadzić coś, co jest lepsze, leży i
    się kurzy ale nie można.
    Jprdl, do Ciebie to trzeba pisać z poziomu przedszkola :>

    > https://youtu.be/_JMMDX4AL3Y
    >
    > https://www.voicemod.net/
    >
    > I dziesiątki innych.

    Próbowałem. To zupełnie nie to samo. Ty nie próbowałeś i stąd masz braki
    w doświadczeniu :)

    > Niestety, jako nie tylko uzytkownik, ale i wytwórca niektórych
    > "urządzeń" wpinanych w te dziury, mam niejakie pojęcie, jak strasznie
    > dziadowkie to technologie. Przykro mi.

    Może i dziadkowe ale zapominasz przede wszystkim, że przy braku
    omawianych złączy, wiele peryferii nie zadziała a są one nadal sprawne i
    dobre i tu jest clou problemu. Ok, wiele można zastąpić i wyjebać
    kasiorę a stare wywalić. Jaki jest jednak sens wywalania kasiory przez
    "zmuszanie"? I tego raczej nie rozumiesz...działało tyle lat bez
    problemu a tu nagle MB padła a nowa już nie pasuje do układu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-01-25 19:25:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 18:36, heby pisze:

    > Może idźmy z grubej rury:
    > Naszybszą kartą gfx na rynku, z AGP, był podobno Radeon 38xx.
    >
    > No to masz porównanie z integrą:

    A tak w ogóle, to zapomniałem, że rozmawiam z Nerdem/Linusiem, który nie
    pykał w dobre i wymagające gierki z obsługą DirectX na Windowsach,
    tworzone pod te karty :)

    Generalnie, nie ma tematu, bo nie widzę sensu:)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-01-25 19:40:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 19:07, LordBluzg(R)?? wrote:
    > A wystarczyły by wtyki/kable. Zastępstwo łącza w MB a nadal modułowo, co
    > też się robiło z powodzeniem.

    Te wtyki/kable były niewykonalne w PRL w jakiejkolwiek postaci będącej
    trwałą. Być może wojsko miało lepiej, ale na rynek suwerena, nawet
    głupie złacze na kabel, było poza zasięgiem. Dlatego w dowolnym
    magnetofonie PRL albo masz złaczki, które zaśniedziały, albo kable
    lutowane wprost wiązkami. To jedna z przyczyn upadku i zacofania naszej
    technologii RTV, ale nie jedyna.

    > Bredzicie straszliwie kolego. Mam na myśli bardzo podłą integrę Intela

    Czyli innymi słowy coś z okolic Core2Duo?

    Nawet podłe grafiki intela z ~5 lat wstecz mają wydajność 3D zbliżoną do
    najszybszych kart AGP. Specialnie wybrałem kiepską aby nie rozstrzelać
    tego AGP na miejscu.

    Bo jeśli masz tak nisko, jak C2D, to nie uważasz, że jednak ludziom
    mającym procesory za więcej niż 1zł z olx należy się nieco szybsze
    złacze, jak na przykłąd PCI-E? Muzea to ważne instytucje kulturalne, ale
    nijak nie powinny być wzorcem postępu.

    > która dominuje w większości tanich MB do dzisiaj

    Nie. Pokazałem Ci, że karta zintegrowana intela, sprzed ~5 lat, ma
    osiągi więcksze od najszybszej AGP na rynku. Zamierzasz znowu negować
    fakty? Te procesory intela nie są już montowane w płytach obecnie,
    obecnie są szybsze. 5-letnia integra Intela wygrywa z najszybszą AGP.
    Zabawne, co?

    > i brak łącza AGP to
    > jakaś porażka bo spokojnie można by wsadzić coś, co jest lepsze, leży i
    > się kurzy ale nie można.

    Nie można:
    1) wydajnosć/moc jest żałosna. Integry mają to samo za 10x mniej wat. W
    dodatku obecnie nawet najtańsze laptopy mają szybszą gfx od najszybszego
    AGP.

    2) te karty nie wspierają niczego, co obecnie jest potrzebne. Od
    DirectX, przez OpenCL po H.265/AV1. Nie pograsz, nie policzysz, nie
    oglądniesz porno.

    3) Większosc z nich nie ma sterowanikow pod współczesne systemy, sporo z
    nich zatrzymało się na Win7.

    Są złomem. Niektóre z nich bedą złomem kolekcjonerskim, ale bardzo
    niewiele. Większosc to złom w kategorii wartości ujemnych, czyli
    będziesz komuś płacił za zezłomowanie.

    Karty te nie mają śladowej wartości do normalnego usera. Znajdujesz je
    obecnie na śmietniku. Gdzieś od 10 lat, jak dobrze kojarzę.

    > Jprdl, do Ciebie to trzeba pisać z poziomu przedszkola :>

    Wystarczy podawać fakty. Fakty są takie, że najszybsza karta AGP jest
    gorsza niż 5-letnia biedaintegra Intela, którą (i lepsze) spotkasz w
    tanich laptopach dla bombelków na półce MM.

    Ciągle czekam na te modele, których jesteś pewny, że są szybsze. Bo to
    musi być coś nieznanego ludzkości. Może być cenne. Może to jakiś
    prototyp RTX4090?

    > Próbowałem. To zupełnie nie to samo. Ty nie próbowałeś i stąd masz braki
    > w doświadczeniu :)

    Zapodaj co próbowałeś, o podobnych mozliwościach, wykorzystujące DSP
    Live!. Aby była jakaś równowaga do "zupełnie nie to samo". Chętnie
    zerknę na inne programy o podobnych możliwościach, wykorzystaujące
    wprost hardware Live! Mogą być na Win98, jesli trzeba.

    > Może i dziadkowe ale zapominasz przede wszystkim, że przy braku
    > omawianych złączy, wiele peryferii nie zadziała a są one nadal sprawne i
    > dobre i tu jest clou problemu.

    Pokaż jedno peryferium, przydatne dzisiaj, używające te złącza.

    Ja zacznę: drukarka typu HP2100. Tylko że do niej jest moduł sieciowy, a
    jesli chcesz retro, to jest przelotka LPT->USB za 20zł u chińczyka.
    Działa, używałem.

    > Ok, wiele można zastąpić i wyjebać
    > kasiorę a stare wywalić. Jaki jest jednak sens wywalania kasiory przez
    > "zmuszanie"?

    Aby nie utknąc przy pendrive 2TB z prędkoscią 115kbit/s. Mogło by się
    okazać, że jeden pornol na miesiąc, to jednak słaby transfer.

    > I tego raczej nie rozumiesz...działało tyle lat bez
    > problemu a tu nagle MB padła a nowa już nie pasuje do układu.

    Jak to działało, to ludzie przerzucali pliki o rozmiarze 1MB zawierające
    Pamelę Anderson w bikini, w greyscale. Wtedy było wystarczające.

    Potem przestało. Pojawiła się kolorowa Pamela.

    Konserwatyzm to straszna choroba. W hardware też.

  • 30. Data: 2023-01-25 19:57:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2023 19:25, LordBluzg(R)?? wrote:
    > A tak w ogóle, to zapomniałem, że rozmawiam z Nerdem/Linusiem, który nie
    > pykał w dobre i wymagające gierki z obsługą DirectX na Windowsach,
    > tworzone pod te karty :)

    Ani jedna karta na AGP nie wspiera współczesnego DirectX, w
    przeciwieństwie do wszystkich współczesnych integr, wspierających
    najnowsze wersje.

    Nie popykasz na swoim AGP.

    Żyjesz w jakimś świecie absurdu, gdzie własne urojenia o lepszości AGP
    są ważniejsze od suchych faktów.