  • 11. Data: 2009-08-13 17:24:34
    Temat: Re: Przeźroczysty wyświetlacz
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 15:31:47 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >A co się ma przyjmować lub nie? Przez stulecia było tak, że budownictwo
    >sakralne, to był największy hi-tech danej epoki. Tak w skali makro --
    >gotyckie katedry czy renesansowe kopuły, jak i w skali mikro -- technologia
    >materiałowa na usługach malarstwa i temu podobne.

    Ale w innych dziedzinach Kosciol postep blokowal :-)

    Choc teraz patrze na dzwony i dostrzegam postep i rozwoj krajowej
    mysli inzynierskiej - silniki liniowe, sterowniki ..

    J.

  • 12. Data: 2009-08-13 19:09:45
    Temat: Re: Prze?roczysty wy?wietlacz
    Od: "wojtek" <a...@b...ccc>

    > Wirtualne organy, dzwony, witraze, a w nastepnym kroku co ?
    > Wirtualny Kosciol, wirtualna spowiedz, wirtualny ksiadz :-)
    >
    > Ale pomysl ciekawy, a telewizory coraz tansze ..

    Tylko taca, kasa w niej i Bóg zapłać nie wirtualne :PP

    --
    wojtek

    P.S. A nie!! Bóg zapłać wirtualne jak najbardziej :PPP

  • 13. Data: 2009-08-13 20:20:24
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-13 17:31:47 +0200, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > A co się ma przyjmować lub nie? Przez stulecia było tak, że budownictwo
    > sakralne, to był największy hi-tech danej epoki.

    Teraz też jest, tyle że owo budownictwo stawia świątynie już inne.

    --
    DJ

  • 14. Data: 2009-08-13 20:51:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Piotrne pisze:

    > Pytam o witraż, bo w lokalnym kościele planowany jest zakup witraży,
    [...]
    > Zastanawiam się, czy w tej cenie nie dałoby się zrobić "ruchomych"
    > witraży - slajdów, w skrajnym przypadku rozbierając telewizor LCD.

    Heh - i ile przetrwają?

    Arcydzieła z kolorowych szkiełek robione kilka wieków temu, w gruncie
    rzeczy prymitywną technologią, do dzisiaj zachwycają i będą w
    przyszłości. Mam nadzieję, że twój wynalazek LoW (LCD-over-Window)
    jednak nie zostanie zrealizowany, dla dobra kolejnych pokoleń.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-08-13 21:27:21
    Od: shg <s...@g...com>

    On 13 Sie, 19:21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jesli sie czegos bac, to:
    > -faktycznie UV, ale na to szyba wystarczy,
    > -wlasciwego podswietlenia, ale to szyba matowa rozwiaze sprawe, i
    > zalatwi tez UV.

    Niekoniecznie. Szkło nie absorbuje aż tak dobrze UV, a jako filtr UV-
    A, którego jest stosunkowo dużo, to się raczej zupełnie nie nadaje.

    http://www.eckelt.at/en/downloads/produkte/uv-transm
    ission_of_laminated_safety_glass.pdf

    Zresztą to jest dość ciekawy problem, bo większość czystych polimerów
    jest odporna na światło słoneczne. Degradację inicjuje dopiero UV-B z
    końca zakresu i UV-C. Problem pojawia się gdy ta degradacja się już
    rozpocznie, produkty zaczynają absorbować UV-A i początek zakresu UV-
    B, "napędzając" dalsze reakcje, głównie rodnikowe. To samo dotyczy
    domieszek i zanieczyszczeń znajdujących się w polimerach. Większość
    "handlowych" polimerów, a już na pewno te wykorzystywane do produkcji
    LCD, zawiera jakieś domieszki i te będą rozkładać się naświetlane UV-
    A. Zwykłe szkło niewiele pomoże.

  • 16. Data: 2009-08-13 22:40:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > przyszłości. Mam nadzieję, że twój wynalazek LoW (LCD-over-Window)
    > jednak nie zostanie zrealizowany, dla dobra kolejnych pokoleń.

    Dobro kolejnych pokoleń nie wydaje się być tym wynalazkiem zagorożone.
    Ale obecnych, to i owszem.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2009-08-14 07:43:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 22:51:02 +0200, Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    >przyszłości. Mam nadzieję, że twój wynalazek LoW (LCD-over-Window)
    >jednak nie zostanie zrealizowany, dla dobra kolejnych pokoleń.

    Postawi sie sw Linuxa na sw pececie, wymieni zasilacz na sw
    transformator i bedzie dzialal dopoki bedzie prad i transformatory :-)

    J.

  • 18. Data: 2009-08-14 07:46:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Aug 2009 22:20:24 +0200, DJ wrote:

    >Teraz też jest, tyle że owo budownictwo stawia świątynie już inne.

    Ale zgodne z norma, a nie postep techniczny.

    J.

  • 19. Data: 2009-08-14 08:00:21
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Piotrne pisze:

    > Zastanawiam się, czy w tej cenie nie dałoby się zrobić "ruchomych"
    > witraży - slajdów, w skrajnym przypadku rozbierając telewizor LCD.

    Da się na tym puszczać reklamy :> ???

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2009-08-14 09:21:38
    Od: "PcmOL" <...@...net>

> [...]
    > Wirtualny Kosciol, wirtualna spowiedz, wirtualny ksiadz :-)
    >
    > Ale pomysl ciekawy, a telewizory coraz tansze ..

    To jest dobry pomysł.
    Napisałbym skrypt wirtualnego księdza, niestety brak mi wiedzy o
    procedurach.