eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika. › Re: 0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika.
  • Data: 2023-10-30 19:54:02
    Temat: Re: 0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Oct 2023 10:43:42 +0100, _Master_ wrote:

    > Bo to się nie będzie OPŁACAĆ gdy większością kosztów są podatki.
    >
    > Cały cza mowa o ty, nieszczęsnym samochodzie do miasta.

    Taksówki, kurierzy?
    Bo ja mogę miec dwa samochody, ale parkingów dla wszyskich chętnych
    nie starczy :-)

    > Elektryki też miały kiedyś dużo mniejsze zasięgi.

    I nikt ich nie kupował :-)

    No nie, przesadzam - chetni na EV1 byli.

    > Dlaczego się uparliśmy na baterie skoro para wodna z rury jest do
    > osiągnięcia w sumarycznie prostszy bardziej dostępny sposób dla kowalskiego.

    Baterie jak widać rozwiązują problemy.

    Zas wodór:
    -mała sprawność przy elektrolizie,
    -ekstremalne cisnienia w zbiornikach,
    -drogie ogniwa paliwowe,
    -rura zamarza w zimie.

    Szczesliwie jak widac - mirai jezdzi, wiec daje się to zrobic i na
    wodorze, pozostaje cena wodoru i cena samochodu ...

    > Państwo dotuje taką instalację do już istniejącego auta i mamy efekt
    > ekologiczny.

    Nie będzie to istniejącego auta.
    Zakres przeróbek zbyt duzy.
    Chyba, zeby tak ... przyczepkę ze zbiornikiem?

    A jak panstwo woli dotować tansze auto? Czyli na razie bateryjne..

    > Nie lepiej bo ekofaszyści MÓWIĄ STANOWCZE NIE ;-)
    >
    > Tu nie chodzi o matematykę czy sprawność. Wszystkie wyliczenia ZAKŁAMUJE
    > IDEOLOGIA
    > Dlaczego mamy czekać aż Kowalskiego w przyszłości ma być stać na
    > elektryka jak nie wiadomo czym "zatankuje" w nocy gdy słońce nie świeci.

    Ale syntetyczną benzyne mozna produkowac w dzien, jak świeci.

    > Produkcja wodoru też jest nieekonomiczna ale można go produkować właśnie
    > gdy ŚWIECI. a potem w kilka minut zatankować

    W zasadzie tak, i w tym piękno.
    Ale wątpie, czy w spalinowym silniku.

    Poza tym zanim powstanie cała infrastruktura wodorowa, to spokojnie
    zdążymy sobie wymienic stare spaliniaki na nowe ...

    J.